וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: לוחם צה"ל שבר את אפו של עצור פלסטיני – בעודו כפות

2.9.2015 / 13:50

חייל בחטיבת כפיר התעמת מילולית עם חשוד מגזרת עציון שהובא הלילה לחקירה. בשלב מסוים, לפי החשד, הוא התפרץ לעברו והכה אותו בפלג גופו העליון. הוא צפוי להישפט והושעה מכל פעילות. צה"ל: "אירוע חמור"

חיילי צה"ל מכים פלסטיני בכפר ג'ילזון בסמוך לרמאללה, 12 ביוני 2015. טוויטר, צילום מסך
החייל הושעה מכל פעילות/צילום מסך, טוויטר

לוחם צה"ל הכה לכאורה הלילה (רביעי) פלסטיני שהובא לחקירה ובעודו כפות. לפי החשד, החייל, המשרת בחטיבת כפיר, תקף את הפלסטיני בפלג גופו העליון לאחר ויכוח ביניהם. הוא הועבר לבדיקות וטיפול בבית החולים עם חשש לשבר באפו. פרטי התקרית הועברו למשטרה הצבאית והחייל צפוי להישפט. בשלב זה הוא הושעה מכל פעילות בצבא.

במהלך הלילה עצר כוח של חטיבת כפיר 18 חשודים ברחבי יהודה ושומרון. במהלך הבאתו לחקירה של פלסטיני מגזרת עציון, הוחלט לכסות את עיניו בפלנלית לפני העלאתו לכלי הרכב הממוגן בדרך למעצר. בשלב מסוים אחד החיילים והפלסטיני התעמתו מילולית, כשלפתע התפרץ לעברו הלוחם והכה אותו. הפרטים הועברו למפקד הפלוגה, שדיווח על כך למפקד החטיבה, אלוף-משנה גיא חזות, ובשלב זה חייל ממתין לשימוע לפני משפטו.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "זהו אירוע חמור שאינו עולה בקנה אחד עם ערכי צה"ל. בנושא נפתחה חקירת מצ"ח, שעם סיומה יועברו ממצאיה לבחינת הפרקליטות הצבאית. כמו כן החייל הושעה מכל פעילות".

לקריאה נוספת:
צה"ל מאשים: חמאס גנב חומרים שנועדו לשיקום הרצועה ובנה עמם מנהרות
כשהלוחם הוותיק נפגע מהירי: כך הסתבך המבצע של הימ"מ בג'נין
חמישה עצירים מנהליים בכלא קציעות פתחו בשביתת רעב

התקרית מגיעה על רקע הסערה שפרצה השבוע סביב ההפגנה בנבי סאלח ביום שישי האחרון. בצה"ל החליטו לבדוק את תפקוד הכוח הצבאי בהפגנה שהתקיימה בכפר מצפון לרמאללה, לאחר שאחד החיילים תועד מתעמת עם נשים פלסטיניות בעת ניסיונו לעצור ילד בן 12 בחשד ליידוי אבנים.

בסרטון שצולם על ידי פלסטיני נראה החייל מנסה להשתלט על הילד, מוחמד תמימי, שידו מגובסת. כמה נשים שהשתתפו בהפגנה, בהן אמו, אחותו ודודתו של הילד, ניסו לשחרר אותו מאחיזת החייל, ותועדו מכות את החייל וצועקות עליו. הפלסטינים טענו כי הילד, ששבר את ידו בעימותים קודמים, לא יידה אבנים, חרף טענת הכוח הצבאי. משפחת תמימי היא ממובילי המאבק בכפר נאבי סלאח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully