וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד חטיבת בנימין ירה למוות בפלסטיני שיידה לעברו אבנים

3.7.2015 / 8:00

כמה פלסטינים יידו אבנים וסלעים לעבר כלי הרכב שבו נסע אל"מ ישראל שומר בסמוך למעבר קלנדיה, באזור שבו אירעה לאחרונה שורת פיגועים. הוא ירה לעבר אחד מהם ופצע אותו, ובהמשך הוא מת בבית החולים. "חש בסכנת חיים ממשית"

צילום: רויטרס

קבוצת פלסטינים יידו הבוקר (שישי) אבנים וסלעים לעבר כלי רכב שבו נסע מפקד חטיבת בנימין, אלוף-משנה ישראל שומר, בסמוך למעבר קלנדיה, ופגעו בחזית כלי הרכב. בתגובה ירד שומר מכלי הרכב, ביצע נוהל מעצר חשוד וירה באחד הפלסטינים. כתוצאה מהירי נפצע מיידה האבנים. מאוחר יותר הוא מת מפצעיו בבית החולים. לפי ערוץ הטלוויזיה של ארגון חמאס "אל-אקצא", הפלסטיני שנהרג הוא מוחמד אל-כסבה, בן 18. שני אחיו נהרגו מאש צה"ל בשנת 2002.

מדובר צה"ל נמסר כי כוח צה"ל הותקף בעת שנסע בא-ראם, שמדרום לרמאללה, על ידי כמה פלסטינים שהשליכו לעבר רכבו אבנים וסלעים מטווח קצר. "מפקד הכוח, שחש בסכנת חיים ממשית, פרק מרכבו וביצע נוהל מעצר חשוד", נמסר מצה"ל. עוד אישרו בצה"ל כי הפלסטיני נפצע ופונה לבית החולים ברמאללה לקבלת טיפול רפואי.

עוד בוואלה!NEWS:
יומיים למשאל העם ביוון: המבוססים אומרים כן, העניים - לא
כביש 12 בגבול מצרים נסגר לתנועה והועלתה כוננות "כיפת ברזל" באילת
תיעוד: לוחמי דאעש מנפצים פסלים מהעיר העתיקה תדמור

מח"ט בנימין ירה למוות בפלסטיני שיידה לעברו אבן באזור מעבר קלנדיה, יולי 2015. דובר צה"ל
כלי רכב שבו נסע אל"מ שומר/דובר צה"ל

גורם צבאי באוגדת יהודה ושומרון מסר: "מדובר במארב מתוכנן של כמה פלסטינים שהבחינו בג'יפ וזרקו אבנים וסלעים. אם התגובה של המח"ט לא הייתה מהירה, התוצאות היו אחרות לגמרי".

בעקבות האירוע הוחלט בצה"ל לתגבר את כוחותיו במעבר קלנדיה. זאת מחשש להפרות סדר במקום בתום תפילות יום השישי בהר הבית.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מחסום קלנדיה, יוני 2015. ניב אהרונסון
"אם התגובה שלו לא הייתה מהירה, התוצאות היו אחרות לגמרי". אל"מ ישראל שומר/ניב אהרונסון

בתקופה האחרונה אירעו שורה של פיגועים באזור. רק בשבוע האחרון הוצאו שני צווי איסור פרסום – אחד על פיגוע הירי שבו נהרג מלאכי משה רוזנפלד ליד ההתנחלות שבות רחל ביום שני, והשני על הירי לעבר אמבולנס ליד בית אל בסוף השבוע שעבר. ניתן להעריך כי עובדה זו מעידה על קשר בין העומדים מאחורי שני הפיגועים.

אמש עצרו לוחמי מג"ב פלסטיני בן 18 שהתקרב אליהם באופן חשוד בחברון. הלוחמים קראו לחשוד שהתקרב אליהם לעצור והחלו לבצע בידוק מרחוק. במהלך הבידוק נשמט סכין שנשא על גופו. הלוחמים נטרלו את החשוד. בתחקור ראשוני בשטח הוא הודה כי הגיע בכוונה לדקור שוטר או מתיישב במקום. הוא נעצר והועבר לחקירה במרחב חברון במחוז ש"י.

במהלך הלילה ביצעה הרשות הפלסטינית גל מעצרים נרחב נגד תשתיות חמאס באזור חברון, שכם ובית לחם. לפי כלי התקשורת הערביים, נעצרו יותר מ-50 אנשי חמאס והוחרם ציוד אלקטרוני. דובר חמאס, חוסאם בדראן, אמר היום לאתר הפלסטיני "palinfo" כי הצעדים הביטחוניים "המשוגעים" לדבריו, שנוקטת הרשות הפלסטינית נגד בכירי חמאס בגדה הם במסגרת ניסיונותיה להפחית את פעילויות ההתנגדות נגד ישראל.

האזור שבו מח"ט בנימין ירה למוות בפלסטיני שיידה אבנים לעברו. ניב אהרונסון
אזור מעבר קלנדיה/ניב אהרונסון

בדראן הסביר כי הדבר מבטא את הכפיפות של הרשות הפלסטינית לישראל והטיל על יו"ר הרשות אבו מאזן את האחריות ל"דיכוי והטרור" שמבצעים מנגנוני הרשות. הוא פנה לפלגים השונים בדרישה להתאחד באופן גלוי נגד צעדי הרשות. "זוהי זכותנו להשתמש בכל האמצעים על מנת להפסיק את הפשעים נגד בכירי הארגון בגדה", הוסיף.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

הלווייתו של הפלסטיני שנורה בידי מח"ט בנימין לאחר שיידה אבנים, יולי 2015. יותם רונן
הלווייתו של אל-כסבה/יותם רונן
הלווייתו של הפלסטיני שנורה בידי מח"ט בנימין לאחר שיידה אבנים, יולי 2015. יותם רונן
הלוייתו של אל-כסבה/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully