וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום החג להורים עלול להפוך ליום הזיכרון לנישואין

1.9.2015 / 16:30

זוג ששהה זמן רב מהרגיל יחדיו ועבר בשלום את החופש הגדול, הוא זוג שנישואיו חזקים ויציבים. אך מה קורה כאשר שני בני הזוג או אחד מהם מגלים בעקבות הזמן הרב ששהו יחד, שיותר הם לא יכולים להמשיך לחיות יחד עם בן הזוג השני?

הורים במיטה עם ילדם. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

יותר משני מיליון ילדים חזרו היום לבית הספר והשאירו יותר מ-4 מיליון הורים שמחים ורגועים. מיליוני הורים מברכים היום על החופש ותקופת ההתשה שחלפו. אך האם באמת הגיעה לה תקופה של שקט? האם באמת אפשר לחזור לשגרה? או שמא דווקא עכשיו מגיעה תקופת סכנה לזוגיות ולנישואין? בקרב העוסקים בדבר ידוע הדבר שלאחר חגים וחופשות ארוכות בהם בני הזוג שהו יחדיו לאורך פרק זמן ארוך מהרגיל, מגיעה תקופת משבר ביחסים. משבר שבממוצע מייצר יותר מתגרשים מאשר בחודשים רגילים.

ההסבר לכך הוא שלאורך השנה מצליחה השגרה לעצור את בני הזוג המתוסכלים ממערכת הנישואין שלהם, מלעשות מהלכים לכיוון של פרידה וגירושין. הרצון להתחשב בילדים, החשש מהמציאות הכלכלית אחרי הגירושין והפחדים הטבעיים הנובעים מהחשש מכל שינוי שהוא בשגרת החיים, מצליחים למנוע את הגירושין ושומרים על הנישואין באופן פורמאלי. כאשר מגיעה תקופה שאינה שגרתית כמו בחגים ובחופשים הגדולים, נעלמת "הגנת השגרה" ותסכולי הנישואין יוצאים החוצה. ניתן אם כן לומר שזוג ששהה זמן רב מהרגיל יחדיו ועבר בשלום את החופש הגדול, הוא זוג שנישואיו חזקים ויציבים. אך מה קורה כאשר שני בני הזוג או אחד מהם מגלים בעקבות הזמן הרב ששהו יחד, שיותר הם לא יכולים להמשיך לחיות יחד עם בן הזוג השני?

התקופה הקרובה היא תקופת המבחן לזוגיות ולנישואין. תחושת השחרור הרגעי של ההורים שהניחו את ילדיהם במוסדות החינוך, מסתירה מאחוריה לעיתים בידיעה ולעיתים בהדחקה, הבנה שהזוגיות שלהם נמצאת בתקופה בעייתית ושיש סכנה ליציבותה. על מנת ולמנוע התדרדרות מהירה ובלתי צפויה לקראת משבר ביחסים, מומלץ לפנות לטיפול זוגי מיד לאחר החג. מטפל זוגי יכול אפילו בפגישה אחת או שתיים לעזור לבני הזוג לשחרר לחץ חבוי ולוודא שאין שדים שמסתתרים בנבכי נפשם של בני הזוג. את ההצעה לגשת לטיפול זוגי אני מחלק לכל זוג נשוי מתוך הידיעה שזוג שהולך לטיפול זוגי מגביר דרמטית את סיכויי הנישואין להצליח. במקרים בהם מגיעים אלי זוגות שהגיעו להתגרש בגישור גירושין לאחר שעברו טיפול זוגי, ניתן לראות באופן מוחלט שלזוגות אלו קלה הדרך לגירושין ולפרידה בהרבה מאשר לזוגות שהגיעו ללא הכנה טיפולית כלשהי.

טיול בחיק הטבע. ShutterStock
נעלמת "הגנת השגרה". אילוסטרציה/ShutterStock

במידה ואופציית הטיפול הזוגי אינה קיימת ניתן לפנות לגישור זוגי במטרה להגדיר בצורה ברורה את מציאות החיים הקרובה ואת הדרכים בהן יפעלו בני הזוג. גם אם ההחלטה להתגרש קיימת רק אצל אחד מבני הזוג או שאין ודאות בצורת הפתרון אלא רק בכך שיש בעיה ביחסים, מומלץ לפנות לגישור זוגי שיעזור להגדיר את הבעיה ולשים אותה על השולחן בצורה שאינה מאיימת ושבמקום לייצר עוד פחד תייצר תקווה וביטחון.

לסיכום: רגע לפני החגים תעשו לעצמכם ריענון ביחסים. תשקיעו קצת בעצמכם ובבן הזוג שלכם. תוודאו שאתם עדיין מסוגלים לתקשר ולדבר בצורה כנה וברורה. אם אתם רואים או מרגישים שיש תקיעות בתקשורת ביניכם, אל תחכו לצד השני או לכך שהזמן יעשה את שלו. ככל הנראה התוצאה שתהיה במקרים בהם הגורל ניתן לאחרים, לא תהיה התוצאה המיטבית עבורכם. קחו יוזמה וטפלו בעצמם ובנישואין שלכם ובכך תשמרו על בריאותכם הנפשית והפיזית ותחסכו ממון רב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully