וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחאה על מנהג הכפרות: פעילים התפרעו באשדוד ובפתח תקווה

פעילי זכויות בעלי חיים עוררו מהומה בשטח ישיבת חסידות בעלז באשדוד, כאשר לקחו תרנגולות מבלי לשלם. לאחר מכן התפתח עימות בין פעילים לחרדים בבית כנסת בפתח תקווה

עריכה: מתן חדד

פעילים למען זכויות בעלי חיים תועדו אתמול (ראשון) מעוררים מהומה במתחם למכירת תרנגולות באשדוד ובבית כנסת בפתח תקווה, על רקע מחאה נגד מנהג הכפרות.

במתחם למכירת תרנגולות בחצר ישיבה של חסידות בעלז באשדוד, התיזו כעשרה פעילים מים על התרנגולות שבכלובים. בתיעוד שהופץ ברשתות החברתיות ניתן לראות אף אחת מהפעילות לוקחת תרנגולות שהוצעו למכירה מבלי לשלם. בתשובה לקריאות: "זו גניבה", היא אומרת כי המנהג נוגד את התורה.

בעקבות המהומה שהתעוררה הוזעקו שוטרים למקום, והרחיקו ממנו את הפעילים. עם זאת, לא בוצעו מעצרים משום שלא הייתה אלימות מצד המוחים. לאחר מכן נשארו שוטרים באזור הישיבה על מנת לשמור על הסדר.

לקריאה נוספת:
ביהמ"ש: "מותר שימוש בתרנגולי כפרות"
ערב יום כיפור: "השנה ישחטו פחות תרנגולות"
ההתעללות בתרנגולי הכפרות נוגד את התורה

פעילים למען זכויות צער בעלי חיים עוררו מהומה. צילום מסך
הפעילה לוקחת תרנגולות מבלי לשלם/צילום מסך

באירוע נפרד, שהתרחש שעות לאחר מכן, התפתח עימות בין פעילי זכויות בעלי חיים לחרדים מחסידות ויז'ניץ, שהגיעו לקיים את מנהג הכפרות בבית הכנסת פרנקפורטר בפתח תקווה. שוטרי תחת פתח תקווה שהגיעו למקום הפרידו בין המעורבים בתגרה. לא היו נפגעים באירוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אוריאל בוסו, ממלא מקום ראש עיריית פתח תקווה ויו"ר תנועת ש"ס בעיר, ששהה בבית הכנסת בזמן האירוע, סיפר: "איך שהוציאו את התרנגולות, שלא נשחטו ולא היו אמורות להישחט, הגיעו לשם אנשים מארגון זכויות בעלי חיים, החלו לחטוף ארגזים של תרנגולים והפילו ספסלים, דחפו שולחנות בחצר והתפרעו".

"זה היה מחזה נוראי", הוסיף, "ההתנהגות שלהם היוותה פגיעה בבעלי החיים שהיו במקום. הזעקנו את המשטרה והם ניהלו מרדפים רגליים נגד גונבי התרנגולים. לאחר מכן הצליחו להפריד בין המתעמתים במקום. אני חושב שמדובר במעשה חמור. מנהג הכפרות הוא מנהג שנהוג הרבה שנים ואף אחד לא יצליח למנוע שהתורה היא הראשונה שמגנה על בעלי חיים".

(עדכון ראשון: 22:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully