וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתור מחבלים ופתחי מנהרות בעזה: רכב האיסוף החדשני של צה"ל

13.8.2015 / 16:25

השבוע הופעל לראשונה "שומר הגבולות", רכב צבאי לא מאויש בעל מצלמות משוכללות. האמצעי החדשני יסייע בזיהוי ניסיונות חדירה, מטענים ופתחי מנהרות. בזרוע היבשה נרגשים: "נותר רק לדמיין כיצד תשתפר הגנת הגבולות"

"שומר הגבולות", רכב איסוף צבאי חדש ובלתי מאויש בגבול רצועת עזה, 12 באוגוסט 2015. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה!
"שומר הגבולות" בסמוך לגבול רצועת עזה, השבוע/מערכת וואלה!, אמיר בוחבוט

בצל האיומים הגוברים לאורך גבול רצועת עזה, הכוללים מנהרות טרור, צלפים וחוליות נ"ט, הופעל השבוע לראשונה כלי רכב צבאי לא מאויש המפעיל מצלמות מעקב לאורך גדר המערכת. אמצעי האיסוף החדשני צפוי לסייע באיתור מסתננים ומחבלים המנסים לחדור לשטח ישראל דרך הגדר. כמו כן, יסייע כלי הרכב בזיהוי מטעני חבלה ופתחי מנהרות ויעזור לכוחות צה"ל בהקפצות ובהכוונת אמצעי ירי אל עבר הנכנסים לגבולות הארץ.

כלי הרכב, המכונה "שומר הגבולות", נשלט מחמ"ל מרוחק, מורכב בישראל על גבי רכב צבאי מסחרי מסוג "פורד" ומאפשר למפעילו לקבל תמונה ברדיוס של 360 מעלות באמצעות מצלמותיו.

על מנת למנוע פגיעה בחיי אדם בזמן פעילויות הביטחון השוטפות באזור גבול רצועת עזה, החליטו בצבא להרחיב את השימוש בכלים בלתי-מאוישים באוויר וביבשה. כך, הצטרף "שומר הגבולות" למערכות נוספות שכבר פועלות בשטח, כמו מזל"טים מסוג "רוכב שמיים", מערכת "רואה יורה" הכוללת מקלע שנשלט מרחוק ו"גרדיום", טרקטורון שעליו הותקנו מצלמות ומערכת כריזה לשליטה מרחוק.

עוד בוואלה!NEWS:
אוהל בדואי נשרף וכתובת "מנהלי נקמה" רוססה מצפון לרמאללה
כל שלוש דקות טיסה: היום צפוי להיות העמוס בשנה בנתב"ג
נשיא ארה"ב לשעבר ג'ימי קרטר חשף: אני חולה בסרטן

מגדל תצפית של חמאס, סמוך לקיבוץ ניר עם, אוגוסט 2015. לירון מולדובן
הרובוט החדש יסייע לצה"ל באיסוף ובהכוונת כלי ירי לעבר המנסים לחדור לישראל. מגדל תצפית של חמאס בגבול רצועת עזה/לירון מולדובן

גורמים בזרוע היבשה סיפרו כי "שומר הגבולות" יוכל לשאת יותר מצלמות מכלי רכב דומים לו שיוצרו בעבר, ויצויד במגוון אמצעים טכנולוגיים, חלקם מסווגים, שיספקו תמונה רחבה יותר. כושר העבירות של כלי הרכב גבוה במיוחד, ובעתיד הוא צפוי לשאת נשק שיאפשר למפעיליו לפגוע או להרתיע את האויב על פי הוראות ברורות לפתיחה באש.

עוד הסבירו בזרוע היבשה כי מערכת השליטה והבקרה שנבנתה עבור "שומר הגבולות" תאפשר לו לפעול במשך פרקי זמן ממושכים בשטח ולכסות שטחים נרחבים. "גם על הצד הכלכלי חשבנו, מאחר שניתן לרכוש רכבי 'פורד' באמצעות סיוע צבאי אמריקני ובכך להוזיל את עלות הכלים", אמר גורם בצה"ל. "מדובר בכלי רכב גדול שיכול לשאת משקלים משמעותיים. עכשיו נותר רק לדמיין מה יוכל 'שומר הגבולות' לשאת כדי לפתח מערכת הגנה טובה יותר בגבול עזה ובגבולות נוספים", הוסיף.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully