וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ממשיכים קדימה": ארדן לא נרתע מהביקורת הציבורית נגד הירש

30.8.2015 / 0:21

השר לביטחון פנים מנסה לצנן את המחאה נגד המפכ"ל המיועד. בשיחות עם מקורביו הוא מדגיש כי הוא סבור שאין במעשי החברה הביטחונית של הירש חשד לפלילים. היום הוא ייפגש עם האלוף במיל' דורון אלמוג

מערכת וואלה!

"ממשיכים קדימה" - זה המסר שמעביר היום (ראשון) השר לביטחון הפנים גלעד ארדן בכל הקשור למינויו של גל הירש למפכ"ל המשטרה. בשיחות סגורות ממשיך ארדן לשדר כי הוא לא נרתע מהביקורת הציבורית ובטוח כי החומרים שהגיעו מצד המשטרה לשולחנו של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, אינם מקימים חשד לפלילים.

השבוע פורסם כי לפני כחודש הגיע למשטרה מידע על עסקאות לא כשרות לכאורה שביצע הירש באמצעות חברתו "דיפנסיב שילד" בגיאורגיה וקזחסטן. בעקבות ההכרזה של ארדן על מינויו של הירש למפכ"ל המשטרה, עדכן ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה ניצב מני יצחקי את היועץ המשפטי לממשלה בנוגע לאותם חומרים, שהגיעו בעיקר מגיאורגיה, שם נחקרת פרשת שחיתות של שר ביטחון לשעבר. וינשטיין צפוי להיוועד עם יצחקי בימים הקרובים.

לקריאה נוספת:
מסמכים חושפים: משרד הביטחון פיקח על חברתו של הירש מ-2008
הירש למקורביו: "אין לי שום כוונה להסיר מועמדותי למפכ"לות"
המינוי מתעכב: וינשטיין יבחן עסקאות נשק שביצעה חברתו של הירש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
וינשטיין יבדוק את החומרים נגד הירש שהוגשו לשולחנו/מערכת וואלה!, צילום מסך

היום צפוי השר להיפגש עם האלוף במילואים דורון אלמוג, שעמד בראש ועדת החקירה לחטיפת החיילים אהוד גולדווסר ואלדד רגב, והמליץ אז לרמטכ"ל שלא למנות את הירש לתפקיד פיקודי אלא לתפקיד מטה. בפגישה צפוי להשתתף גם האלוף במיל' יורם יאיר, שעמד בראש ועדת החקירה שבחנה את תפקוד עוצבת הגליל במלחמת לבנון השנייה.

הפגישה נקבעה בעקבות בקשת המשפחות השכולות מהשר להיפגש עמם ולשמוע על מסקנותיהם שהובילו לחטיפתם של החיילים בידי החיזבאללה. ארדן נפגש נעתר לבקשת המשפחות השכולות כדי לא לאכזב אותן ובעיקר כדי לרצותם בכל הקשור למינוי של הירש למפכ"ל.

לפי הערכות, בחינת החומר שהוגש לידי וינשטיין תיארך כמה ימים עד שיוחלט אם לפסול את מועמדותו של הירש או להעביר אותה לאישור ועדת טירקל. לפיכך, צפוי עיכוב משמעותי במינוי משום שחוות הדעת לא תגיע לוועדה עד לישיבתה הקרובה ביום שלישי. גם אם המינוי יאושר בוועדת טירקל, הממשלה חייבת לקבל את אישור היועץ המשפטי לממשלה והבודקת מטעמה, המשנה ליועץ דינה זילבר, כדי שהפרקליטות תוכל להגן על המינוי גם בפני בג"ץ.

ממסמך שהגיע לידי וואלה! NEWS עלה כי חברת הייעוץ הביטחוני של הירש, קיבלה את רמת הסיווג הביטחוני הגבוהה ביותר בהתאם לדרישות הממונה על הביטחון במשרד הביטחון. מסמך אחר שהגיע לידי וואלה! NEWS העניק אסמכתא נוספת לחברתו של הירש, שכן ממנו עולה כי בזמנו הייתה "דיפנסיב שילד" ספקית מורשית של משרד הביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully