וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חושש מרוסיה: אובמה רוצה להרחיב את הצי האמריקני בקוטב

2.9.2015 / 21:32

נשיא ארה"ב מבקר באלסקה, שם הציג לוח זמנים לבניית שוברת קרח חדשה שתפתח נתיבי שיט חדשים באזור העשיר במשאבים. ואולם, וושינגטון נמצאת הרחק מאחורי מוסקבה, שלה יש 40 שוברות קרח ועוד 11 כבר נמצאות בבנייה

נשיא ארצות הברית ברק אובמה בכנס באלסקה, 31 באוגוסט 2015. רויטרס
מנסה לשכנע את הציבור. אובמה, אתמול/רויטרס

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הציע אתמול (שלישי) לזרז את לוח הזמנים לבנייתן של שוברות קרח חדשות עבור האזורים האמריקניים בקוטב הצפוני שנמסים במהירות בשל התחממות כדור הארץ. שינויי האקלים יצרו נתיבי שיט חדשים, אולם וושינגטון נותרה הרבה מאחור לעומת רוסיה, שפועלת במרץ באזור העשיר במשאבי טבע.

המהלך של אובמה, שמבקר באלסקה, נועד לשכנע את הציבור לתמוך בתכניתו למלחמה בשינויי האקלים. הנשיא ביקר עיירת החוף סיוורד, שנקראת על שמו של שר החוץ לשעבר וויליאם סיוורד – מי שרכש את אלסקה מרוסיה ב-1867.

לפי לוח הזמנים החדש שהציג אובמה, הממשל ירכוש שוברת קרח כבדה עד שנת 2020, לעומת היעד הקודם שנקבע ל-2022. בעבר היו בצי האמריקני שבע שוברות קרח, אולם הוא הידלדל לשלוש כלי שיט, כשלפי הבית הלבן רק אחת מהן נמצאת בתפקוד מלא. "לרוסיה, מנגד, יש 40 שוברות קרח ו-11 נוספות נמצאות בבנייה", נמסר מהבית הלבן. אובמה יצטרך לשכנע את הקונגרס לאשר תקציב לכל בניית כלי שיט מסוג זה, שעלותו נאמדת בכמיליארד דולרים.

לקריאה נוספת בנושא
התכנית השאפנית של אובמה למלחמה בהתחממות הגלובלית
האיום הגדול ביותר שבפניו ניצב העולם לפי ברק אובמה

שוברת קרח אמריקנית באנטארקטיקה. רויטרס
שוברת קרח באנטארקטיקה/רויטרס

"השטן, כמו תמיד, נמצא בפרטי התקציב והרכש", אמרה הת'ר קונלי מהמרכז ללימודים בינלאומיים ואסטרטגיים בוושינגטון, שתומך ברכישת שוברות קרח נוספות. קונלי ציינה כי האזור זקוק להגברת אמצעי הניווט, התקשורת הלוויינית, נמלי מים עמוקים ונושאי רכש נוספים שלא צוינו בהודעת הבית הלבן. בזמן שתכניות לפיתוח כלי נשק מתקדמים הולכות ומצטמצמות,

ההודעה של אובמה תאפשר למשמר החופים האמריקני להוציא את המכרז לבניית שוברת הקרח החדשה. לרוב נדרשות עשר שנים לבניית כלי השיט ולא ברור מתי תושלם בנייתו. כמו כן, משמר החופים טען בעבר שהוא זקוק לשמונה שוברות קרח חדשות, אולם אף תקציב של הממשל טרם הוקצה למימון הפרויקט היקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully