וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלך ירדן: "פרובוקציה נוספת בהר הבית תשפיע על יחסינו עם ישראל"

המלך עבדאללה האשים את ישראל במהומות שפרצו ביומיים האחרונים במתחם, וכינה אותן "פרובוקציה". לדבריו, אם האירועים יימשכו, "לירדן לא תהיה ברירה אלא לנקוט פעולות". ארה"ב: "על הצדדים לנהוג באיפוק"

צילום: חטיבת דובר המשטרה, עריכה: טל רזניק

עבדאללה מלך ירדן התייחס היום (שני) לאירועים האלימים שפרצו ביומיים האחרונים בהר הבית, והאשים את ישראל ב"פרובוקציה", אשר עלולה לפגוע ביחסים בין שתי המדינות. "כל פרובוקציה נוספת בירושלים תשפיע על היחסים בין ירדן וישראל", אמר המלך הירדני בשפה האנגלית לאחר פגישתו עם ראש ממשלת בריטניה, דייויד קמרון, שהגיע לביקור במדינה. "לרוע המזל, לירדן לא תהיה ברירה אלא לנקוט פעולות", אמר

ירדן שלטה בהר הבית עד לשנת 1967, כאשר נכבש המקום במהלך מלחמת ששת הימים. לאחר המלחמה גובש הסדר הסטטוס קוו בהר הבית, שלפיו ינוהל המקום באופן רשמי על ידי משרד הווקף בירדן, שאחראי על הסדרים והעניינים הדתיים והאזרחיים שבו. בנוסף, משטרת ישראל אחראית על הנושא הביטחוני במתחם.

גם מחלקת המדינה האמריקנית התייחסה היום לאירועים בהר הבית והביעה דאגה מההסלמה האחרונה. "ארצות הברית מודאגת מאוד מהאלימות המתגברת והסלמת המתיחות בהר הבית", אמר דובר מחלקת המדינה ג'ון קירבי. "אנו מגנים כל מעשה של אלימות. על כל הצדדים לנהוג באיפוק, להימנע מפרובוקציות ולשמור על הסטטוס קוו במקום".

עוד כתבות בנושא:
תיעוד בירושלים: פלסטינית שפכה מים על יהודים והופלה על ידי שוטר
ביום השני ברציפות: מהומות בהר הבית, שוטר נפצע קל מאבנים
עימותים בין המשטרה למתפללים בהר הבית; שוטרים פרצו למתחם

עבדאללה מלך ירדן – וושינגטון, 3 בפברואר 2015. רויטרס
"האירועים בהר הבית - פרובוקציה ישראלית". עבדאללה מלך ירדן/רויטרס

הבוקר השליכו צעירים מוסלמים אבנים לעבר כוחות הביטחון במתחם. רעולי הפנים נמלטו לתוך מסגד אל-אקצא שבמתחם והחלו ליידות עשרות אבנים ומוטות ברזל לעבר הכוחות. שוטר בכוח שהיה במקום כחלק מהיערכות המשטרה לפתיחת המתחם לביקורים נפגע באורח קל ושבעה מתפרעים נעצרו. על אף המהומות, ביקורי היהודים והתיירים במקום התקיימו כרגיל.

גם אתמול אירעו במתחם מהומות, כשרעולי פנים יידו אבנים לעבר השוטרים וירו לעברם עשרות רבות של זיקוקים בכינון ישיר. כמו כן, בכניסה למסגד נתפס ציוד שחשוד כצינורות נפץ, והם טופלו על ידי חבלן משטרתי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
צעירים ערבים יידו אבנים וירו זיקוקים, שוטרים פרצו למתחם. חטיבת דובר המשטרה
צעיים פלסטינים יורים זיקוקים לעבר כוחות הביטחון בהר הבית/חטיבת דובר המשטרה

היום אף פורסם ברשת סרטון שבו נראה שוטר משמר הגבול מפיל לרצפה אישה פלסטינית, ששפכה מים על שני צעירים יהודים בעיר העתיקה, בסמוך להר הבית. האישה ככל הנראה משתייכת לארגון "המורביטאת", שבמסגרתו נאבקות נשים ביהודים העולים להר הבית ומנסות להפריע לביקורים במקום.

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה כי "כוח המוצב במקום שהבחין בתקיפת היהודים על ידי המוסלמיות הגיב במהירות ורדף אחריהן. אחת מהן נכנסה לתוך בית ומוסלמית נוספת שניסתה למנוע מלוחם מג"ב להתקרב למקום, חסמה את הכניסה למבנה ואף אחזה בידו של הלוחם שנאלץ להדפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully