וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרנד חדש בפייסבוק: בני נוער מוסיפים לשמם "מוות לערבים"

רועי שרון

7.7.2015 / 23:07

צעירים רבים כתבו לצד שמם את מילות הנאצה. נער בן 14 ששינה את שמו אמר: "כל הערבים לא צריכים להיות פה". הבלוגר אורי ברייטמן, שהתלונן על כך לפייסבוק, אמר: "מזלזלים שם בהסתה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בטרנד חדש שנפוץ לאחרונה בפייסבוק, בני נוער מוסיפים לשם הפרופיל שלהם את הכינוי "מוות לערבים". רן (שם בדוי), נער בן 14 שהוסיף את צירוף המלים לשמו, אמר: "לפני שבוע בערך החלטתי לשנות את הכינוי וזו זכותי המלאה לכתוב מה שאני רוצה בשם השני שלי בפייסבוק. לא כתבתי את זה סתם, אני חושב שהגיע הזמן לומר את האמת, כל הערבים לא צריכים להיות פה".

נעמה, נערה בת 16 ממרכז הארץ, הוסיפה גם היא את צירוף המלים לשמה, אך החליטה להסירו. "רשת חברתית כמו פייסבוק נועדה לאפשר להביע דעות, גם אם הן קיצוניות", אמרה. "אני חושבת שבדף הפייסבוק שלי אני יכולה להתבטא איך שאני חושבת גם אם זה לא מוצא חן בעיני אנשים מסוימים". נעמה הוסיפה וסיפרה כי לאחר כמה ימים החליטה להסיר את הכינוי מאחר ונתקלה בהתנגדויות מצד מקורביה.

עוד בוואלה!NEWS:
אחותו של הדר גולדין: "שכחו מהחיילים שלא חזרו מ'צוק איתן'"
חלקי גופות וילדים מתפוצצים: דוגמנית שהצטרפה ללחימה נגד דאעש מדברת
הקטנועים של תל אביב - להיט ברמאללה: הטרנד החדש של הגנבים

אורי ברייטמן, מנהל בלוג "חופש החיפוש", החליט לפנות להנהלת פייסבוק בדרישה להסיר את כינויי ההסתה. "במהלך שיטוט תמים בפייסבוק נחשפתי לכמה אנשים שהחליטו להוסיף לשם הפרופיל את הכינוי 'מוות לערבים'. פניתי לפייסבוק מאחר שאני חושב שלא ראוי שרשת חברתית גדולה כמו פייסבוק תהווה במה להסתה. ישנה ציפייה מחברה שקיימת הרבה מאוד שנים והיא בעלת ניסיון, להבין שהיא לא יכולה לאפשר לשום משתמש לקרוא לעצמו בכינוי הסתה כשמו השני".

ברייטמן מקווה שפייסבוק תענה לבקשתו, והוסיף שהוא עוקב כבר הרבה שנים אחר ההתנהלות של החברה, ורואה "פעם אחר פעם כיצד הם מזלזלים בתחום ההסתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully