וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונגריה: מאות ברחו ממחנות פליטים, סמכויות המשטרה הורחבו

4.9.2015 / 15:44

מאות מהגרים נמלטו משני מרכזי רישום במדינה, בזמן שהפרלמנט אישר חוקים שבמסגרתם מבקשי מקלט שיחצו את הגדר עם סרביה עלולים להישלח למאסר. ביוון, מהגרים השליכו אבנים לעבר שוטרים שמנעו מהם לעלות לספינה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מאות מהגרים ברחו היום (שישי) ממרכזי רישום בהונגריה - כך דווח בכלי תקשורת במדינה. באירוע הראשון שקרה הבוקר נמלטו כ-300 בני אדם ממחנה הסמוך לגבול עם סרביה בדרום המדינה. רובם נתפסו כבר כמה שעות.

כמו כן, במהלך היום ברחו 64 מבקשי מקלט מתחנת רכבת בעיירה בישקרה שבמרכז המדינה. בהמשך אירעה בריחה נוספת מתחנת הרכבת, כש-300 מהגרים נוספים נמלטו מהמקום.

במקביל, אישר הפרלמנט במדינה את שורת החוקים שנועדו להגביר את היכולת לעצור את זרם המהגרים למדינה. במסגרת החקיקה החדשה, למשטרה יינתנו סמכויות נרחבות יותר ומהגרים שיחצו את הגבול בצורה לא-חוקית עלולים להיכנס לכלא.

לקריאה נוספת:
הונגריה מצביעה על עתיד המהגרים: "אנחנו הופכים למיעוט ביבשת"
משבר הפליטים: באירופה רוצים גדר ביטחון כמו שיש בישראל
"לא למחנה": הונגריה הורידה מהרכבת מהגרים בדרכם למערב

משטרת הונגריה מול מהגרים שהגיעו למרכז קליטה בגבול עם סרביה. רויטרס
מרכז הרישום בעיירה רוזקה, היום/רויטרס

בימים אלו מקימה הונגריה גדר בגבולה הדרומי עם סרביה, משם נכנסים למדינה אלפי המהגרים, שרובם מגיעים מסוריה ומאפגניסטן. לפי החוקים החדשים, מי שיעבור את הגדר או יפגע בה יעבור עבירה פלילית. כמו כן, ניתן יהיה להגיש בקשות למקלט במעברי הגבול השונים. לפי התכנית, יוקמו אזורים מיוחדים שם ישהו המהגרים עד להחלטה בעניינם ואם בקשתם תידחה, הם יגורשו.

במהלך היום החלו לצעוד כאלף מהגרים מתחנת הרכבת בבירה בודפשט בכוונה להגיע לגרמניה. אתמול נפתחה התחנה לאחר יומיים שבהם הייתה סגורה, אך מהגרים הורדו בכוח מקרונות שעשו דרכם לאזור הגבול עם אוסטריה, שדרכה הם תכננו לעבור לגרמניה, לצורך רישומם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מהומות מהגרים במרכז הרשמה באי לסבוס שביוון. רויטרס
מהגרים באי היווני לסבוס, היום/רויטרס

בתוך כך, ביוון התעמתו כ-200 מהגרים עם שוטרים ואנשי משמר החופים לאחר שניסו לעלות על ספינה באי לסבוס. תיעוד ששודר בטלוויזיה הראה את המהגרים מיידים אבנים לעבר המשטרה.

העימותים אירעו במקביל לביקורם של גורמים בכירים באיחוד האירופי ביוון, שהבטיחו לסייע יותר למדינות שנמצאות בחזית. אל חופיה של יוון מגיעים מדי יום מאות מהגרי עבודה ופליטים, שנמלטו ממדינות מוכות לחימה ועוני במזרח התיכון, באסיה ובאפריקה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, 28 במאי 2015. רויטרס
"משבר המהגרים היה צפוי לחלוטין". פוטין/רויטרס

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, התייחס היום למשבר המהגרים באירופה ואמר שהוא "צפוי לחלוטין". בשיחה עם עיתונאים בשולי כנס כלכלי במדינה, אמר כי רוסיה הזהירה לעתים תכופות מבעיות שעלולות להתעורר כתוצאה מה"מדיניות השגויה של המערב" והתפשטות הטרור במזרח התיכון ובצפון אפריקה.

"אנו ברוסיה אמרנו כבר לפני שנים שבעיות עלולות להתעורר אם שותפינו המערביים ימשיכו במדיניות החוץ השגויה שלנו, במיוחד באזורי העולם המוסלמי, המזרח התיכון וצפון אפריקה", אמר. לדבריו, הפגם המרכזי במדיניות החוץ של המערב היא כפיית הסטנדרטים שלו ברחבי העולם, מבלי לקחת בחשבון את המאפיינים ההיסטוריים, הדתיים והתרבותיים של האזורים השונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully