וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם החמישית החודש: חייל הוכש על ידי נחש; מצבו קשה

החייל, בן 20, הוכש בסמוך לצומת אביטל שברמת הגולן ופונה לבית החולים זיו שבצפת, שם הוא אושפז והחל לקבל טיפול באמצעות אנטי-סרום. מדובר בעונה פעילה ביותר עבור הנחשים, הן בשטחים פתוחים והן בחצרות בתים

עריכה: ניר חן

(צפו: לוכד נחשים בריאיון באולפן וואלה! NEWS על ריבוי נחשי הצפע הקיץ)

חייל כבן 20 הוכש אמש (שני) על ידי נחש בסמוך לצומת אביטל שברמת הגולן ונפגע באורח קשה. הוא אושפז במצב קשה במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים זיו בצפת, שם הוא מטופל באמצעות אנטי-סרום. בשעות הלילה הוא הורדם וחובר למכשיר הנשמה, לאחר שהתקשה בנשימה עקב בצקות שהחלו להיווצר בגרונו כתוצאה מההכשה. בנוסף, מצבו התייצב והוא מטופל במחלקה לטיפול נמרץ נשימתי.

ד"ר יוסף נביה, מנהל המחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי זיו בצפת סיפר על הטיפול שקיבל החייל: "הוא פונה על ידי מסוק לבית החולים כשהוא במצב לא יציב עם סימני הכשה בזרוע ימין מעל המרפק ומיד הועבר לחדר ההלם, שם טופל בנוזלים ובנסיוב נגד ארס הנחש (אנטי-סרום). לאחר ייצוב ראשוני ושיפור במדד לחץ הדם, הועבר הצעיר להמשך טיפול והשגחה במחלקה לטיפול נמרץ".

לקריאה נוספת:
אישה מפתח תקווה וילדה מאיתמר הוכשו על ידי נחש; מצבן בינוני
שוב: נחש נמצא בארגז חול במתחם גני ילדים בפתח תקווה
צפו: נחש צפע באורך של מטר וחצי נלכד בשומרון

מאות פרטים של נחש פיתון אותרו בבית פרטי. קליפורניה, ינואר 2014. AP
עונת הנחשים/AP

ד"ר נביה הסביר כי בעונה זו של השנה הנחשים פעילים מאוד בשטחים פתוחים והן בחצרות בתים, מה שמצריך ערנות וזהירות בכל הנוגע להכשות נחשים. הדגשים המומלצים לציבור הם לבישת ביגוד מתאים בעת שאתם בשטחים פתוחים ולהימנע מהרמת אבנים או חפצים שתחתם עלולים להסתתר נחשים. "במקרה של הכשה יש לפנות במהירות לקבלת טיפול רפואי", אומר ד"א נביה.

בחודש האחרון נרשמו כמה מקרים של הכשות על ידי נחשים, שניים מהם באזור הצפון. צעיר בן 18 ובן 21 הוכשו על ידי נחשים בחצר ביתם באזור הגולן, בפתח תקווה אשה כבת 60 נפצעה באורח בינוני מנחש שהכיש אותה בחצר ביתה, וילדה בת ארבע מאיתמר הוכשה על ידי נחש ומצבה הוגדר בינוני.

(עדכון ראשון: 23:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully