וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנו בעלי הארץ, או שננצח או שנמות": 10,000 מפגינים בסכנין

13.10.2015 / 18:31

"נתניהו הוא המסית לאלימות", טען ח"כ אחמד טיבי בפני אלפי המפגינים. שייח ראאד סלאח: "עוד לא רחוק היום שבו נוציא אתכם מירושלים ומאל-אקצא, ולא תחזרו לעולם". נעצרו רעולי פנים שיידו אבנים לעבר מכונית פרטית

צילום: בני בן סימון עריכה: שניר דבוש

כ-10,000 בני אדם יצאו היום (שלישי) להפגין ברחובות סכנין, במסגרת השביתה הכללית שעליה הכריזה ועדת המעקב של ערביי ישראל. המפגינים נושאים דגלי פלסטין וקוראים בין היתר "ברוח, בדם, נפדה אותך אל-אקצא". בין הנואמים בעצרת, חברי הכנסת לשעבר מוחמד ברכה וטאלה א-סאנע.

ח"כ אחמד טיבי קרא במהלך העצרת: "נתניהו הוא המסית לאלימות. הוא משקר לציבור בנוגע לאל-אקצא". בפנייה ליו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, הוסיף טיבי: "אנו בעלי הארץ ואנו נשארים כאן על אדמתנו". ברכה קרא: "העניין הוא לא מתי נכנסים לתפילה או מתי יוצאים, ומי נכנס ומי לא, אלא מי הריבון על ירושלים ועל אל-אקצא".

שייח ראאד סלאח, מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, קרא: "אנו עם שלא מרים ידיים, או שננצח או שנמות. רוצים להוציא אותנו מחוץ לחוק? נוכחותכם בירושלים היא זאת שמחוץ לחוק". סלאח הוסיף: "עוד לא רחוק היום שבו נוציא אתכם מירושלים ומאל-אקצא, ולא תחזרו לעולם. נודיע לעולם כולו שירושלים משוחררת - בירת המדינה הערבית המשוחררת".

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד קשה: המחבל מי-ם דוהר ומעיף אזרחים, יוצא ודוקר בפראות
"אינתיפאדת ירושלים" החלה: ישראל נלחמת במחבלים הבלתי נראים
עדכונים שוטפים | כ-50 פלסטינים מעזה נכנסו לשטח לישראל בגבול הרצועה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
המפגינים בסכנין, היום/מערכת וואלה, צילום מסך
"כל ניסיון להוציא את התנועה האיסלאמית מחוץ לחוק הוא פשע נגד הדמוקרטיה"

ראש עיריית סכנין ויו"ר ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל מאזן גנאים אמר: "הזהרנו מהצעדים במסגד אל-אקצא ואמרנו בבירור שזה משחק באש, אך הממשלה לא שמעה ולא רוצה לשמוע. מה שקורה בימים אלה נגד פלסטינים הוא לינץ' לכל ערבי, אך ורק על פי חשד". לדבריו, "הקריאה לאזרחים היהודים לשאת נשק היא סיום משטר החוק ותחילת משטר המיליציות".

גנאים דרש ממדינות העולם הערבי "לשאת באחריות כלפי ירושלים וכלפי אל-אקצא" ולהעניק הגנה לעם הפלסטיני. כל הדוברים הביעו את תמיכתם בפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית והבהירו כי הוצאתה מחוץ לחוק "תוציא את כל המגזר הערבי מחוץ לחוק".

ההיסטוריון ד"ר גבי אלגזי נאם במהלך העצרת בערבית, וקרא לראש הממשלה: "אתה משחק בגפרורים. האש הזאת מסכנת שני עמים. לך נתניהו! כל ניסיון להוציא את התנועה האיסלאמית מחוץ לחוק הוא פשע נגד הדמוקרטיה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

כוחות של משטרת המחוז הצפוני נערכו סביב העיר, כחלק מההערכות להפגנה. כוח משטרתי סמוי עצר שלושה חשודים רעולי פנים שהציתו שולחן במרכז כביש הגישה ליישוב אבטליון הסמוך, לאחר שעל פי החשד יידו אבנים לעבר מכונית פרטית, שלא נפגעה.

"נפעל באפס סובלנות בכל הנוגע למפרי סדר שבכוונתם לפגוע בציבור, כולל שימוש באמצעים לפיזור ההמון", נמסר מהמשטרה. עם זאת, הבהירו כי "מדיניות המשטרה ברורה בכל הנוגע להפעלת כוח ואמצעים. השימוש בהם יתבצע באופן מידתי, על בסיס הערכות מצב ושיקול דעת".

הבוקר פתחו ביישובים הערביים בישראל בשביתה כללית. בעקבות החלטת ועדת המעקב של ערביי ישראל, חדלו לפעול הרשויות המקומיות, מערכת החינוך ובתי העסק בערים הערביות ובערים המעורבות ברחבי הארץ. בנצרת, העיר הערבית הגדולה בישראל שבה כ-70 אלף תושבים, הושבתה כמעט כליל למעט עסקים בודדים שנפתחו, בעיקר אלו העוסקים בתיירות. מוקדם יותר היום נערכה הפגנה בעיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

כ-50 פלסטינים מרצועת עזה הצליחו לחצות היום את הגבול לעבר ישראל בצפון הרצועה, תוך שהם חולפים על פני קטע גדר שלא תוקן. הפלסטינים ארבו לכלי רכב ממוגנים של כוח צנחנים ששהה באזור ויידה לעברו אבנים מטווח קצר. לחיילים ששהו בכלי הרכב לא נשקפה סכנת חיים, אך לדבריהם חשו במבוכה שהם נאלצים להתמודד עם הצעירים הפלסטינים בשטח המדינה.

גורם צבאי מסר כי האירוע הוכל על ידי הכוח בשטח, שמנע מהם לחדור לעומק המדינה באמצעות שימוש בגז מדמיע. במקביל, באוגדת עזה נעשים מאמצים לתקן את הגדר שנפגעה, אולם המציאות בשטח מונעת את השלמת התיקונים. נוסף על כך, בשעה האחרונה חודשו העימותים בין כוחות הביטחון לבין פלסטינים באזור מעבר ארז. מוקדם יותר היום כ-200 פלסטינים התגודדו בצפון רצועת עזה באזור מעבר ארז, שנסגר זמנית בשל ההפגנה.

(עדכון ראשון: 17:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully