וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי אחיות נהרגו בהתנגשות חזיתית בעמק יזרעאל; אמן נפצעה קשה

אלי אשכנזי ושלומי גבאי

2.9.2015 / 0:50

תאונת הדרכים הקטלנית אירעה בכביש 66 בסמוך למושב מדרך עוז. מותן של רותאג' ורנין מופיד עזאטמה, בנות 11 ו-12, נקבע במקום ואמן פונתה במצב קשה לבית החולים רמב"ם כשהיא מונשמת. בתאונה נפצע גבר נוסף שפונה במצב קל

צילום: שלומי גבאי, דוברות מד''א עריכה: מתן חדד
תאונה חזיתית בכביש 66, עמק יזרעאל, 1 בספטמבר 2015. כיבוי והצלה,
זירת התאונה בכביש 66/כיבוי והצלה

רותאג' ורנין מופיד עזאטמה, אחיות בנות 11 ו-12, נהרגו אתמול (שלישי) בהתנגשות חזיתית של כלי רכב בכביש 66 בין צומת התשבי לצומת מגידו, בסמוך למושב דרך עוז שבעמק יזרעאל. אמן של הילדות נפצעה באורח קשה בתאונה ופונתה יחד עם פצוע נוסף במצב קל לבית החולים רמב"ם בחיפה. האם, בת 45, אושפזה במצב במחלקה לטיפול נמרץ כשהיא מונשמת. הפצוע הנוסף, גבר כבן 40, אושפז במצב קל באחת המחלקות הכירורגיות בבית החולים רמב"ם.

"מדובר בתאונת דרכים קשה מאוד, אחד הרכבים היה מעוך לחלוטין", סיפר יוסי חלבי, פרמדיק מד"א שהגיע למקום וטיפל בפצועים לאחר שחולצו על ידי צוות של כיבוי אש מהרכבים. "במושב האחורי של הרכב נלכדו שתי נערות עם פגיעה רב מערכתית וללא דופק. לאחר שהן חולצו, נאלצנו לקבוע את מותן בשטח", הוסיף.

עוד בוואלה! NEWS:
"אבא שלי התאבד כי לא קיבלו את אחותי לבית ספר ממניעים גזעניים"
פיזור מחדש וארצות בטוחות: תכנית מרקל לפתרון משבר המהגרים
בגלל הלגלוג: אקוניס מבקש להשמיט את "החלל" משם משרדו

רותאג' ורנין מופיד עזאטמה. alarab.net, אתר רשמי
רותאג' ורנין מופיד עזאטמה/אתר רשמי, alarab.net

מנתונים שפרסמה עמותת "אור ירוק" עולה כי בעשור האחרון אירעו בכביש 66 יותר מ-200 תאונות דרכים, בהן נהרגו יותר מ-30 בני אדם ונפצעו יותר מ-700. מנכ"ל העמותה, שמואל אבואב, התייחס לנתונים הקשים: "כביש 66 הוא כביש אדום שבחלקים נרחבים ממנו אין הפרדה בין הנתיבים שתמנע תאונות חזיתיות. את התאונה שאירעה היום ניתן היה למנוע באמצעות מעקה הפרדה זול ופשוט".

תאונה קטלנית בכביש 66 בעמק יזרעאל  1 בספטמבר 2015. כבאות והצלה מחוז צפון,
זירת התאונה בכביש 66/כבאות והצלה מחוז צפון

מחברת נתיבי ישראל נמסר בתגובה: "נעשו עבודות רבות לאורך כביש 66 בשנים האחרונות, והוקמו הפרדות קשיחות בין הנתיבים בחלקי התוואי, בכדי להפחית חיכוך בין כלי הרכב המשתמשים בכביש". עוד נמסר בתגובה כי "הקטע שבין מדרך עוז לצומת העמק נמצא בתכנון מתקדם להקמת הפרדה קשיחה נוספת ובסיום כלל האישורים תוקם ההפרדה. בנוסף, לחברה תכנית ארוכת טווח להרחבת הכביש לכל אורכו, אך היא תלוית תקציב".

אורכו של כביש 66 הוא כ-14 קילומטרים והוא מחבר בין צומת התשבי בצפון לצומת מגידו שבדרום. במחצית השנייה של העשור הקודם נהרגו בקטע הכביש הזה 19 בני אדם ולאחר שהגבלת מהירות הנסיעה בו הוגבלה ל-60 קילומטרים לשעה לא פתרה את הבעיה – נבנתה בחלק מהכביש גדר הפרדה בין נתיבי הנסיעה. התאונה הקטלנית של היום והתאונה הקודמת שאירעה בכביש התרחשו בקטעים שבהם לא הוצבה גדר ההפרדה.

תאונת דרכים בחדרה, 1 בספטמבר 2015. מד"א
תאונת דרכים בחדרה, 1 בספטמבר 2015/מד"א

מוקדם יותר אתמול נפצעו שלושה בני אדם באורח קל בתאונת דרכים בין אוטובוס וכמה כלי רכב ברחוב הנשיא בחדרה. הנהג, בן 75, איבד שליטה האוטובוס ופגע בתשעה כלי רכב, רמזורים ותמרורים עד שנעצר בכניסה לחנות ברחוב. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לפצועים טיפול רפואי ראשוני ופינו אותם לבית החולים הלל יפה בחדרה.

טרם ברורה הסיבה לאיבוד השליטה של נהג האוטובוס, שפונה על ידי חובשים ופרמדיקים של מד"א כשהוא בהכרה וסובל מחבלות קלות ומחרדה. נטע, תושבת העיר שנכחה במקום, סיפרה: "הייתי בטוחה שמדובר בפיגוע. הבחנתי באוטובוס דוהר ופוגע ברכבים, אנשים נזרקו לצדדים ותפסו מחסה - היתה בהלה גדולה".

"מדובר בזירה מורכבת מאוד. נהג אוטובוס פגע בכמה כלי רכב כאשר אחד מכלי הרכב הפרטיים עלה על המדרכה ונכנס לחנות", סיפר ניב ג'רבי, פרמדיק של מד"א שטיפל בפצועים בחדרה. הוא הוסיף: "מדובר בנס שמהמקום פונו שלושה פצועים במצב קל בלבד".

מחברת אגד נמסר בתגובה: "נסיבות התאונה נבדקות על ידי המשטרה ובוחני התאונות של החברה. מדובר על נהג ותיק שעבר את כל מבדקי הכשירות הנדרשים על ידי המדינה רק לפני שלושה חודשים. אנו מצרים על האירוע ומאחלים החלמה לפצועים."

(עדכון ראשון: 18:50)

תאונה קטלנית בכביש 66 בעמק יזרעאל  1 בספטמבר 2015. מד"א
מטוס מפנה את הפצועים בכביש 66/מד"א
תאונה קטלנית בכביש 66 בעמק יזרעאל  1 בספטמבר 2015. מד"א
זירת התאונה בכביש 66/מד"א
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רותאג' ורנין מופיד עזאטמה ואמן בתמונה משפחתית/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully