וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטבח בקולורדו: חבר המושבעים גזר מאסר עולם על "הג'וקר"

לאחר שלא הצליחו המושבעים להכריע פה אחד על עונש מוות לג'יימס הולמס, שטבח ב-12 צופים בהקרנת "באטמן" ב-2012, נאלץ בית המשפט לגזור עליו מאסר עולם. בעת ההקראה שהצילה אותו ממוות, בהה הולמס מבלי להגיב, כשידיו בכיסיו

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(הקראת פסק הדין של ג'יימס הולמס, לפני כחודש)

חבר המושבעים בבית המשפט בקולורדו גזר הלילה (שבת) מאסר עולם ללא אפשרות ערעור על ג'יימס הולמס, המכונה "הג'וקר", שביצע את הטבח בהקרנת הסרט "עלייתו של האביר האפל" מסדרת באטמן בשנת 2012. במהלך הטבח הוא נכנס למתחם הקולנוע באורורה מחופש לדמות "הג'וקר" ועטוי שכפ"ץ ומסיכת גז, רצח 12 בני אדם ופצע 70 נוספים. בעוד השופט קרלוס סמור הקריא את גזר הדין שבו נודע להולמס כי ניצל מעונש מוות, בהה האחרון באוויר ללא תגובה, כשידיו בכיסיו.

בהקראת גזר הדין בבית המשפט, נמסר מהמושבעים כי לא גזרו עליו עונש מוות משום שלא הצליחו להסכים על כך פה אחד, ולכן נאלץ בית המשפט לגזור עליו מאסר עולם. אותו חבר מושבעים הרשיע את הולמס בחודש שעבר ב-165 סעיפים שבהם הואשם, בהם כמה סעיפים של רצח מדרגה ראשונה.

ג'יימס הולמס, החשוד שרצח 12 בני אדם בבית קולנוע בקולורדו. יולי 2012. Denver Post, AP
בהה מבלי להגיב. הולמס/AP, Denver Post

עם פתיחת משפטו של הולמס באפריל, הגיעו לדיון גם הוריו, רוברט וארלין הולמס. הם ביקשו מחבר המושבעים לחוס על חייו של בנם, ואמרו כי הוא "אדם שנאבק עם מחלה נפשית קשה".

ואכן, במהלך המשפט ניסתה הסניגוריה הציבורית לטעון כי הולמס, סטודנט לשעבר למדעי המוח, בן 27, היה בהתקף פסיכוטי כששלף את הרובה שלו באמצע אולם הקולנוע וירה בהמונים. התביעה, לעומת זאת, טענה כי הוא תכנן את הטבח במשך חודשים, כשאגר כלי נשק ורימוני גז ומלכד את דירתו בחומרי נפץ. כמו כן, חוות דעת של שני פסיכיאטרים קבעו כי הוא כשיר לדין מאחר שהוא תכנן במודע את הרצח.

אחד מנפגעי הטבח בקולורדו בדרכו לבית המשפט שבו הקריאו את גזר דינו של היורה ג'יימס הולמס, 17 ביולי 2015. רויטרס
אחד מנפגעי הטבח בדרך להקראת פסק הדין, לפני חודש/רויטרס

במסגרת הניסיון של התביעה להוכיח כי הולמס היה שפוי בעת ביצוע הרצח, התובע ג'ורג' ברוצ'לר הציג בתחילת המשפט סרטון מאחת ההערכות הפסיכיאטריות שלו, שבה הוא אמר כי הוא "סופר רק הרוגים". מדובר באמירה שמתכתבת עם היורה בסרטון הטבח, שנשמע אומר "את המתים לא ניתן לתקן או להחזיר לחיים, להיות שוב נורמליים. הפצועים הם רק נזק סביבתי". כמו כן, סיפר על מחברת שבה כתב הולמס טרם הטבח, ובה כתב על שנאתו לבני אדם.

בחקירותיו, סיפק הולמס תשובות שונות בנוגע לסיבה לכך שביצע את הטבח בבית קולנוע. כשהעמידו אותו החוקרים על סתירותיו, טען כי "דברים משתנים עם הזמן".

במהלך המשפט, עלו לדוכן העדים 306 בני אדם והוצגו לבית המשפט כ-2,700 ראיות. בין העדים, היו מי שניצלו מהטבח כאשר חמקו מכדורים שחלפו לידם או טיפסו מעל גופות קרוביהם על מנת לברוח מהמקום. בנאומו בפני חבר השופטים, טען ברוצ'לר כי עונש מוות הוא הראוי להולמס בגלל "האימה והרשעות" שהמיט בבית הקולנוע. עם זאת, כאמור, חבר המושבעים לא הצליח להגיע להכרעה בנושא, ולכן צפוי הולמס לבלות את שארית חייו מאחורי סורג ובריח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully