וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט אישר: חיילי צה"ל יאבטחו את התחבורה הציבורית בירושלים

בתום שעות של דיונים הסמיך הקבינט המדיני-ביטחוני את המשטרה להטיל סגר או כתר על מוקדי חיכוך והסתה בירושלים. בנוסף, הוחלט לגייס 300 מאבטחים נוספים לתחבורה הציבורית בבירה וצה"ל יתגבר את המשטרה בערים

צילום: ערוץ הכנסת עריכה: שניר דבוש

הקבינט המדיני-ביטחוני אישר הלילה (רביעי) שורה של צעדים להתמודדות עם גל הטרור ובין היתר הסמיך את משטרת ישראל להטיל סגר או כתר על מוקדי חיכוך והסתה בירושלים, זאת על פי שיקולי הביטחון. ישיבת הקבינט הסתיימה בתום שעות של דיונים והוא צפוי להתכנס שוב בשעות הצהריים כדי לדון בנושאים נוספים ובהם ההסתה.

במהלך הדיון אישר הקבינט כי בנוסף להריסת בתי מחבלים לא תתאפשר בנייה מחודשת במקום שבו נהרס בית מחבל. כמו כן הוחלט להחרים את רכושם של מחבלים שביצעו פיגועים ולשלול תושבות קבע למפגעים.

בנוסף, אושר להגדיל ולהרחיב הכוח המבצעי של משטרת ישראל, לתגבר את המשטרה בחיילים בכבישים ובערים ולגייס 300 מאבטחים נוספים למערך התחבורה הציבורית בירושלים בעלות של 80 מיליון שקל. הקבינט אף הנחה את צה"ל לפרוס כוחות במקומות רגישים על גדר הביטחון באופן מידי וראש הממשלה, בנימין נתניהו, הנחה להכין עבודת מטה להשלמת בניית גדר הביטחון, לרבות בדרום הר חברון.


גל טרור - עוד כותרות:
"ברוח ובדם נפדה את אל-אקצה": אלפים מפגינים בסכנין
תיעוד קשה: המחבל מי-ם דוהר ומעיף אזרחים, יוצא ודוקר בפראות
השר אקוניס: "להגביל יציאת צעירים משכונות מזרח ירושלים"

פיגוע בשכונת ארמון הנציב, ירושלים, 13 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
זירת הפיגוע בשכונת ארמון הנציב, אתמול/נועם מושקוביץ

אמש החליט הקבינט על "סגר נושם" סביב שכונות מסוימות במזרח ירושלים, הכולל הצבת מחסומים ביציאה ובכניסה לשכונות אלה במטרה לזהות מראש כלי רכב חשודים. כמו כן, הוחלט על שימוש משמעותי ביחידות צה"ל לצורך תגבור האבטחה במרכזי הערים, כסיוע למשטרה ולמשמר הגבול.

כמו כן, הקבינט אישר את המלצת שר התחבורה ישראל כץ להקמת מערך אבטחה בתחבורה הציבורית בירושלים. בשלב הראשון, חיילי צה"ל יאבטחו את התחבורה הציבורית, עד לגיוס והכשרה של מאבטחים מקצועיים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
רוה"מ בנימין נתניהו במליאה בכנסת, אוקטובר 2015. דוברות הכנסת,
יו"ר הכנסת אדלשטיין וראש הממשלה נתניהו, אתמול/דוברות הכנסת

בפתח הישיבה אתמול אחר הצהריים הציג נתניהו כמה צעדים שהוא דורש לקדם כחלק מהמאבק בגל הפיגועים של הימים האחרונים. הצעדים הללו כוללים שלילת תושבות למחבלים ממזרח ירושלים ולמשפחותיהם, שלילת אזרחות למחבלים אזרחי ישראל וזירוז משמעותי של הליך הריסת בתיהם של מחבלים.

שלילת אזרחות ושלילת תושבות טעונות אישור של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ועשוי להגיע גם לפתחו של בית המשפט העליון. עם זאת, נתניהו אמר בישיבת הקבינט כי הוא נחוש לקדם את הצעדים הללו גם אם יהיו קשיים משפטיים בדרך. דרישה נוספת שהעלה נתניהו היא לזירוז תהליך הריסת בתי מחבלים, שכיום אורך חודשים, לתקופת זמן קצרה יותר, עד כדי יומיים או שלושה בלבד מרגע ביצוע הפיגוע. גם בנושא זה צפויים קשיים משפטיים באישור התכנית, במיוחד לאור ההסתייגות של חלק מגורמי הביטחון בנוגע למידת יעילותה של מדיניות הריסת בתי מחבלים.

פיגוע דקירה באוטובוס בשכונת ארמון הנציב, ירושלים, 13 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
פיגוע דקירה באוטובוס בשכונת ארמון הנציב, אתמול בירושלים/נועם מושקוביץ

גורמי ביטחון מסרו אתמול כי טרם הוחלט מה יהיה היקף כוחות צה"ל שיתגבר את משטרת ישראל במרכזי הערים, אך כבר עכשיו ברור שלא יהיה מדובר בלוחמים מיחידות קרביות, אלא חיילים מיחידות עורפיות וחיילים מקורסים והכשרות שיסיירו ברחובות עם נשק. הגורם ציין כי הכוונה היא ש"רק לוחמי מג"ב יבואו במגע עם תושבי מזרח ירושלים". חטיבת המבצעים של צה"ל תדון בנושא ביממה הקרובה.

מוקדם יותר נאם נתניהו בכנסת, והתייחס לגל הפיגועים של הימים האחרונים. לדברי נתניהו, "לפני שעה כינסתי את הקבינט ומכאן אשוב לדיוניו. נחליט על שורה של אמצעים תקיפים נוספים במלחמתנו בגורמי ההסתה והטרור. הם ייושמו בשטח במהירות. ישראל תבוא חשבון עם המרצחים, עם המנסים לרצוח ועם המסייעים. לא רק שלא יהנו מזכויות, נגבה מהם את המחיר. מי שיאיים לפגוע בנו, ידו תיגדע. נשתמש ולא נהסס בכל האמצעים שעומדים לנו להחזיר את השקט לאזרחי ישראל.

"אנו במאבק, זהו מאבק של כולנו ונעמוד בו יחד. עמדנו בגלי טרור ויכולנו להם, הם לא עמדו במשימתם. אנו ממוקדים במשימתנו להילחם במרצחים ובמסיתים. אנו בטוח שהפעולות שננקוט יביאו להבנה בצד השני שישראל תהיה כאן לנצח".

נתניהו לערביי ישראל: "אל תלכו שולל אחרי מסיתים"

ראש הממשלה פנה בנאומו ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ואמר: "הפסק את גל ההסתה. עליך להילחם בקיצוניים שגורמים לחפים פשע לגבות מחיר יקר. אני אומר ליו"ר הרשות: אל תהפוך רוצחים לגיבורים. וגם תהיה הידרדרות כתוצאה מההסתה של החמאס, התנועה האיסלאמית והרשות, תישאו באחריות לכך. כדי לעצור את הרעל ולהחזיר את השקט והיציבות אתה חייב לעשות את מה שמוטל עליףך ואנו נעשה את מה שמוטל עלינו".

לערביי ישראל אמר נתניהו: "אל תלכו שולל אחרי מסיתים. אנו חיים ויחד ומאמינים בדו קיום. קל לפרום את החוטים שמחברים בינינו. יש מנהיגי ציבור בקרב האזרחים הערבים שמבינים את מה שאני אומר, והם צריכים למצוא את העוז להגיד את הדברים ולהתייצב מול הקנאים והקיצוניים".

פיגוע בשכונת ארמון הנציב, ירושלים, 13 באוקטובר 2015. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
הפיגוע באוטובוס בירושלים, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

בסיום דבריו של נתניהו, אמר יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג: "אל לנו לאבד צלם אנוש ולזנוח את עקרונותינו כדמוקרטיה. אני יכול לומר לראש הממשלה שנגבה כל צעד ביטחוני שתיזום וממשלתך תאשר, כדי להשיב את הביטחון במדינה ולאזרחיה, ובכלל זה סגר במזרח ירושלים, פריסת כוחות נרחבת ומלחמה חסרת פשרות באתרי ההסתה האיסלאמיים, כולל צעדים מדיניים מרגיעי מצב".

עוד אמר הרצוג: "הטרור שרצח את גנדי עוד כאן, פוצע את אזרחי ישראל. ידענו גלי טרור וגם הפעם נוכל לו".

רוה"מ בנימין נתניהו במליאה בכנסת, אוקטובר 2015. דוברות הכנסת,
נתניהו, אתמול בכנסת/דוברות הכנסת

את הישיבה אתמול פתח יו"ר הכנסת יואל אדלשטיין בדקת דומיה לזכרו של רחבעם זאבי, ולאחר מכן אמר: "הטרוריסטים צמאי הדם, שונאינו, אינם יודעים מנוח. באחרונה, גם היום, הם השתוללו ברחובותינו, פצעו ורצחו ללא הבחנה. אזרחים רבים זועקים כבר ימים ושבועות מאז החל גל הטרור הזה, שהגיעה השעה לעשות מעשה. זוהי שעת מבחן לישראל".

לדברי אדלשטיין, "זו השעה להניח את המחלוקות בצד. זוהי השעה להתאחד כולנו אל מול הטרור. זוהי השעה לעמוד כחזית אחת. חזקה ואיתנה. לכן, אני קורא לכולכם בבית הזה ולהנהגה בישראל, ולכל מי שגורלה, עתידה וחוסנה של ישראל חשוב ויקר לו, לקום ולהצטרף לממשלה. זוהי השעה לממשלת אחדות. אין זו שעה של חשבונות קטנים, אין זה הזמן למשחקי כבוד או כסאות".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il
לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

(עדכון ראשון: 18:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully