וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם מדיני: "אין שום מו"מ להפסקת אש ארוכת טווח עם חמאס"

בירושלים מדגישים כי גם אם ישנם גורמים פרטיים שעומדים בקשר עם חמאס, הדבר אינו מטעם ראש הממשלה. מנגד, אבו מאזן טען כי פגישות בין הצדדים מתקיימות במדינה אפריקנית

צילום: יותם רונן, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל

בניגוד לפרסומים שהופיעו בימים האחרונים בתקשורת הערבית, גורם מדיני רשמי בירושלים אומר הערב (שני) כי בפועל לא מתנהל כל משא ומתן בין ישראל לחמאס. לדברי הגורם הרשמי, "אין שום משא ומתן על הפסקת אש ארוכת טווח עם חמאס. לא דרך טורקיה, לא דרך קטאר, לא דרך טוני בלייר ולא בדרכים אחרות". בירושלים מדגישים גם כי אם ישנם גורמים פרטיים שעומדים בקשר עם חמאס, הדבר אינו נעשה מטעם ראש הממשלה., בנימין נתניהו.

מנגד, אישר הערב יו"ר הרשות הפלסטנית, אבו מאזן, כי מתקיימות שיחות ישירות בין הצדדים, וציין כי "הפגישות בין ישראל וחמאס מתקיימות במדינה אפריקנית". דבריו של אבו מאזן פורסמו בכלי תקשורת ערביים רבים.

הבוקר פורסם בביטאון חמאס "א-ריסאלה" ריאיון עם יאסין אקטאי, יועצו של ראש ממשלת טורקיה אחמט דאווטאולו, שבו טען כי חמאס מתקרב לגיבוש "הסכם כולל עם ישראל". לדברי היועץ, במסגרת הסכם הפסקת האש ארוכת-הטווח יוסר המצור מרצועת עזה וייפתחו המעברים. כמו כן, אמר היועץ כי הוא מעריך שבתקופה הקרובה השיחות בין מדינתו לבין ישראל בנוגע לתקרית משט המרמרה יגיעו לפתרון.

בנימין נתניהו, חאלד משעל. לע"מ, רויטרס, עיבוד תמונה
ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל/עיבוד תמונה, לע"מ, רויטרס

אקטאי הדגיש כי בתמורה לנרמול היחסים "תתנצל ישראל בפני העם הטורקי, תשלם פיצויים למשפחות הקורבנות, ותסיר את המצור מרצועת עזה". לדבריו, השיחות מתנהלות במקביל למגעים בין ישראל לחמאס להפסקת אש ארוכה ברצועה, "משום שהמצור על עזה הוא גם סוגיה טורקית". עוד אמר כי השיחות עם ישראל הגיעו לשלבים מתקדמים לפני מבצע "צוק איתן", אולם המבצע "החזיר אותן לנקודת האפס".

אתמול אמר הבכיר הטורקי כי ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל, שביקר בשבוע שעבר באנקרה, דן עם ההנהגה הטורקית על המאמצים להגיע להפסקת אש עם ישראל ועל "חבילת הערבויות" החדשה שתציע טורקיה לרצועת עזה.

  • עוד באותו נושא:
  • חמאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully