וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זחאלקה תקף את שפיר ומפלגת העבודה: אשכנזים עשירים ומתנשאים

7.9.2015 / 17:48

חבר הכנסת מהרשימה המשותפת האשים את אנשי מפלגת העבודה בסילוף עמדתם של חברי הכנסת הערביים בעניין הגז. "את לא אומרת לי שלום, אני שקוף בעינייך", טען בפני שפיר. "אתם האבא והאימא של הגזענות", האשים את המפלגה לדורותיה

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: מתן חדד

ח"כ ג'מאל זחאלקה (הרשימה המשותפת) עלה היום (שני) לדוכן הכנסת, במהלך הדיונים שהובילו להצבעה על מתווה הגז, והחל להשתלח במי שנחשבת לרוב לשותפתו הטבעית לאופוזיציה – מפלגת העבודה. "אתם האבא והאימא של הגזענות", "נישלתם אדמות כדי לבנות קיבוצים", "אשכנזים עשירים", היו רק חלק מההתבטאויות היוצאות הדופן שהשמיע זחאלקה במהלך דבריו.

זחלאקה התייחס להערכות שהושמעו בקרב גורמים בקואליציה לפיהן ראש הממשלה בנימין נתניהו הפעיל לחצים על חברי הסיעה הערבית כדי שלפחות אחד מהם ייעדר מן ההצבעה, דבר שיבטיח רוב לקואליציה. זאת לאחר שבשבוע שעבר הסכים ראש הממשלה להעביר 900 מיליון שקלים לשלל פרויקטים במגזר הערבי. אולם מוקדם יותר השבוע השיב גורם ברשימה המשותפת, שנשאל על כך: "אלה שמועות. נכון לעכשיו אין החלטה אחרת". באופן רשמי אמרו ברשימה המשותפת כי יתייצבו בנוכחות מלאה ויצביעו נגד המתווה ונגד העברת הסמכויות מהשר אריה דרעי.

"הרבה דובר בימים האחרונים על עמדתם של חברי הכנסת הערביים בעניין הגז. הגדילו לעשות שתי חברות כנסת ממפלגת העבודה", החל זחאלקה את נאומו. "התנועה שגירשה את הפלסטינים מאדמתם, שנישלה אותנו הרבה יותר מהימין, שרצחה עשרות אלפי פלסטינים, והם באים להטיף לנו מוסר".

לקריאה נוספת:
נתניהו על אישור מתווה הגז: "כשאני רוצה משהו, אני משיג אותו"
יממה להצבעה על מתווה הגז: לנתניהו אין עדיין רוב בכנסת

ח"כ סתיו שפיר בדיון הוועדה במתווה הגז, יולי 2015. נועם מושקוביץ
"לא אומרת לי שלום". שפיר, ארכיון/נועם מושקוביץ

בהמשך עבר זחאלקה לתקוף את חברת הכנסת סתיו שפיר: "הגדילה לעשות אשת הצדק החברתי, חברת הכנסת סתיו שפיר, שמעולם לא דיברה איתי מילה - אפילו לא אומרת לי שלום. אני שקוף בשבילה. הערבים לא קיימים. גזענית, גזענית של השקט, גזענית של ההתעלמות. מאז שאת בכנסת מעולם לא דיברת איתי, שלום לא אמרת לי. אני מנסה בכל כוחי להגיד לך שלום ואת לא עונה, גזענית".

חבר הכנסת הערבי שיבח בדבריו דווקא את הימין הקיצוני, שלדבריו, אנשיו מחייכים אליו וכן אומרים לו שלום. "הימין הקיצוני לפחות בני אדם, אומרים לך שלום, מחייכים, אפילו אנשי ישראל ביתנו מחייכים אלינו. מפלגת העבודה הם האבא והאימא של הגזענות, אתם המצאתם את הגזענות. מי שלקח לנו את הארץ, מי שגירש אותנו – זה לא מי שאומר 'מוות לערבים', אלא אלה שאמרו 'שלום עליכם'; בושה וחרפה. בושה וחרפה – מהנדסי הגזענות, מהנדסי ההפליה, מהנדסי ההפקעה, ההגליה. תתביישו לכם. זה שמאל זה? בושה וחרפה. אני מכיר מה זה גזענות, יש גם דרך לגזענות – יש גם התנשאות של האשכנזים, העשירים, המדושנים. תחזירו את האדמות שהפקעתם מאיתנו, תדברי איתנו על מתווה האדמה, חלוקה מחדש של האדמה – אחר כך תדברו איתי ותטיפו לי מוסר".

אחרי שפיר, עבר זחאלקה לתקוף את חבר הכנסת נחמן שי (המחנה הציוני). "אתה עומד על האדמה שלקחת ממני, שגנבת ממני ומשתין עליי מלמעלה בשם האוניברסליות, בשם הערכים האוניברסליים. מי פגע בנו יותר? הליכוד או מפלגת העבודה? מפלגת העבודה כמובן. הליכוד בונה התנחלויות ליד היישובים הערביים, אתם בניתם את הקיבוצים שלכם, את הסוציאליזם שלכם, על האדמות של החורבות שלנו. ואתם באים ומדברים בשם הצדק החברתי, בשם השמאל. מגלגלים עיניים למעלה. אתם לאומנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully