וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "להתחשב ברשות בתביעת פיצויי קורבנות הטרור בישראל"

מחלקת המדינה קראה להפחית הסכום שהרשות צריכה לשלם כדי לערער על הרשעתה בתיק, שבו נגזר עליה לפצות במאות מיליוני דולרים משפחות אמריקנים שנפגעו בשישה פיגועים. "עלול לפגוע בתהליך השלום"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

ממשל אובמה ביקש אתמול מבית משפט "לשקול בזהירות" את הסכום שנדרשת הרשות הפלסטינית לשלם כדי להגיש ערעור על הרשעתה באחריות לשישה פיגועים בישראל שבהם נהרגו ונפצעו אזרחים אמריקנים. הפנייה, שפורסמה היום (שלישי) בניו יורק טיימס, הזהירה מפני פגיעה כלכלית ופוליטית ברשות כתוצאה מכך וכן בפגיעה בתהליך השלום.

הרשות ואש"ף נמצאו בחודש פברואר אחראים למתקפות הטרור בתום תביעה אזרחית שנמשכה זמן רב בבית משפט במנהטן. חוקי המלחמה בטרור, שעל בסיסם הוגשה התביעה, שילשו את הפיצויים שגזר חבר המושבעים על הרשות - מ218.5 מיליון דולר ל-655.5 מיליון דולר. התביעה הוגשה על ידי עשר משפחות, שכללו כ-30 איש, שמונה מהם נפצעו בפיגועים שאירעו בין 2002 ל-2004.

הסנגורים של הרשות טענו כי היא אינה יכולה לממן את הערעור, שנקבע על 111% מסכום הפיצויים. הם ביקשו מהשופט לבטל את כל הסכום, אך התובעים מתנגדים לכך. אתמול בשעות הלילה התערב באופן נדיר הממשל והעביר "הצהרת אינטרסים של ארצות הברית" לשופט ג'ורג' דניאלס מבית המשפט הפדרלי באזור. ואולם, בקשת מחלקת המדינה חשפה את המחלוקת שיש לה עם משרד המשפטים.

זירת הפיגוע ברחוב קינג ג'ורג' בירושלים, 21 במרץ 2002. AP
אחד הפיגועים שהוזכרו בתיק. הפיגוע ברחוב קינג ג'ורג' בירושלים ב-2002/AP

"שלילת חלק גדול מהכנסותיה של הרשות עלולה לפגוע משמעותית ביכולת שלה לתפקד כסמכות ממשלתית", נכתב בהצהרה מטעם תת-שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן. "קריסת הרשות תפגע בניסיונותינו בהווה ובעתיד להגיע לפתרון שתי המדינות ולסיים את הסכסוך הישראלי-פלסטיני".

הצהרת מחלקת המדינה אמנם הביעה תמיכה נחרצת בזכויותיהם של קורבנות הטרור לקבל "פיצויים הוגנים" והבהירה כי הממשל לא נוקט עמדה ביחס לתיק, אלא רק ביחס לסכום הגדול שעל הרשות לשלם. עם זאת, גורמים בכירים במשרד המשפטים טוענים כי על הממשל לא להתערב בכל דרך שעלולה להקשות על קורבנות של מעשי טרור לקבל פיצויים לאחר המשפט.

בית המשפט הפדרלי במנהטן פסק בחודש פברואר לטובת עשר משפחות הקורבנות משישה פיגועים שביצעה הזרוע הצבאית של חמאס, עז א-דין אל-קאסם, בין 2002 ל-2004, ובהם נהרגו בסך הכול 33 בני אדם ונפצעו יותר מ-450. עם זאת, הרשות ואש"ף מכחישים כי הם היו מעורבים במתקפות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"פסק הדין משמש מידה של צדק וסגירת מעגל למשפחות"

עו"ד ניצנה דרשן לייטנר, יו"ר ארגון שורת הדין מסרה בתגובה: "אנו מודים על כך שבית משפט אמריקני, ששמע את הראיות נגד אש"ף ורש"פ קבע כי הפעלת טרור מתאבדים אכן היה מדיניות מוצהרת של הנתבעים בזמן האינתיפאדה השנייה. פסק דין לחובת הנתבעים לא ישיב למשפחות הקורבנות את יקיריהם או ירפא את הפציעות והנזק הנפשי שהם נושאים. פסק הדין משמש מידה של צדק וסגירת מעגל למשפחות לאחר שנים של כאב וסבל. משפט זה התחיל לפני יותר מעשור עם הכוונה לעשות דין צדק עם הנתבעים שיישאו באחריות על מעשיהם הנפשעים נגד אזרחים".

לדבריה, "גורמי טרור יודעים עתה כי להרג אזרחים חפים מפשע באוטובוסים ובבתי קפה יש מחיר. הנתבעים התרברבו כי יערערו על ההחלטה והנתבעים לעולם לא יזכו לגבות את הפיצוי שנפסק. אנו לא נרשה לנתבעים לשים את מערכת המשפט האמריקני ללעג ולקלס, ונמשיך לרדוף אחריהם עד אשר ישלמו את חובם לתובעים. אם לאש"פ ולרשות האמצעים לשלם למשפחות המתאבדים, יש להם את האמצעים לשלם למשפחות הקורבנות של אותם מתאבדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully