וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחאת הקרעים": תלמידים מוחים נגד סילוקם מבית הספר בשל לבושם

משה שטיינמץ

8.9.2015 / 10:45

הנהלת "אורט רוגוזין" בקריית גת אוסרת על תלמידים להיכנס למקום כשהם לבושים בג'ינסים קרועים או משופשפים ובחלק מהמקרים הם אף נשלחים לביתם, זאת בניגוד לחוזר מנכ"ל. מחר הם צפויים להגיע לבושים כך לבית הספר לאות מחאה. אורט: "בית הספר פועל בהתאם להוראות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תלמידי בית הספר "אורט רוגוזין" שבקריית גת מתכוננים להגיע מחר (רביעי) למוסד החינוכי לבושים בג'ינסים עם קרעים, במחאה על איסור ההנהלה ללבוש מכנסיים כאלו. לפי התלמידים, בית הספר אוסר לפי שעה על הכניסה במכנסיים קרועים ושולח הביתה את מי שמפר את התקנון.

מאז פתיחת שנת הלימודים בשבוע שעבר נשלחו לביתם תלמידים רבים שהגיעו לבית הספר לבושים במכנסי ג'ינס עם קרעים, תפרים ושפשופים. זאת, כיוון שלפי תקנון בית הספר הם הפרו את החוקים. "כל שהייה בשטח בית הספר מחייבת הופעה הולמת, הכוללת מכנסים ארוכים או עד הברכיים, ללא קרעים, מכל סוג שהוא", נכתב בתקנון. תלמידים בבית הספר סיפרו כי בכמה מקרים הם נשלחו להחליף מכנסיים בביתם, לאחר שהוחלט כי הם הפרו את התקנון. מיטל לוי, חברת מועצת התלמידים, אמרה כי "היו מצבים שילדים נשלחו הביתה, כמו גם היום".

עם זאת, לפי חוזר מנכ"ל משרד החינוך, "אין למנוע כניסת תלמיד לשטח בית הספר בשל הפרת משמעת, כגון הגעתו ללא תלבושת או הגעתו באיחור".

"מעיפים אותנו מבית הספר כבר שבוע שלם, שולחים אותנו הביתה, מוציאים אותנו מהכיתות, ואפילו סילקו כמה ילדים", התלונן אחד התלמידים בפני משרד החינוך. לדבריו, "כל בוקר בכניסה לבית הספר בודקים אותנו ומעיפים אותנו על הקרע הכי קטן שיש, אפילו אם כל הג'ינס חלק".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
"שולחים אותנו הביתה להחליף ג'ינס ללא ידיעת ההורים, ולא מעניין אותם אם יקרה לנו משהו בדרך"

תלמידת כיתה ט' סיפרה כי מאז תחילת הלימודים הורשתה להשתתף בשיעורים רק במשך יומיים. "כל שאר הימים הייתי בחוץ. גם ידיד שלי בא עם שפשוף, לא קרע, ואמרו לו 'אתה לא נכנס ככה, לך הביתה ותחליף', ומלא ילדים ככה", אמרה.

התלמיד שהתלונן כתב: "שולחים אותנו הביתה להחליף ג'ינס ללא ידיעת ההורים, ולא מעניין אותם אם יקרה לנו משהו בדרך. אני כתלמיד מתוסכל החלפתי שלוש פעמים ג'ינסים, וחזרתי לבית הספר ואף ג'ינס לא היה מתאים למנהלת".

"המנהל של השכבה אמר לי 'אני אתן לך מאה שקל ותקני ג'ינס מהשוק', אמרתי לו 'אני לא לובשת ג'ינסים מהשוק'", הוסיפה התלמידה. "ההורים שלי בעדי. לא סתם יוציאו עלי עוד כסף בשביל ג'ינסים חלקים, שעם כל הכבוד הם מזעזעים".

היא הסבירה כי "כל הג'ינסים שמוכרים היום זה עם קרעים. אם תמצא ג'ינס חלק זה נדיר, היום כל היופי בג'ינס זה הקרעים והתפרים". לדבריה, ההנהלה אוסרת גם הגעה במכנסיים עם טלאים או תפרים, "גם אם עור הרגל לא חשוף. זה ממש הגזמה. לא רואים את העור וגם את זה הם לא רוצים", סיכמה.

אירועים דומים

תלמידות באילת הגיעו במכנסיים קצרים - וסולקו מבית הספר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בינתיים, התלמידים חשים מתוסכלים ומנסים למרוד. הם הקימו קבוצת וואטסאפ בשם "הפגנת קרעים" ובה הם מלינים על המנהלת ומארגנים מחאה שבמסגרתה יגיעו מחר לבית הספר לבושים בג'ינס קרוע. "החלטנו כולנו לבוא עם ג'ינס קרעים", סיפרה התלמידה, "יש כאלה שמפחדים ויתקפלו, אבל אנחנו החלטנו לבוא עם קרעים, ויש הורים שיבואו איתנו. הם לא ישלחו הביתה את כל הילדים ואני מקווה שבעקבות זה ירשו לנו שוב ללבוש מכנסים אלו".

במקביל, מועצת התלמידים מנהלת מגעים עם ההנהלה, בתקווה להגיע לפתרון מוסכם על שני הצדדים. "בשנה שעברה זה גם היה ככה, אבל פחות. אולי מאחר שזה באופנה עכשיו אז יותר ילדים באים עם קרעים, היום אפילו בנים הולכים עם מכנסי קרעים", אמרה.

בית ספר אורט רוגוזין קריית גת, ספטמבר 2015. לירון מולדובן
"קוראים לבית הספר לנהל דו שיח ערכי". בית הספר "אורט רוגוזין" בקריית גת/לירון מולדובן

אליאב בטיטו, יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, הוסיף: "אנו קוראים לבית הספר לקיים שיח חינוכי וערכי עם תלמידי בית הספר ומועצת התלמידים הבית ספרית, על מנת להחליט על אופן הלבוש שינהג במוסד זה. אנו רואים בחומרה רבה שליחת התלמידים לביתם מאחר שזוהי הפרה בוטה של חוזר המנכ"ל המנחה כי אין להחזיר תלמידים לביתם אם באו ללא התלבושת האחידה. בעבר, בעקבות פנייתנו, קיבל משרד החינוך את עמדתנו וקרא גם הוא לבתי הספר לקיים שיח עם התלמידים".

מרשת אורט נמסר בתגובה: "מאז פתיחת שנת הלימודים, בשום מקרה לא נשלח ילד הביתה מהסיבות שצויינו. בית הספר מתנהל בהתאם להוראותיו של משרד החינוך".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully