וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר חמאס: "איראן הפסיקה את הסיוע הצבאי וההומניטרי לעזה"

27.7.2015 / 19:36

סגן ראש הלשכה המדינית, מוסא אבו מרזוק, אמר כי הכספים תרמו רבות לפעילות הפלגים הפלסטינים וכי "לתנועה קשה להתמודד עם זה". לדבריו, היחסים עם טהראן עלו על שרטון וחמאס מנסה לשקם אותם

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, אמר הערב (שני) כי הסיוע הכספי מאיראן הופסק לחלוטין. "הסיוע מושהה – הן הסיוע האזרחי לתושבי רצועת עזה והן הסיוע הצבאי לחמאס. לתנועה קשה להתמודד עם זה", אמר בריאיון לערוץ "אל-ג'זירה".

אבו מרזוק הדגיש כי מדובר בסיוע נרחב שתרם רבות לפעילות הפלגים הפלסטינים. לטענתו, היחסים בין חמאס לאיראן לא טובים כפי שהיו בעבר, אולם ארגונו עושה מאמצים לשפר את הקשר עם טהראן. המשבר בין הצדדים, לדבריו, החל בעקבות מלחמת האזרחים בסוריה, עת איראן הביעה את תמיכתה במשטר אסד וסייעה לו נגד המורדים.

לקריאה נוספת:
שר החוץ האיראני בביקור במפרץ: "לשלב זרועות נגד דאעש"
צפו: חניכי קייטנת הקיץ של חמאס מתרגלים משמעת צבאית
חמאס מודה לראשונה: החל שיקום הבתים שנהרסו כליל ב"צוק איתן"

חמאס. AP
הסיוע הצבאי מושהה. אנשי חמאס בעזה/AP

עם זאת, גורמים במערכת הביטחון העריכו כי עם הסרת הסנקציות מעל איראן, במסגרת הסכם הגרעין, יופשרו באוקטובר הקרוב ברחבי העולם כספים איראניים בסך 150 מיליארד דולר – שחלקם ישמשו למימון ארגוני טרור, בהם חמאס וחיזבאללה. לטענתם, בתוך חמש שנים האיראנים ישלשלו לכיסם מאות מיליארדי דולרים. "העסקאות ישפיעו באופן ישיר על חיזבאללה, שסובל ממצוקה גדולה", אמר אחד הגורמים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

אותו גורם הוסיף הכסף שיגיע מאיראן הוא זה שיכריע אם חמאס יבחר להיות נאמן לערב הסעודית או לטהראן. "חמאס נקרע בין הרצון להתקרב לסעודיה ולהישאר ביחסים טובים עם קטאר, או להתקרב לאיראן. הכסף הגדול מאיראן יכריע, ללא ספק", סיפר. הגורם הדגיש כי כבר עתה איראן מעבירה כסף לזרוע הצבאית של חמאס, אך כשיגיע "הכסף הגדול", לדבריו, הדבר יבוא לידי ביטוי בהגברת המתח בגבול הישראלי.

זאת ועוד, הגורמים טוענים כי המערב אינו מחכה להצבעה בקונגרס, וכבר עתה נציגים של חברות רבות עורכים ביקורים באיראן, באישור ממשלותיהן, ומקדמים שם עסקאות. לצד אלו מתנהלים גם מגעים דיפלומטיים רשמיים, ובראשם אלו שמנהלת בריטניה, שביטלה את אזהרת המסע הגורפת לאיראן והודיעה כי בכוונתה לפתוח מחדש את השגרירות בטהראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully