וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד קשה: המחבל דוהר ומעיף אזרחים, יוצא ודוקר עם סכין קצבים

13.10.2015 / 16:36

בתיעוד הדרמטי מרחוב מלכי ישראל בי-ם נראה המחבל מגיח במהירות ודורס אזרחים שהיו ליד תחנת אוטובוס. לאחר מכן הוא דקר עם סכין גדולה, ועל אף שנורה בידי מאבטח הוא קם, והמשיך לתקוף. בסופו של דבר הוא נוטרל ונפצע קשה, לא לפני שאיים להתפוצץ. ישראלי אחד נרצח

עריכה: טל רזניק

פיגוע הדריסה ברחוב מלכי ישראל בירושלים נקלט כולו בעדשות המצלמה. בתיעוד קשה שפורסם אחר הצהריים (שלישי) מהאירוע, שבו נרצח הרב ישעיהו קרישבסקי, ניתן לראות כיצד המחבל מגיע בדהירה לתחנת האוטובוס שבשכונת גאולה. הוא פוגע ומעיף באוויר שלושה אזרחים שעמדו בסמוך לתחנה.

הטירוף לא הסתיים שם, שכן מיד אחרי הדריסה נראה המחבל יוצא מהרכב עם סכין ותוקף את קורבנותיו. לפי המשטרה, מאבטח אזרחי שהבחין במחבל, רץ לעברו, ירה ופצע אותו. עם זאת, הירי לא הכריע את המחבל, שקם על רגליו. המאבטח ביצע ירי נוסף לעבר המחבל - שהפילו לקרקע. בעודו שוכב, ניתן לראות כיצד המחבל ממשיך לנסות לפגוע במאבטח באמצעות הסכין שברשותו. הוא התרומם ונורה שוב.

גל טרור - עוד כותרות
כ-50 פלסטינים מעזה חצו את הגבול לישראל בגבול הרצועה
תיעוד מרעננה: המחבל רץ עם סכין - האזרחים רוגמים אותו באבנים
"אינתיפאדת ירושלים" החלה: ישראל נלחמת במחבלים הבלתי נראים

שוטרי מג"ב שהגיעו למקום זיהו את המחבל כשהוא שוכב בזירה וכשידיו מוסתרות. המחבל, כך לפי העדויות צעק "מטען", כדי לאיים על הכוחות כאילו ברשותו מטען חבלה. השוטרים ירו בו שני כדורים על מנת לנטרלו. המחבל פונה במצב קשה לבית החולים. פרט לקרישבסקי, שניים נפצעו בתקרית.

תיעוד פיגוע הדריסה במלכי ישראל. צילום מסך
תיעוד ממצלמות האבטחה/צילום מסך

מפקד מחוז ירושלים ניצב משה אדרי שיבח את המאבטח ואת שוטרי מג"ב שסייעו לסיים את האירוע ולחסל את המחבל. "המאבטח גילה תושיה, פעל באומץ לב אל מול המחבל ועצר את מסע הרצח שלו, השוטרים שהגיעו במהירות הגיבו במקצועיות ובנחישות ומנעו המשך פגיעה בחפים מפשע".

עוד אמר: "ביטויי האומץ של שוטרים ואזרחים מול האירועים השונים, תוך סיכון חיים הם עדות ברורה ליישום הערך המרכזי של ערבות הדדית. עם זאת, מצופה למתוח עוד מעט את היריעה גם לתחום של השיח הציבורי במגזרים השונים, ראוי שיהיה שיח מאופק ובלתי מתלהם, כזה שמשקף דו קיום ולא מסתיים במעשים אלימים".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
רבי ישעיהו קרישבסקי פיגוע מלכי ישראל ירושלים. שמואל דריי  יותם רונן, עיבוד תמונה
קרישבסקי, שנרצח בפיגוע/עיבוד תמונה, שמואל דריי יותם רונן

אלפים ליוו למנוחות את קרישבסקי, חסיד פינסק קרלין, שהותיר אחריו ילד אחד. מסע ההלווייה יצא מבית המדרש של החסידות, בשכונת בית ישראל בירושלים, שם התקיים טקס ההספדים. לאחר מכן נטמן הרב בבית העלמין שבהר המנוחות. ראש העיר ניר ברקת נמצא בין המשתתפים.

קרישבסקי חזר הבוקר מתפילה בבית המדרש בשכונת גאולה בירושלים, והיה בדרכו ללמוד עם החברותא הקבועה שלו. הפיגוע אירע בעת שהמתין בתחנת האוטובוס ושוחח עם אברך נוסף שהכיר. "הוא שאל אותי קודם אם אני יוצא לאזור", סיפר מרדכי, אחד מהחסידים ששוחח עם וואלה NEWS, "לצערי יצאתי רק אחרי האירוע שבו הוא נהרג".

הלווייתו של ישעיהו קרישבסקי, ירושלים. נועם מושקוביץ
הלווייתו של הרב קרישבסקי/נועם מושקוביץ
הלווייתו של ישעיהו קרישבסקי, ירושלים. נועם מושקוביץ
הלווייתו של ישעיהו קרישבסקי, ירושלים/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully