וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 שוטרים נפגעו מיידוי אבנים בהפגנת הזדהות עם אל-אקצא ביפו

7.10.2015 / 1:58

רעולי פנים יידו אבנים לעבר רכבים וישיבה בהפגנה שארגן הפלג הצפוני בתנועה האסלאמית. השוטרים נפצעו קל במהומות, הראשונות מסוגן מאז אוקטובר 2000. הלילה: שני בקבוקי תבערה הושלכו לעבר כביש 6, בסמוך לקלקיליה

צילום: אבי כהן עריכה: מתן חדד

הפגנה אלימה למען מסגד אל-אקצא התקיימה אמש (שלישי) בגן השניים שביפו, ובמהלכה השליכו המפגינים, חלקם רעולי פנים, אבנים לעבר כלי רכב ואוטובוסים בכביש באזור רחוב יפת ורחוב טולוז. במהלך ההפגנה, שאורגנה על ידי הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, נפצעו שישה שוטרים באורח קל ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים איכילוב בתל אביב. שישה מפגינים נעצרו והמשטרה מתכוונת לבצע מעצרים נוספים. במהלך הלילה הושלכו שני בקבוקי תבערה לעבר כביש 6, בסמוך לקלקיליה. לא דווח על נפגעים. כוחות צבא הוקפצו למקום במטרה לאבטח את האזור.

המפגינים ביפו דרדרו פחי אשפה במטרה לחסום את התנועה ברחוב יפת והשליכו אבנים על הישיבה ברחוב טולוז. המשטרה הצליחה להדוף את מרביתם בסיועם של גורמים בכירים במגזר הערבי בעיר. על אף שמדובר בהפגנה שלא הוגשה בקשה לקיימה כדין, ממרחב יפתח במשטרה נמסר כי הוא אישר את קיומה מתוך רצון לאפשר את זכות המחאה. מאז אירועי אוקטובר 2000, לא היו הפגנות של רעולי פנים וחסימות כבישים ביפו.

לדברי כמאל אגברייה, יו"ר ועד שכונת עג'מי,נקודת הרתיחה הייתה מול הישיבה בעיר, "שם ההפגנה יצאה קצת משליטה. ההתנגשויות הן עם כוחות הביטחון ולא עם התושבים היהודים, שחיים איתנו ביחד באותם בניינים ורחובות".

לקריאה נוספת בנושא
כבישים עוקפים ליהודים וחידוש הבנייה: הדרישות של המתנחלים מנתניהו
אשת הנרצח בפיגוע בי-ם: "צריך לנהוג בקיצוניות באנשים שפלים"

הפגנה בגן השניים ביפו. אוקטובר 2015. אבי כהן
ההפגנה ביפו, אמש/אבי כהן

ההפגנה החריגה ביפו מגיעה ברקע המתיחות הביטחונית בירושלים וברחבי יהודה ושומרון. אמש נפצעה תינוקת באורח קל מיידוי אבנים לעבר הרכב שבו הייתה ליד הכפר לובאן א-שרקייה הנמצא בסמוך לעלי שבבנימין. האב המשיך בנסיעה עד להתנחלות מעלה לבונה, שם טופלה התינוקת על ידי צוות רפואה צבאי והועברה לבית החולים הדסה הר הצופים שבירושלים עם חתך בראשה.

בתוך כך, לוואלה! NEWS נודע כי בכירים ביטחוניים ישראלים ופלסטינים ערכו אמש פגישה בניסיון להביא להרגעת המצב המתוח בגדה המערבית ובירושלים. מוקדם יותר אמר קצין בכיר בפיקוד מרכז כי בערב הוא אמור לפגוש את מקבילו במנגנוני הביטחון הפלסטינים לשיחת תיאום בת מספר שעות. "התיאום הוא אינטרס של שני הצדדים", אמר הקצין. עם זאת, גורמים פלסטיניים טענו כי סירבו לבקשת גורמים ישראליים לערוך דיונים במצב.

קודם לכן סיירו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון משה יעלון והרמטכ"ל גדי איזנקוט במקום הפיגוע שבו נרצחו בני הזוג איתם ונעמה הנקין ביום חמישי האחרון. במהלך סיורם התקיים דיון עם כלל הגורמים הביטחוניים, כשברקע הפגינו התושבים בדרישה "להחזיר את תחושת הביטחון" לאזור.

נתניהו הציג את התכנית שעליה סיכם עם גורמי הביטחון ואמר כי ביכולתה להשיב את יכולת הביטחון וההרתעה לישראל. "סיכמנו כאן על תכנית רצינית שבמסגרתה נפרוס מצלמות, גם מהאוויר, בכל הכבישים ביהודה ושומרון, וכן נקים חמ"לים עם יכולת תגובה מהירה. זה יכול לשנות באופן משמעותי את היכולת שלנו לסכל פיגועים כאלה וגם להתחקות אחרי המבצעים – זה מרכיב חשוב מאוד בהשבת הביטחון", אמר.

השתתפו בהכנת הידיעה: שבתי בנדט, אבי יששכרוף ואמיר בוחבוט.

(עדכון ראשון: 21:28)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הפגנה בגן השניים ביפו. אוקטובר 2015. רוני וולף, מערכת וואלה! NEWS
ההפגנה ביפו, אמש/מערכת וואלה! NEWS, רוני וולף
הפגנה בגן השניים ביפו. אוקטובר 2015. אבי כהן
ההפגנה ביפו, אמש/אבי כהן
הפגנות למען אל-אקצא שהתקיימו ביפו, אוקטובר 2015. טוויטר, צילום מסך
ההפגנה ביפו, אמש/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully