וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרי הליכוד כץ, לוין ואלקין בעצרת הימין בירושלים: "להחמיר בענישה"

משה שטיינמץ, עמרי נחמיאס ואמיר תיבון

5.10.2015 / 0:00

קריאתו של ראש מועצת שומרון להפגין מול בית ראש הממשלה "ולדרוש ממנו ביטחון" נענתה ואלפים הגיעו למחות. השר כץ: "הקפאת הבנייה מתורגמת לחולשה". ח"כ חזן תקף את יעלון: "שר האין-ביטחון". מוקדם יותר מתח יעלון ביקורת על התנהלות נבחרי ציבור

צילום: רוני כנפו עריכה: מתן חדד

אלפי מפגינים השתתפו אמש (שני) בהקפות שניות מול בית ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאורגנו במחאה על "היד הקלה מול הטרור". בין המפגינים היו שר הרווחה חיים כץ, שר התיירות יריב לוין, שר הקליטה זאב אלקין וח"כ אורן חזן, כולם ממפלגתו של ראש הממשלה. השר כץ אמר בהפגנה: "לא באתי להפגין נגד ראש הממשלה. באנו לדרוש מממשלת ישראל להחמיר את הענישה ולהטיל אחריות ילדים על הוריהם. ילדים הורגים זה לא חסינות. צריך להרחיב את הבנייה בכל רחבי ישראל ואני לא מתכוון לתל אביב - יהודה שומרון וירושלים. הקפאת הבנייה מתורגמת לחולשה".

שר התיירות לוין נאם אף הוא בעצרת ואמר כי "יש חוט מקשר וברור בין אירועי הטרור האחרונים לבין הנאום של אותו טרוריסט, המתכנה ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן". לדבריו, "הגיע הזמן לומר בצורה ברורה: הרשות הפלסטינית והעומד בראשה לא רק שאינם הפתרון - הם לב הבעיה. מי שמחנך את ילדיו לטרור, מי שקורא רחובות על שמם של טרוריסטים, מי שמשלם כסף לאותם טרוריסטים שיושבים בבתי הכלא שלנו, מי שעושה את כל אלה הוא לא פרטנר לשום דבר, הוא רוצה הרבה דברים – שלום הוא בוודאי לא אחד מהם".

עוד בוואלה! NEWS:
פוענח רצח הזוג הנקין: "ייתכן שהילדים ניצלו עקב ירי בשוגג של מחבל בחברו"
תחקיר ראשוני של צה"ל: הפלסטיני שנהרג בטול כרם נפגע מאש חיה

נושא: הפגנה נגד מדיניות הממשלה בנוגע לטרור מול בית ראש הממשלה בירושלים. 5 באוקטובר 2015.. נועם מושקוביץ
נושא: הפגנה נגד מדיניות הממשלה בנוגע לטרור מול בית ראש הממשלה בירושלים. 5 באוקטובר 2015./נועם מושקוביץ

במהלך ההפגנה אמר ראש מועצת יהודה ושומרון יוסי דגן, יוזם האירוע: "ראיתי מחזות שראש מועצה בישראל לא צריך לראות. אומרים מילה אחת, די. באנו למי שנבחר על ידי העם ועל ידינו וכל הדרישות שלנו אליו. אנחנו כאן כי ארץ ישראל שייכת לעם ישראל, כאן כדי לבנות את ארץ ישראל יהודה שומרון ירושלים וכל מקום. מכובדי בממשלה - את ארץ ישראל בונים במעשים לא בדיבורים".

דגן הוסיף כי היישוב היחיד שהממשלה הקימה ביהודה ושומרון בקדנציה הזו – רוואבי (עיר פלסטינית ליד רמאללה). הוא אמר כי המפגינים "דורשים מראש הממשלה ביטחון, שינוי תפיסה, לא רק פעילות כירורגית, צריך לפגוע בסביבה התומכת".

חבר הכנסת חזן השתתף אף הוא בעצרת: "אנשים צריכים לומר לראש הממשלה - 'אנחנו תומכים בך שתבנה בכל מקום ושארץ ישראל שייכת לעם ישראל, נתמוך בך מול ארצות הברית'. הגיע הזמן שמישהו ברשות ייקח אחריות לזה, יש להם כספים שמוזרמים לטרור, יש להם מדינה ואנחנו את המדינה הזאת נקטע, הם לא רוצים לחיות איתנו אלא במקומנו ורק ביד חזקה ננצח". חזן הסביר כי לא מדובר בלחץ על ראש הממשלה. "לחץ פנימי זה לא לחץ, אלא חיבוק של עם ישראל. כשהם מרימים אבן, אנחנו הורסים לעצמנו בית, כשהם יורים צרור, אנחנו פותחים להם כבישים. אדוני ראש הממשלה, אישי היקר, אם המצב ממשיך ככה אני מתכוון להיות בשטח בכל הצבעה", איים. חזן תקף את שר הביטחון משה יעלון ואמר: "יש לך שר אין-ביטחון, תגיד לשר 'שנה את מדיניותך או שתחזיר את המפתחות', לא אתן שדמנו יהיה הפקר".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

דגן דרש מנתניהו להקים יישוב חדש במקום הפיגוע

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן השובת מול ביתו מאז הלווייתם של הזוג הנקין שנרצחו בשומרון ביום חמישי. דגן מחה על "ההפקרות שמתחוללת במדינה מול הטרור הרצחני" וקרא לאזרחים להשתתף בעצרת במאהל מול בית ראש הממשלה הערב.

לפי דגן, בתום שעה של שיחה הסתיימה הפגישה ללא הסכמות. דגן אמר לראש הממשלה כי הוא מכבד אותו אך ימשיך לשבות מול ביתו עד שיוכל לחזור עם "תשובות ברורות אל תושביו". דגן דרש מראש הממשלה לבטל את ההקלות שניתנו לפלסטינים, שלדבריו, מסכנות את ביטחון התושבים. הוא גם ביקש לבטל את פתיחת כביש איתמר-אלון מורה לתנועת פלסטינים; להקים יישוב חדש במקום הפיגוע; לשחרר את הבנייה ביהודה ושומרון ובירושלים; ולהסיר את המחסומים מהבנייה. הוא ציין כי ההתנחלות איתמר מחכה כבר 30 שנה לאישור שיאפשר בניית מעון למאה פעוטות שנאלצים ללמוד בקראוונים.

נושא: הפגנה נגד מדיניות הממשלה בנוגע לטרור מול בית ראש הממשלה בירושלים. 5 באוקטובר 2015.. נועם מושקוביץ
נושא: הפגנה נגד מדיניות הממשלה בנוגע לטרור מול בית ראש הממשלה בירושלים. 5 באוקטובר 2015./נועם מושקוביץ

השתתפותם של שרים וחברי כנסת, דוגמת חזן, כץ, אלקין ולוין, כמו גם התבטאויות של שרים מהבית היהודי שביקרו את התנהלות הממשלה, הובילו לדברי ביקורת שמתח שר הביטחון משה יעלון על כך. שר הביטחון משה יעלון טען כי שרים וחברי כנסת מיהודה ושומרון "מזינים ומתדלקים אזרחים לאבד כל רסן ולקחת את החוק לידיהם".

עם פרסום פענוח רצח הזוג הנקין על ידי כוחות הביטחון שחרר יעלון הודעת התייחסות שבה כתב: "אנו מתמודדים מול ארגוני טרור צמאי דם וחסרי מעצורים, והמאבק נגדם, כמו גם המציאות עצמה בשטח, הם מורכבים ומצריכים מאיתנו אורך רוח. אני קורא לחלק מהשרים, חברי הכנסת ונבחרי הציבור מההתיישבות ביהודה ושומרון, לחדול מההתנהגות וההתבטאויות חסרות האחריות כלפי צה"ל, מפקדיו וחייליו וכלפי מאבקה של ממשלת ישראל. זוהי התנהגות שאינה מתאימה לנבחרי ציבור. התנהגות שגם מזינה ומתדלקת אזרחים לאבד כל רסן ולקחת את החוק לידיהם. לבסוף חתם את דבריו: "מן הראוי ששרים, חברי כנסת ונבחרי ציבור יגלו בגרות ואחריות לאומית".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם יו"ר מועצה אזורית יהודה ושומרון יוסי דגן, 5 באוקטובר 2015.. תקשורת רוהמ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו עם דגן/מערכת וואלה! NEWS, תקשורת רוהמ

החל מהשעה 21:00 מתכנס הקבינט המדיני ביטחוני בירושלים לדיון מיוחד על רקע גל הפיגועים הרצחניים שאירעו בימים האחרונים. שר החינוך נפתלי בנט צפוי להציג במהלך הישיבה את תכניתו להתמודד על אירועי הטרור, שבמרכזה כליאה מחודשת של משוחררי עסקת שליט, הריסת בתי מחבלים, לרבות כאלה שלא היו מעורבים ברצח, הרחבת הבנייה בהתנחלויות לאחר כל פיגוע, וכן מתן חופש פעולה מוגבר לשוטרי מג"ב.

בנט קטע לאחר אירועי סוף השבוע את חופשתו בחו"ל, ושב ארצה. הוא העביר את חג שמחת תורה בירושלים ונפגש עם תושבים, שוטרים ולוחמי מג"ב. בנט אמר לתושבים ולשוטרים כי הוא "מבטיח להביא את הקול שלכם בממשלה". במהלך החג הוא אמר כי הוא חש שישנם פערים בין האירועים בשטח לבין הדיווחים שהדרג המדיני מקבל. הוא סיפר לאנשיו כי שמע משוטרים וחיילים טענות, בין היתר על כך שהם לא עוצרים מיידי אבנים כיוון שהם לא רואים בכך טעם, משום שהם משתחררים כעבור זמן קצר, ושבים לרחובות. בנט צפוי לומר בישיבת הקבינט כי "התחושה היא שהשוטרים מפחדים לעשות את העבודה שלהם".

(פרסום ראשון: 21:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully