וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה יו"ר ועדה בכנסת מגיעה לעבודה בכתפיים חשופות?

17.8.2015 / 13:00

כולם דיברו, ובצדק, על השוביניזם של צבי הנדל, שחיקה בלעג את ח"כ תמר זנדברג. ועכשיו מתבקש לשאול: האם בדרך הלבוש של זנדברג אין התרסה מיותרת ואפליית גברים? צפו בדעת יחיד מאולפן וואלה!NEWS

עריכה: ניר חן

הארץ סערה: חבר הכנסת לשעבר צבי הנדל חיקה בלעג את חברת הכנסת זנדברג, יושבת ראש הוועדה למלחמה בסמים. התנהגות גועלית שזו כמעט מחמאה לקרוא לה שוביניסטית, כי היא בעיקר אינפנטילית.

עכשיו תפרידו את האירוע המשפיל הזה שקרה בוועדה, משפיל בשבילו, כן? - ותסתכלו בבקשה רק לרגע על התמונה הזאת, מאותו הדיון. יושבת ראש ועדה וחברת כנסת שאפתנית, וחבר כנסת לשעבר מטעם המפד"ל. משהו בה לא מרגיש לכם קצת מוזר? קצת מתריס? זה יהיה לא פוליטיקלי קורקט לצפות מנבחרת ציבור לא לבוא לישיבה בבית הנבחרים עם, לא יודעת, סוג של גופייה? בשם החופש שמייצגת המפלגה שלה, עד כדי כך חשוב לה לחשוף את הקעקוע שעל הזרוע שלה בפני אנשים מסורתיים ודתיים?

ויש את העניין של קוד לבוש: האם שופטת בבית משפט הייתה מגיעה כך לדיון רשמי? חברת הכנסת זנדברג עשויה לטעון שאנחנו שוב שמים על המוקד רק את גוף האישה, אבל האם זו לא היא, וחברותיה הצעירות בכנסת, שמיישמות לפעמים אפלייה אופנתית לטובת נשים ונגד גברים? גם באוגוסט הלוהט הזה - ככל הנראה לא תמצאו גברים שעובדים במשרד רואי חשבון או בשירות מכירות כשהם מגיעים במכנסיים קצרים או בחולצות ללא שרוולים. לעומת זאת, סביר שבמקום העבודה שלכם עובדות ממש כעת, בשיא המזגן שפועל עבור גברים, נשים עטויות שמלות מתנפנפות, גופיות דקיקות, חזיות מבצבצות, כפכפי גומי, מכנסונים קצרים או מחשופים עמוקים. למה? כי זה צו האופנה. כי זה סקסי לחשוף טפח או שניים.

אני חוזרת: לדברים שנאמרים כאן אין קשר, ולא צריך להיות קשר, להתנהגות של גברים כתגובה לדרך שבה מתנהגות או מתלבשות נשים. ועדיין, אולי זו נקודה למחשבה לגבי הדרך שבה נשים תופסות את עצמן או מכבדות את עצמן.
המפלגה של זנדברג לועגת לשרה מירי רגב, למשל, וחושבת שהיא סכנה לדמוקרטיה. אבל אולי, בדבר אחד, יש משהו ללמוד ממנה.

צפו בדעת יחיד מאולפן וואלה!NEWS

seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully