וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוריה של לינוי מחפשים סיוע במימון המאבק המשפטי נגד המדינה

16.7.2015 / 15:09

לינוי סוסאן בת השבע העבירה את חייה בבתי חולים בשל לוקימיה, שלטענת הוריה נגרמה מהזיהום במפרץ חיפה. הם פתחו במאבק משפטי, ומבקשים סיוע במימונו: "אי אפשר לשתוק, כל כך הרבה ילדים חולים פה"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: שניר דבוש

(הוריה של לינוי מגישים את התביעה לפני כחודשיים)

לפני ארבע שנים חלתה לינוי סוסאן בת השבע בסרטן קשה מסוג לוקימיה לימפובלסטית. לאחר המתנה ממושכת היא עברה השתלת מח עצם מדם טבורי זר, וכיום היא מרותקת למיטת חוליה ונזקקת לטיפולים רפואיים, שלושה ימים מדי שבוע בבית החולים "רות" לילדים שברמב"ם בחיפה. אמיר וכריסטין סוסאן, הוריה של לינוי, הגישו תביעה נגד משרד הבריאות ונגד המשרד להגנת הסביבה בגין הנזק שנגרם לבתם, לטענתם בשל זיהום האוויר הקשה בעיר. כעת הם פתחו בקמפיין שנועד לגייס תרומות למאבק המשפטי.

"כואבת לי מאד הידיעה, שלינוי הבת שלנו, לא חוותה את החוויות הרגילות שכל ילד עובר בילדות, היא איבדה את כל הילדות שלה", אמרה האם כריסטין. לדבריה, "ללינוי אין חברים, היא מנותקת כבר כמה שנים מהעולם. בית החולים הוא הבית השני והשגרה היומית שלה. לאחרונה אנחנו מחברים אותה כל יום לנוזלים למשך 4 שעות. במקום שתאכל את כל האוכל הרגיל, היא כל יום מקבלת המון תרופות, שמאפשרות לה לחיות ומחזקים את המערכת החיסונית, שנהרסה לגמרי בטיפולים. עד היום היא לא יצאה מהסכנה".

אמיר וכריסטין סוסן הורים של לינוי סוסאן, ילדה בת 7 שחולה בסרטן תובעים את המשרד לאיכות הסביבה ומשרד הבריאות. מאי 2015. ערן גילווארג
60 אלף שקלים דרושים למימון המאבק המשפטי. לינוי והוריה/ערן גילווארג

בסיוע עמותת "אזרחים למען הסביבה" פתחו אמיר וכריסטין בקמפיין לגיוס 60 אלף שקלים הנחוצים למימון המאבק המשפטי. במסגרת מהקמפיין, מתבקש הציבור להעלות תמונות משנות הילדות. "התחלנו בקמפיין של תמונות ילדות, כדי להזדהות עם כל הילדים שאיבדו את חווית הילדות שלהם ונמצאים במחלקה אונקולוגית", הסבירה כריסטין. "אני מזמינה גם אתכם לקחת בו חלק, מבטיחה לכם שתהנו לחפש באלבומים הישנים ולהיזכר בחוויות של גיל הילדות...תחשבו על הילדה הגיבורה שלנו - לינוי שהיום בת 7, כבר 4 שנים, את רוב חייה, היא מבלה בבית החולים במאבק שלה בסרטן ". עד כה נתרמו בקמפיין 11,600 שקלים.

"אמיר ואני לקחנו על עצמנו משימה קשה - מאבק במדינה, שתכיר בכך שהמחלה של הבת שלנו נובעת כתוצאה מזיהום האוויר החמור בחיפה. זה מאבק לא פשוט בכלל, אבל אנחנו מלאי אמונה, בדרך הזו. תסכימו איתנו שאי אפשר להמשיך לשתוק כשכל כך הרבה ילדים חולים פה".

אמיר וכריסטין סוסן הורים של לינוי סוסאן, ילדה בת 7 שחולה בסרטן תובעים את המשרד לאיכות הסביבה ומשרד הבריאות. מאי 2015. ערן גילווארג
כתב התביעה טוען כי ישנו קשר סיבתי בין המחלה לבין זיהום האוויר בחיפה. לינוי ואביה/ערן גילווארג

בבסיס התביעה, שהגיש עורך הדין חוסאם מרון מחיפה, תעמוד קביעה בדבר הקשר הסיבתי בין מחלתה של לינוי לבין רמת זיהום האוויר בחיפה, החורגת מגדר הנורמה. בכוונת המשפחה להגיש בהמשך לבית המשפט חוות דעת שתתמוך בטענה זו. על פי כתב התביעה, משרדי הבריאות והגנת הסביבה לא פיקחו על רמות זיהום האוויר התקניות בארץ בכלל ובחיפה בפרט, לא דאגו להנהגת שיטות פיקוח ובקרה נאותים ונדרשים, דבר אשר הוביל לרמות זיהום אוויר מוגברות בחיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully