וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אתם שומעים אותי?": המדליף האמריקני סנודן פתח חשבון טוויטר

30.9.2015 / 0:45

מי שעבד בעבר בסוכנות לביטחון לאומי של ארה"ב וחשף את תכנית המעקב שלה, סחף תוך שעה 170 אלף עוקבים. סנודן, שקיבל מקלט מדיני ברוסיה, עוקב אחרי חשבון אחד - של הסוכנות

חשבון הטוויטר של המדליף האמריקני אדוארד סנודן. טוויטר, צילום מסך
הפך ללהיט תוך זמן קצר. החשבון של סנודן בטוויטר/צילום מסך, טוויטר

המדליף האמריקני הנמלט אדוארד סנודן פתח אתמול (שלישי) חשבון טוויטר רשמי. בפרופיל האישי שלו כתב כי הוא "עבד בעבר עבור הממשלה. כיום אני עובד עבור הציבור". סנודן, שעבד בסוכנות לביטחון לאומי (NSA) וחשף את תכנית המעקב שלה אחרי אזרחי ארצות הברית, מבוקש למשפט שם מאז ברח ממנה ב-2013. כיום הוא שוהה ברוסיה שהעניקה לו מקלט מדיני.

על אף היותו מבוקש, סנודן שומר על פרופיל תקשורתי גבוה – הוא מכהן בחבר המנהלים של הקרן למען חופש העיתונות ומופיע לעתים קרובות בשידורים שמועברים בשידור חי. ואולם, פרט לחשבון שפתח שבו הוא עונה לשאלות, הוא לא נכח עד היום ברשתות החברתיות.

תוך שעה אחת בלבד הוא משך יותר מ-170 אלף עוקבים, אך הוא עוקב אחרי חשבון אחד בלבד – זה של ה-NSA, המעסיקה הקודמת שלו. "אתם יכולים לשמוע אותי?", צייץ סנודן, שהשתמש בסיסמה מפרסומת של אחת מרשתות התקשורת בארצות הברית. בהמשך הוא התכתב עם האסטרופיזיקאי המוכר נייל דה גרסה טייסון על תגלית המים הזורמים במדים והתבדח על כך שעבודתו בקרן משאירה אותו עסוק, אך יש לו עדיין זמן "להצטלם עם חתולים".

עוד על אדוארד סנודן
מסמכי סנודן חושפים: ישראל התנקשה בחייו של יועצו הבכיר של אסד
"רוסיה וסין פרצו למסמכי סנודן וחשפו מרגלים אמריקנים ובריטים"
פסיקה דרמטית בארה"ב: תכנית המעקבים של ה-NSA אינה חוקית

(עדכון ראשון: 19:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully