וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד יסייע לטורקיה: התכנית החדשה לפתרון משבר המהגרים

בריסל הודיעה על התכנית שעליה סוכם עם הנשיא ארדואן, שבמסגרתה יוקמו מרכזי קליטה חדשים בטורקיה וכי משמר החופים המקומי יחוזק במימון אירופי. "זה ברור שאנו זקוקים לאנקרה"

צילום: רויטרס עריכה: גדי וינסטוק

האיחוד האירופי הודיע היום (שלישי) כי הוא יאיץ את יישובם מחדש של הפליטים השוהים בטורקיה ויסייע למשמר החופים המקומי בסיורים במימי המזרח התיכון. זאת במסגרת תכנית שעליה דנו בבריסל עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, שביקר אתמול בעיר. אנקרה, מצדה, תתחייב להקים שישה מרכזים חדשים לקליטת פליטים, שעלותם תמומן בחלקה על ידי האיחוד.

"זה ברור שאנו זקוקים לטורקיה", אמר נשיא הנציבות האירופית ז'אן-קלוד יונקר בפני הפרלמנט האירופי, שם חשף את טיוטת התכנית. "האיחוד האירופי וטורקיה חייבות לעבוד יחד, כדי לפתח מדיניות בנושא בקשות מקלט ותעזור לחסרי המזל שמגיעים אלינו".

בחודש יולי הסכים האיחוד על יישובם מחדש של 22,504 פליטים סורים השוהים במחנות מחוץ לאיחוד, כולל אלו הפועלים בטורקיה, בלבנון ובירדן. על אף שלא נחשפו פרטים נוספים בתכנית, בבריסל הבטיחו להגדיל את מספר הפליטים שייקלו מטורקיה, שמארחת כ-2.2 מיליון בני אדם שנמלטו מהמלחמות בסוריה ובעיראק.

עוד על משבר הפליטים
שרת הפנים של בריטניה: "הגירה המונית תפגע בחברה"
תחזית מסווגת חושפת: מיליון וחצי פליטים יגיעו השנה לגרמניה
האו"ם: 1.4 מיליון פליטים יגיעו לאירופה עד סוף שנת 2016

פליטים סורים באנקרה, בירת טורקיה, ספטמבר 2015. רויטרס
פליטים סורים ברחובות אנקרה, בחודש שעבר/רויטרס

נשיא האיחוד דונלד טוסק אמר היום כי לפי ההערכות של טורקיה, שלושה מיליון פליטים סורים נוספים עלולים לברוח מהעיר חאלב ומסביבותיה. על אף התנגדות מצד כמה מהמדינות החברות, האיחוד הבטיח לפזר ביניהן 160 אלף מבקשי מקלט ששטפו את חופיה של יוון ושל איטליה. גורמים באיחוד רואים את שיתוף הפעולה עם טורקיה, שמהווה את השער לאירופה מאזורי הקרבות במזרח התיכון, כשחקן מרכזי בטיפול משבר הפליטים החמור ביותר מאז מלחמת העולם השנייה.

במסגרת ההסכם, האיחוד מסר כי "מתכוון לתמוך בטורקיה כדי לחזק את יכולותיה להילחם בהברחת מהגרים, בייחוד חיזוק משמר החופים של טורקיה ויכולות המעקב שלה". אנקרה, בינתיים, תגדיל את כמות הסיורים שלה ותעבוד בשיתוף פעולה הדוק יותר עם יוון, היעד האירופי הראשון למהגרים שיוצאים משטחה. טורקיה אף אמורה לשלב את הפליטים ולהציע להם עבודה ושירותי חינוך ורפואה. כיום, השלטונות לא מעניקה למיליוני הפליטים מעמד של פליטים, אלא מגדירה אותם "אורחים".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן במטה האיחוד האירופי בבריסל, אוקטובר 2015. רויטרס
זיכה בסיוע. הנשיא ארדואן בבריסל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully