וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ לפיד: "מי שמוציא סכין או מברג - צריך לירות בו כדי להרוג"

דב גיל-הר

11.10.2015 / 12:00

יו"ר יש עתיד אמר בריאיון באולפן וואלה! NEWS כי "אדם שעומד עם סכין אינו שוחר שלום" ולכן פגיעה קטלנית בו היא חלק מההרתעה הישראלית. לדבריו, מפלגתו לא תוקפת את הממשלה כי זה הזמן לאחדות מפני איום חיצוני: "שרים שמפגינים נגד הממשלה - המצאה חדשה"

עריכה: ניר חן

"ההנחיה צריכה להיות ברורה: מי שמוציא סכין או מברג, צריך לירות בו כדי להרוג" - כך אמר היום (ראשון) יו"ר יש עתיד יאיר לפיד בריאיון באולפן וואלה! NEWS. ח"כ לפיד התייחס לגל הטרור והביע תמיכה בקריאה של המשטרה וראשי ערים לבעלי רישיון נשק לשאת את נשקם האישי. "יש הליך מסודר לקבלת רישיון לכלי נשק. בנושא הזה צריך להיות ברור – אם יש תחילת אירוע של פיגוע, צריך לירות כדי להרוג".

לפיד אף שיבח את סגן-משנה דניאל, שחיסל את המחבל שתקף חיילת ודקר חמישה אזרחים ביום חמישי האחרון ליד בסיס הקריה בתל אביב. "אירוע לא צריך להסתיים בהרג של אזרחים ישראלים. אדם עם סכין - ירו בו. זה חלק מהרתעה ישראלית. אדם לא עומד עם סכין כי הוא שוחר שלום", אמר.

"אתמול ישבתי עם הורים בערב ודיברנו על זה שילדים יוצאים עם סכינים מהבית", המשיך לפיד, "ילדים מפחדים ומגיבים. אני אומר להורים לשים לב שילדים לא יוצאים עם סכינים מהבית, זה מתכון לצרות גדולות". לפיד התייחס גם לפיגוע שאירע מוקדם יותר היום במעלה אדומים, שבו התפוצצה מחבלת עם מכוניתה ופצעה שוטר באורח קל. "זה עולם אחר, זה לא מישהו שלוקח סכין כי הוא קרא משהו בפייסבוק והתרגז. יש תשתית. השב"כ יצטרך להיכנס לעובי הקורה בעניין זה ולבדוק שזו לא התחלה של התארגנות רחבה יותר".

עוד בוואלה! NEWS:
בתגובה לירי הרקטות: חיל האוויר תקף שני יעדי חמאס ברצועת עזה
תיעוד קשה: תושב קריית ארבע מניח בשר חזיר על גופת מחבל
החליף גומי בנשק חי? שלב ההוכחות של הלוחם שמואשם בהרג פלסטיני

ראיון עם יאיר לפיד באולפן על המצב הביטחוני. מערכת וואלה!
"שרים מפגינים מול בית ראש הממשלה זו המצאה חדשה". ח"כ לפיד/מערכת וואלה!

ח"כ לפיד המשיך וטען כי בתקופה זו הוא בז לחברי כנסת שמנסים להרוויח הון פוליטי על חשבון המתיחות הביטחונית. "יש עתיד מקפידים לא לתקוף את הממשלה, כי זה הזמן לאחדות של כולנו נגד האיום החיצוני". לדבריו, מי שמנסה להרוויח הון פוליטי הם אנשים מתוך הממשלה. "שרים מפגינים מול בית ראש הממשלה זו המצאה חדשה בתולדות הדמוקרטיה העולמית". לפיד הוסיף כי הוא תומך בכמה צעדים שנקטה הממשלה בימים האחרונים, בהם איסור העלייה להר הבית וגיוס פלוגות מג"ב. "אלו החלטות נכונות ונתמוך בכל דבר אופרטיבי", אמר.

עם זאת, לפיד דחה אפשרות לממשלת אחדות, כפי שנרמז על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו בימים האחרונים. "זה לא אומר שאוכל להיכנס לממשלה שאני לא מסכים עם המדיניות שלה, ושאין לה מדיניות", טען.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הפגנה בנצרת. אוקטובר 2015. ערן גילווארג
"ברשימה המשותפת מתסיסים במקום להרגיע". הפגנה בנצרת, אתמול/ערן גילווארג

גם את מפלגת הרשימה המשותפת תקף לפיד וטען כי "ההתנהגות שלהם מחפירה. הם מתסיסים במקום להרגיע. הם לא מתנהגים כאילו הם מודעים לאחריות שלהם". לדבריו, הם החליטו לא לעלות להר הבית היום, מפני ש"הם ידעו שאם יראו את כוחות הביטחון מונעים מהם לעלות להר הבית זה יהיה טוב לנתניהו, והם לא רצו לתת לו את התענוג". לפיד סיכם את דבריו ואמר: "אני קורא להנהגה הערבית – תרגיעו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully