וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל וארה"ב דימו תקיפה תחת איום סוללת טילים שברשות איראן

4.9.2015 / 0:14

באימון "רד פלג" שנמשך ארבעה שבועות תרגלו חילות האוויר תרחישי מלחמה שונים, בהם חילוץ טייסים נוטשים, קרבות אוויריים ואף תקיפה תחת איום של סוללות הגנה אוויריות. לדברי בכיר בחיל האוויר, התרגיל הוא אחד המדהימים בעולם למתארי מלחמה ותוצאותיו "טובות מאוד". צפו

צילום: דו'צ, עריכה: גדי וינסטוק

אחרי שש שנות הפסקה, קיים חיל האוויר הישראלי אימון מורכב בארצות הברית, המכונה "רד פלג", בהשתתפות חילות האוויר של ירדן וסינגפור וזה האמריקני. טייסי הקרב, ששבו לפני יומיים ארצה, ביצעו תרגילים דימו בין היתר תקיפות ביעדים מרוחקים, דוגמת איראן. האימון מתקיים מדי שנה זה יותר מ-40 שנים.

במהלך התרגיל טסו טייסי חיל האוויר עם מטוסי 15-F מישראל לארצות הברית, כשבדרך נחתו והמריאו מבסיסים של מדינות ידידותיות בעזרת סיוע של מתדלקים. על פי פרסומים זרים, הם תדלקו את מטוסי הקרב של חיל האוויר הירדני.

לקריאה נוספת:
תרחיש הטרור הימי: צפו בלוחמי שייטת 13 פושטים על אסדות הגז
נעצר הלוחם החשוד שהכה עצור פלסטיני בעודו כפות
ללוחם שחיסל עשרות מחבלים יש ביקורת, וכדאי להקשיב לה

תרגיל ה-RED FLAG. דובר צה"ל
תרגיל ה-RED FLAG/דובר צה"ל

התרגיל, שמוגדר על ידי ראש מחלקת האימונים של חיל האוויר, אל"מ אור, כאחד המדמים הטובים ביותר בעולם למתארי מלחמה, נמשך כארבעה שבועות בבסיס נליס שבנבדה. בין היתר, התאמנו הטייסים עם מטוסים מסוג "בז" ו"רעם" על תרחישים שונים, דוגמת תדלוק, חילוץ טייסים נוטשים, תקיפות קרקע, קרבות אוויר, תקיפה באמצעות כוח של קואליציה ואף תקיפה תחת איום של סוללות הגנה אוויריות, דוגמת SA-3, SA-6 ו-SA-2 שנמצאות בידי איראן.

תרחישי התרגיל נקבעו על ידי ארצות הברית. לדברי ראש מחלקת אימונים בחיל האוויר, ניתן היה ללמוד רבות מהם לצורכי האיומים על מדינת ישראל. אל"מ אור סרב להתייחס ליכולות של טייסי הקרב הישראליים בהשוואה לאלו האמריקנים בקרבות האוויר, אך הגדיר את תוצאות התרגיל כ"טובות מאוד". עוד הוא התייחס לחשש מזליגת מידע ויכולות של טייסי הקרב ומטוסי חיל האוויר, ואמר כי "הגענו עם יכולות גנריות ועם ציוד שיש לכולם. הצדדים לא רואים את המערכות שלנו".

(עדכון ראשון: 20:00)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
תרגיל ה-RED FLAG. דובר צה"ל
תרגיל ה-RED FLAG/דובר צה"ל
תרגיל ה-RED FLAG. דובר צה"ל
תרגיל ה-RED FLAG/דובר צה"ל
תרגיל ה-RED FLAG. דובר צה"ל
תרגיל ה-RED FLAG/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully