וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשת רב נחקרה ושוחררה; נבדק אם ידעה על כוונתו של שליסל

לפי החשד, לאחרונה דיבר שליסל עם בעלה, שנהג לארגן מחאות נגד מצעדי גאווה בירושלים, ואמר לו: "תתפללו עלי". הרב מכחיש כל קשר לדוקר: "עלילת דם". בנהריה נעצר תושב העיר בחשד שפרסם פוסט ובו דברי גנאי נגד קהילת הלהט"ב

צילום: מאצ'י הוף; עריכה: טל רזניק

המשטרה עיכבה אמש (שבת) אשת רב שנהג לארגן מחאות נגד מצעדי גאווה בירושלים, בביתה שבשכונת בית ישראל בעיר. במשטרה בודקים אם ידעה על כוונותיו של ישי שליסל, הדוקר במצעד הגאווה בירושלים, לבצע את מעשיו. האישה עוכבה לחקירה כבר בליל חמישי, אולם שוחררה, והתבקשה להתייצב היום בבוקר לחקירה נוספת. אלא שלוואלה!NEWS נודע כי אמש עוכבה בשנית ושוחררה במהלך הלילה. כמו כן, במשטרה בודקים חשד שלפיו לפני כמה שבועות התקשר שליסל לבעלה ואמר לו: "תתפללו עלי".

לטענת עורך דין איתמר בן גביר, המייצג את השניים, הרבנית נעצרה תוך שימוש בכוח רב, נפצעה ואף הובהלה לבית חולים. "משטרת ירושלים פועלת בפניקה והיסטריה מתוך מטרה לחפות על מחדל שליסל", אמר עו"ד בן גביר. "לא ברור מדוע עוצרים מתנגדים למצעד הגאווה. האם אסור להתנגד למצעד כזה?". הוא הוסיף: "מדובר במקרה חמור ביותר שבו המשטרה ניצלה סמכויות שלא כחוק. לא הייתה שום סיבה לעצור את הרבנית, ודאי לא בברוטליות. המשטרה מנסה לחפות על מחדל שליסל. מעצר של אנשים רק בשל העובדה כי הם מתנגדים למצעד הוא יום שחור לדמוקרטיה".

הארכת מעצר לישי שליסל, בית משפט השלום ירושלים, 31 ביולי 2051. נועם מושקוביץ
נהגו לארגן הפגנות נגד מצעד הגאווה. ישי שליסל/נועם מושקוביץ

בעלה אמר אמש לוואלה!NEWS כי אין לו ולאשתו כל קשר לשליסל. "אני פשוט מזועזע מכל מה שקורה, אני מרגיש שלא שייך שיהיה דבר כזה במדינת ישראל", אמר וסיפר על הרגעים שבהם עוכבה אשתו לראשונה ביום חמישי. "אני רוצה להגיד לך שכל מי שהיה עד ראיה לדבר הזה לא ישן בלילה בגלל מה שהוא ראה. פשוט נכנסו בברוטליות לתוך הבית שלנו, אחרי שחזרנו מבר-מצווה בליל שישי, ואשתי והבן נכנסו ודחפו עליהם איזה עשרה בלשים, נכנסו בכוח לתוך הדירה, בלי צו ובלי כלום. אמרו להם שאני לא נמצא ואז אמרו לה 'בואי אתנו', והיא אמרה 'למה אני צריכה לבוא אתכם, מה עשיתי?'".

לאחר מכן, סיפר, "הם התחילו לדבר אליה בגסות, אחד אמר 'צריך לשרוף את כל החרדים'". היא אמרה להם שלפני שהיא מתפנה היא צריכה להתלבש, והשוטרים השיבו לה לטענתו, "יש לך שתי דקות להתלבש ונוציא אותך מפה, או באלונקה או במסוק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"זה שקר גמור, אני בחיים שלי לא ראיתי אותו"

אתמול, לדבריו, התייצבה המשטרה פעם נוספת בביתם. "הם באו עם כוחות ענקיים של תגבורת, והראו לה צו שהיא צריכה להתייצב ביום ראשון. היא ממילא התכוונה להתייצב ביום ראשון כי היא רצתה לדווח על המקרה מליל חמישי, ולהגיש תלונה". על אף שלא ברחה, לטענתו, גררו אותה שוטרות מג"ב בכוח, ושברו לה את היד. לאחר מכן היא אושפזה בבית החולים שערי צדק.

הרב חזר ואמר כי אין לו כל קשר לשליסל. "זה שקר גמור, אני בחיים שלי לא ראיתי אותו. אין שום שחר לשמועות האלה. לא אני ולא אשתי, הוא בחיים שלו לא יצא מהבית שלנו". הקשר היחיד שהיה ביניהם, לטענתו, היא שיחת טלפון שהתקיימה ביניהם בשנה האחרונה כאשר שליסל עוד היא כלוא. "נתנו לו את המספר שלנו כי יש לנו עמותה להפצת היהדות. הוא כתב איזה חוברת, מדריך לבעלי תשובה, וביקש אם אנחנו יכולים להפיץ את זה ברבים. אני לא הספקתי לעשות עם זה כלום ומאז לא שמעתי ממנו, וגם לא מאז שהוא יצא מהכלא. זו עלילת שווא, שקר גמור, עלילת דם, והם מתנהגים שלא לפי החוק".

בתוך כך, אמש נעצר בביתו תושב נהריה בן 42 בחשד שפרסם פוסט ובו דברי גנאי כנגד קהילת הלהט"ב והמחאות המתקיימות כנגד הפיגוע במצעד הגאווה. בעקבות מידע שהגיע לידי רכז המודיעין בתחנת חיפה, נפתחה חקירה זריזה שבמהלכה אותר הפוסט המדובר והעומד מאחוריו. עוד התגלה בחקירה כי העצור הורשע בשנת 2005 בהטרדה בטלפון, איומים, פרסום דבר תועבה, חוק איסור לשון הרע, התנהגות העלולה להפר שלום ציבור והפרת הוראה חוקית בחמישה מקרים שונים.

היום מתכוונת משטרת חיפה לבקש את הארכת מעצרו בבית משפט השלום בחיפה. ניצב-משנה אבי אדרי, מפקד תחנת חיפה, אמר כי המשטרה "תעשה הכול על מנת לסכל כוונות לפגוע בכל ציבור שהוא, ונדאג לאפשר מחאות של כל ציבור וקהילה באופן מורשה מוסדר ומכובד".

בפוסט שהוביל למעצרו כתב בין היתר: "גועל נפש מה כבר יש להיות גאה בזה. אנשים אלו חולים שיתרחקו מהאנשים הרגילים, לא צריך לסבול אותם יש לסלק אותם מהרחובות. איכס, אנשים ירודים ודוחים". בהמשך הפוסט קרא לציבור לבוא בהמוניו לכיכר רבין בתל אביב, שם התקיימה הערב עצרת מחאה, "וביחד נדאג להפסיק את ת'גועל הזה בכל הארץ. יחד נפסיק ת'גועל הזה אחת ולתמיד. שתפו בו את כולם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שלשום נעצר תושב קריית מלאכי בשנות ה-40 לחייו, בחשד שפרסם ביום הדקירה פוסט בפייסבוק, שבו הביע תמיכה במעשיו של שליסל, ורשם דברי הסתה וגזענות נגד קהילת הלהט"ב. מחשבו של החשוד, גלעד קליינר, בנו של חבר הכנסת לשעבר מיכאל קליינר, הוחרם על ידי השוטרים והוא נשלח למעצר בית.

בפוסט שהוביל למעצרו כתב: "ישי שליסל - אם כבר החלטת לדקור בפעם השנייה, ועוד זמן קצר אחרי שהשתחררת מעשר שנות מעשר, לא יכולת לעשות את העבודה קצת יותר יעילה? לצערי אתה עכשיו לא הולך להשתחרר כל כך מהר, אז לפחות היית מצליח להרוג כמה מהסוטים הארורים האלה. חבל! צריך לקוות שלפחות אחד משני הפצועים קשה ימות".

(עדכון ראשון: 23:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully