וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל החום הכבד: "מונעים בגופינו ממטיילים לצאת למסלולים"

5.8.2015 / 13:49

על רקע מות טוראי דן סלע ממכת חום והתינוקת המאושפזת במצב אנוש לאחר שהתייבשה בטיול, סיפר מנהל שמורת עין גדי לאולפן וואלה! NEWS: "אנחנו בכוננות מיוחדת". רופא הדגיש: "להימנע מפעילות גופנית ולשהות במקומות ממוזגים"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: ניר חן

גל החום שפוקד בימים האחרונים את ישראל גבה כבר קורבן אחד: טוראי דן סלע, שמת ממכת חום במהלך סיור בעיר העתיקה בירושלים. כמו כן, בבית החולים זיו שבצפת עדיין נלחמת על חייה התינוקת שאושפזה במצב אנוש לאחר שהתייבשה במהלך טיול עם הוריה בעמק החולה שבגליל העליון.

דודי גרינבוים, מנהל שמורת עין גדי ומחלץ ביחידת החילוץ של הקיבוץ, סיפר היום (רביעי) בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי בשל עומס החום הכבד הפקחים בשמורה לא מאפשרים בימים אלה למטיילים לצאת למסלולים ארוכים, אלא רק למסלולים המוצלים שיש בהם מים. "אנחנו חוסמים בגופנו בכוח מטיילים מלעשות מסלולים שהם חושבים שהם יכולים לעמוד בהם", אמר. "כל יחידות החילוץ בכל הארץ נמצאות בכוננות בימים אלה גם בגלל עומס החום וגם מכיוון שזו תקופת 'בין הזמנים' (החופש הגדול של תלמידי הישיבות – ה"ק) שלא רגילים למאמץ הזה במהלך השנה, ולכן הם בקבוצת סיכון".

"מבחינתנו כל מי שקצת מרגיש לא טוב, אנחנו רואים בזה מכת חום וכך מטפלים בו", הוסיף. "מיד מצננים לו את הגוף ועושים את כל הפעולות שיכולות להציל חיים".

עוד בנושא:
וואלה, הבנתי: שבירת שיאי צריכת החשמל בעומס החום
דן מת ממכת חום שבועיים לאחר הגיוס: "פרח שחלם לשרת בצבא"
גל החום הקיצוני: תינוקת במצב אנוש לאחר שהתייבשה בטיול משפחתי

גל חום קיצוני הוביל לנפגעים רבים בעקבות התייבשות ומכות חום. מערכת וואלה!
"להימנע מפעילות גופנית". ד"ר אלחנן פריד/מערכת וואלה!

ד"ר אלחנן פריד מהמחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים הסביר בשיחה עם אולפן וואלה! NEWS את ההבדל בין התייבשות למכת חום. "התייבשות", אמר, "היא המצב השכיח יותר, שקשור למאזן הנוזלים של הגוף". לדבריו, היא "יכולה להתרחש גם בחורף ונובעת ממחסור בנוזלים". "במכת חום", הדגיש, "הגוף למעשה לא מצליח לשלוט בטמפרטורה ועלול להגיע למצב של קריסת מערכות של כל התאים בגוף. הסיבה לעליית החום בגוף יכולה לנבוע מטמפרטורה חיצונית גבוהה וחוסר יכולת של הגוף בהזעה להוריד אותה, או עליית טמפרטורה בגלל פעילות גופנית".

פריד הבהיר כי התסמינים שעשויים להעיד על מכות חום
והתייבשויות הם בלבול, דפיקות לב מואצות מהירות ואדמומיות בגוף. לדבריו, "מצבים אלה יכולים להימנע על ידי הימנעות מפעילות גופנית, שהייה במקומות ממוזגים ושתיית מים".

  • עוד באותו נושא:
  • עומס חום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully