וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן מנהל רמב"ם: סיכויי ההחלמה של הנער חולה הסרטן שברח - צנחו

דב גיל-הר

27.7.2015 / 13:04

בבית החולים שבחיפה תיערך הפגנת תמיכה בנער חולה הסרטן שמסרב לטיפול כימותרפי. ד"ר מיקי הלברטל אמר בריאיון לאולפן וואלה!NEWS כי "השפעות לא טובות" גורמות לו לסרב לטיפול: "אמרו לו שכל מה שהוא צריך כדי להבריא זה להתפלל"

עריכה: ניר חן צילום: ערן גילוורד

בבית החולים רמב"ם שבחיפה תתקיים היום (שני) הפגנת תמיכה בנער בן ה-16 המסרב לטיפול כימותרפי. זאת, אחרי שאתמול קרא הנער בסרטון וידאו שהפיץ ברשת להגיע לבית החולים ולתמוך בדרישתו שלא לקבל טיפול לסרטן שממנו הוא סובל.

סגן מנהל בית החולים רמב"ם, ד"ר מיקי הלברטל, אמר בריאיון לאולפן וואלה!NEWS כי לפני שנה וחצי סיכויי ההחלמה של הנער עמדו על יותר מ-80%, אבל הסביר שבגלל שהטיפול בו לא סדיר, סיכוי ההחלמה צנחו לפחות מ-50%. "בית החולים רמב"ם יכול ורוצה לטפל בילד הזה. זה ברור שזה תהליך לא קל, אבל אנחנו חושבים שצריך לעשות את זה, ולטובתו", אמר. ד"ר הלברטל הדגיש כי כשמדובר באדם בגיר זו זכותו המלאה לסרב לטיפול, אולם הוסיף שגם אז בית החולים היה פועל כדי לנסות ולשכנע אותו. עם זאת, כשמדובר בילד, מדובר בעניין אחר, שכן הוא לא רשאי לקבל החלטות על עצמו.

ד"ר הלברטל התייחס לסיבות שגרמו לו לסרב לטיפול: "ההשפעות על הילד לא טובות. אמרו לו שהוא יבריא ושכל מה שהוא צריך זה רק להתפלל. שיתוף הפעולה שאנחנו מקבלים מכל מי שסובב אותו, הוא לא מה שאנחנו רגילים לקבל. הסיטואציה הזו חריגה ברמה קיצונית". ד"ר הלברטל הוסיף, כי הוא מבין את הקושי של הילד לראות את התמונה הכוללת כשהוא מתמודד עם קשיי המחלה. "זה ברור שתהיה לו מידה מסוימת של התנגדות לטיפול הקשה, שמצריך מחויבות טוטאלית. זה מצב רע מאוד, זה מאוד עצוב והמשאבים שזה לוקח הם אדירים".

עוד בנושא
"מפחד שהטיפולים יהרגו אותי": הנער חולה הסרטן מבקש תמיכה
"תנו למות בשקט": נער שחויב לעבור כימותרפיה ברח מבית החולים

הנער שחויב לעבור כימותרפיה: "בואו להפגין כדי שאמות בשקט". צילום מסך
הנער שמבקש לא לקבל טיפולים נגד סרטן/צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • סרטן
  • רמה"ם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully