וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוב מוחץ: נדחתה הצעת החוק לעונש מוות על מחבלים

15.7.2015 / 16:27

94 ח"כים הפילו את הצעת החוק של שרון גל מישראל ביתנו, שרק חבריה הצביעו בעד, אחרי שלא הצליחה לגייס אף חבר כנסת אחר. "אתם מעדיפים לתת פרס לטרור מאשר לתת פרס לישראל ביתנו"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: מתן חדד

(אתמול: גלאון קראה לשרון גל "דפוק" – והוצאה מהמליאה יחד עם חברי מרצ)

מליאת הכנסת דחתה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק "עונש מוות למחבלים" של ח"כ שרון גל (ישראל ביתנו) ברוב של 94 קולות נגד ושישה קולות בעד. הצעת החוק קראה לגזור עונש מוות על מי שביצע רצח בנסיבות של פעילות טרור. ישראל ביתנו לא הצליחה לגייס אפילו חבר כנסת אחד מחוץ לסיעה שיצביע בעד החוק, ולכן הוא נפל.

הצעתו של גל מבקשת ליצור שינוי בחוק העונשין כך שהאפשרות להטיל עונש מוות – אשר כבר קיימת – תינתן גם במקרה שבו יש רוב שתומך בכך בהרכב השופטים, ולא רק בהחלטה שהיא פה אחד, כפי שמוגדר כיום. כמו כן, הוא מבקש להחיל את החוק לא רק בבית דין צבאי בשטחי יהודה ושומרון אלא בישראל כולה. אף שרוב חברי ועדת השרים תומכים בהצעה, קיימת מחלוקת בנוגע להצבעה בשל הכעס בממשלה על יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן וחוסר הרצון להעניק הישג משמעותי למפלגתו, שלא הצטרפה לממשלה והותירה את הקואליציה עם 61 חברי כנסת בלבד.

לקריאה נוספת בנושא
גלאון קראה לשרון גל "דפוק" – והוצאה מהמליאה יחד עם חברי מרצ
נתניהו בלם עונש מוות למחבלים: תוקם ועדה, ההצבעה נדחתה

ח"כ שרון גל, ישיבת סיעת ישראל ביתנו, 13 ביולי 2015. יותם רונן
לא הצליח להעביר את הצעת החוק. ח"כ שרון גל/יותם רונן

"יש רגעים בקריירה הפוליטית שהם רגעי מבחן. אם נעביר את החוק הזה נציל חיי אדם ומעל הכל נעשה צדק ונעביר מסר ברור לארגוני הטרור שדם יהודים אינו הפקר", אמר ח"כ גל בטרם ההצבעה. "אני תוהה אם תלכו עם 87% מהציבור הישראלי שתומכים בחוק, או שתבחרו בגלל פוליטיקה קטנה וקטנונית להפנות להם עורף"

ח"כ גל פנה באופן אישי לחברי הכנסת של הבית היהודי והליכוד: "לפני שאנחנו פוליטיקאים אנחנו חייבים להיות בני אדם ולתמוך במה שהצהרנו שנתמוך בו, בלי קומבינות פוליטיות. אתם מעדיפים לתת פרס לטרור מאשר לתת פרס לישראל ביתנו".

שרת המשפטים איילת שקד אמרה כי ועדת השרים לענייני חקיקה קיבלה את בקשת הליכוד להקמת צוות שיבחן את הסוגיה במשך שלושה חודשים. "כיוון שהמציע בחר להעלות את ההצעה בכל זאת ומבלי להיכנס לגופו של עניין, הממשלה מתנגדת", הסבירה.

איילת שקד הרצתה על הסכנות ברשת. יותם רונן
"הממשלה מתנגדת". שרת המשפטים איילת שקד/יותם רונן

ההצבעה על הצעתו של ח"כ גל לגבי התיקון לחוק עונש מוות על מחבלים, נדחתה ביום ראשון פה אחד על ידי ועדת השרים. ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה מעט לפני התכנסות הוועדה להסיר את ההצעה מסדר היום של ולדחות את ההצבעה. שעות ספורות לפני ההצבעה, הבטיח נתניהו להקים צוות ממשלתי שיבחן את ההצעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully