וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסיקה תקדימית בהולנד: הממשלה תחויב להפחית את פליטת גזי החממה

בית משפט בהאג קיבל את עתירתם של פעילי איכות סביבה וקבע כי יש לצמצם את פליטת הגזים ברבע עד 2020. "זאת קביעה מכוננת", אמר פעיל בגרינפיס. הממשלה יכולה עוד לערער ולא ברור איך ניתן לאכוף את הקביעה

פעילי זכויות סביבה חוגגים את פסיקת בית המשפט בהאג שמחייבת את ממשלת הולנד לצמצם את פליטת גזי החממה, 24 ביוני 2015. AP
פעילי איכות סביבה חוגגים את הפסיקה בבית המשפט, היום/AP

בית המשפט בהולנד הורה היום (רביעי) לממשלה לצמצם את פליטת גזי החממה ברבע עד שנת 2020. מדובר בפסיקה ראשונה מסוגה בעולם ופעילי איכות סביבה מקווים שהיא תיצור תקדים עבור מדינות נוספות. הדרישה הוגשה בשמם של 900 אזרחי הולנד שטענו כי לממשלה יש מחויבות חוקית להגן על אזרחיה מפני הסכנות של שינויי האקלים. עורכי הדין של הממשלה לא הגיבו על הפסיקה של בית המשפט בהאג. ממשלת הולנד עוד יכולה לערער על הפסיקה בערכאה גבוהה יותר ועדיין לא ברור כיצד ניתן לאכוף את הפסיקה.

"זאת קביעה מכוננת", אמר ג'ספר טולינגס מארגון "גרינפיס". לדבריו, "זה משנה את כל הדיון. מקרים דומים נידונים עתה גם בבלגיה ובפיליפינים. החל גל של דיונים משפטיים בנושא שינויים האקלים". בית המשפט קבע כי בהתבסס על המדיניות הנוכחית, הולנד תפחית רק 17% מצריכת גזי החממה – פחות ממדינות אחרות.

"הצדדים מסכימים על כך שחומרת שינויי האקלים ועוצמתם מצריכות נקיטת אמצעים להפחתת פליטת גזי החממה", נמסר. מגישי התביעה טענו כי ללא פעולה מהירה, בחצי השני של המאה ישררו תנאי מזג אוויר קיצוניים, הקרחונים ימשיכו להתכווץ ויורגש מחסור במזון ובמים. הולנד, שחלק גדול משטחה נמצא מתחת לפני הים, פגיעה במיוחד לנזקי ההתחממות הגלובלית.

משק האנרגיה של המדינה מתבסס ברובו על פחם ועל גז, כשהיא נמצאת מאחור בשימוש באנרגיה מתחדשת, בהשוואה לשכנותיה דנמרק וגרמניה. לאחרונה קבע האיחוד האירופי כי יש להפחית את פליטת גזי החממה ב-40% עד 2030.

עוד ידיעות מהעולם
בזמן הרמדאן: 18 הרוגים במתקפה של בדלנים מוסלמים בבסין
שר החוץ הצרפתי: לא נראה שאיראן רוצה להגיע להסכם גרעין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully