וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאס"א: אותר כוכב לכת הזהה לכדור הארץ שייתכן שניתן לחיות בו

סוכנות החלל האמריקנית חשפה כי הכוכב, שזוהה על ידי הטלסקופ קפלר, גדול ב-60% יותר מכדור הארץ והשמש שלו גדולה ב-10% יותר מזאת שסביבה סובב כוכב הלכת שלנו. המרחק מכדור הארץ - 1,400 שנות אור

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

סוכנות החלל האמריקנית (נאס"א) חשפה הערב (חמישי) כי נמצא כוכב לכת חדש, שהתנאים עליו דומים לאלו של כדור הארץ, ולכן ייתכן שניתן לקיים עליו חיים. הכוכב, שזוהה על ידי הטלסקופ קפלר, גדול ב-60% יותר מכדור הארץ והשמש שלו גדולה ב-10% יותר מזאת שסביבה סובב כדור הארץ.

במסיבת עיתונאים שקיימה הסוכנות נמסר כי המרחק של "קפלר-452b" מכדור הארץ הוא 1,400 שנות אור וכי הוא נמצא בקבוצת הכוכבים "ברבור". בהתבסס על גודלו, בנאס"א סבורים כי פני השטח של "קפלר-452b" הם סלעיים ודומים לאלו של כדור הארץ, וכי הם ממוקמים במרחק המתאים להיווצרות מי תהום - החיוניים לקיום חיים. המדענים שאספו את המידע מהטלסקופ הכריזו כי בנוסף התגלו עוד 500 כוכבי לכת אפשריים סביב כוכבים מרוחקים.

לקריאה נוספת בנושא
האמת נמצאת אי שם: יוזמה של סטיבן הוקינג תנסה למצוא חייזרים
20 ק"מ של קרח: נאס"א פרסמה תמונות תקריב חדשות של פלוטו

כוכב הלכת קפלר-452b, שעליו יש תנאים הזהים לאלו שעל כדור הארץ. אתר נאס"א, צילום מסך
"יש ילד חדש בשכונה"/צילום מסך, אתר נאס"א

ראש מחלקת המדע של נאס"א, ג'ון גראנספלד, קרא לתגלית החדשה "הדומה ביותר לכדור הארץ" שהתגלתה עד כה. "זאת פריבילגיה אמתית עבורנו לדווח לכם את החדשות הללו", אמר במסיבת העיתונאים. "יש ילד חדש בשכונה שעבר להתגורר בסמוך".

בשנה שעברה התגלה כוכב לכת אחר שבו קיימים תנאים הדומים לאלו של כוכב הלכת שלנו. קפלר 186f קטן יותר מזה שהוכרז היום, אולם הוא סובב סביב כוכב לכת ננסי, שהטמפרטורות שבו נמוכות משמעותית יותר מהשמש של כדור הארץ.

עם זאת, קפלר 452b חג סביב שמש המזכירה הרבה יותר את זאת שלנו – המאסה שלה אמנם גדולה ב-4% יותר מהשמש שלנו ובהירה ב-10% יותר, אולם מרחקה מה"תאום" של כדור הארץ דומה לזה של הכוכב שלנו מהשמש שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully