וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ישראל לשעבר: "מעבר לקו הירוק ישראל היא מדינת אפרטהייד"

השגריר בדימוס בדרום אפריקה אילן ברוך פנה לממשלת ברזיל בדרישה למנוע את מינוי דני דיין לשגריר ישראל במדינה. באולפן וואלה! NEWS הוא אמר: "דיין מייצג מיעוט קטן בחברה הישראלית"

צילום מסך

קבוצת פעילי שמאל ובהם שלושה שגרירים לשעבר פנו למשרד החוץ בברזיל במטרה למנוע את מינויו של דני דיין לשגריר במדינה. הטענה היא כי לא מדובר במינוי מקצועי אלא מינוי פוליטי, וכי דיין מייצג מיעוט במדינה ולכן לא ראוי לשמש בתפקיד זה. בין מובילי הדרישה, השגרירים לשעבר אלון ליאל, אלי בר נביא ואילן ברוך.

אילן ברוך, שגריר ישראל לשעבר בדרום אפריקה אמר בראיון לאולפן וואלה! NEWS כי המהלך הזה מבקש לפסול את מר דיין. "אין בדיין פגם, לו בו ולא באישיותיו וגם לא במינוי שלו - מבחינת ממשלת ישראל", טען. ברוך הסביר כי מובילי המהלך חשבו שנכון יהיה להביא לידיעת ממשלת ברזיל "שמחזיקה בעמדות מובהקות בעניין הסכסוך הישראלי-פלסטיני" את משמעות המינוי. "אנחנו רואים וכל העולם יראה במינוי מסר, שהאיש הזה שמייצג מתנחלים, יעמוד מול נשיאת ברזיל ויגיש לה את כתב האמנה, למרות חילוקי הדעות החריפים, הקוטביים בין עמדות ברזיל לבין עמדותיו".

ברוך הוסיף, כי בידי ממשלת ברזיל הזכות לסרב להצבת דיין כשגריר במדינה. הוא העריך כי ממשלת ברזיל תמצא דרך דיסקרטית לאותת לממשלת ישראל שעדיף מינוי שגריר מקצועי. לדבריו, המהלך נעשה בתום לב, והוא נועד להסב את תשומת ליבה של ממשלת ברזיל שלא מדובר במינוי מקצועי, אלא במינוי פוליטי.

דני דיין: לבנט חסר עדיין את הניסיון כדי לכהן כראש ממשלה. נועם מושקוביץ
"חילוקוי דעות חריפים בין עמדותיו לבין עמדות ברזיל בסכסוך הפלסטיני, דני דיין/נועם מושקוביץ

ברוך דחה את הביקורת על כך שהמהלך הוא לא פטריוטי וכי צריך היה לפנות לממשלת ישראל ולא לממשלת ברזיל. "משרד החוץ ושר החוץ יודעים בדיוק מה הם עושים והם לא צריכים את עצותיי", אמר. "אני פועל למען מדינתי שלי, על פי השקפת עולמי. אני פטריוט ולא אתן לאיש לדחוק אותי מהמשבצת הלגיטימית שלי. היחסים הישראלים-פלסטינים אינם עניינה הפנימי של ממשלת ישראל ושל אזרחיה, אלא עניין בינלאומי, וגם לעמדת ממשל ברזיל יש חלק בתשבץ הזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"אני בעד סימון מוצרים שיוצרו מעבר לקו הירוק"

השגריר לשעבר ברוך הוסיף: "אני בעד סימון מוצרים שיוצרו בקו הירוק. טוב שאנשים ידעו. להערכתי זה ישפר את מצב הסחר של ישראל בעולם, כיוון שהיום יש רתיעה מרכישת מוצרים ישראלים, בגלל האפשרות שהם מיוצרים מעבר לקו הירוק בשטחים הכבושים".

לסיום אמר השגריר לשעבר: "מדינת ישראל, בגבולות הקו הירוק, איננה מדינת אפרטהייד, היא לא מזכירה את מה שהתרחש בדרום אפריקה. לעומת זאת, לצערי, מה שמתרחש מעבר לקו הירוק, אנחנו יותר ויותר מוצאים סממנים שמזכירים את מדינת האפרטהייד של דרום אפריקה, ועל כך אנחנו חייבים להזהיר אזהרה חמורה מכיוון שהדבר הזה יהיה בעוכרינו, באופן גורף".

מאז אושר מינויו של דיין בממשלה, פועלת הקבוצה לסיכול המינוי. בין היתר, הם נפגשו עם שגריר ברזיל בישראל. הקבוצה פועלת כדי לגרום לברזיל לפסול את המינוי, שכן בעת מינוי שגריר המדינה המארחת יכולה לבחור לדחותו.

שר הביטחון משה יעלון התייחס לפעילותה של קבוצת פעילי השמאל ושלושת השגרירים לשעבר כפי שפורסם לראשונה בעיתון "הארץ". "מעבר לעובדה שדני דיין הוא חלק מהמחנה הפוליטי שנבחר על ידי רוב הציבור להוביל את מדינת ישראל, וכשכל מי שמכיר את דני יודע שמדובר באדם ערכי, הגון וראוי לייצג את המדינה, ויעידו על כך גם רבים שאינם תומכים בדרכו הפוליטית והוא מכבד את עמדותיהם על אף הוויכוח - הרי שהניסיון של גורמים מתוכנו להוציא את דיבתה של ישראל רעה באופן הזה הוא מביש, מסוכן ומכוער", אמר.

"אם מישהו מחפש סיבה לשאלה מדוע ישראל מותקפת על ידי גורמים בעולם וסובלת מתהליך של דה-לגיטימציה כלפיה - ההתנהגות של אותם גורמים, אזרחים ישראלים שאיבדו את הבושה ושייכים לשוליים הפוליטיים, היא הדוגמה לכך. מי שיש לו מחלוקת פוליטית, מוטב שיתווכח עליה בתוך הבית, ולא יפעל בדרכים נלוזות שפוגעות בראש ובראשונה בישראל ובאזרחיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully