וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר סגירת התיק נגד השוטר המכה: מחאת יוצאי אתיופיה מתחדשת

22.6.2015 / 9:32

הפגנת מחאה בתגובה להחלטה לסגור את התיק נגד השוטר שהכה את החייל דמאס פיקדה תתקיים היום בתל אביב: "מופקרים לאלימות ולגזענות בחסות החוק". ח"כ לשעבר תמנו-שטה: "לא נשתוק עד שייעשו מעשים"

צילום: מתן איילה

שבוע אחרי החלטת היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לסגור את התיק נגד השוטר שהיכה את החייל דמאס פיקדה, בן קהילת יוצאי אתיופיה, צפויה היום (שני) להתחדש מחאת העדה. בשעה 15:00 תתקיים הפגנה סמוך לקניון עזריאלי שבתל אביב תחת הכותרת "אין לי ארץ אחרת גם אם הגזענות בוערת".

"אנו, כאזרחי מדינת ישראל, מצרים על החלטה זו ומרגישים מופקרים לאלימות וגזענות כלפינו בחסות החוק", נמסר מהמטה הכללי של מאבק הקהילה. "החלטת היועץ המשפטי היא רק החלטה אחת מיני רבות של רשויות המשפט והצדק נגד אזרחים יוצאי אתיופיה רק בעשור האחרון".

לטענת מובילי המחאה, "פסקי דין מפלים על רקע צבע עורם של הקורבנות. אנו יוצאים למחות נגד מערכת המשפט שנגועה בדעות קדומות ובגזענות כלפי ישראלים יוצאי העדה האתיופית. אנו פונים לכלל אזרחי מדינת ישראל שהצדק והשוויון יקרים להם להגיע למחות אתנו למען השינוי".

עוד בוואלה חדשות:
השוטר שהכה את החייל יוצא אתיופיה: "בכירי המשטרה הקריבו אותי"
השוטר שהכה חייל יוצא אתיופיה לא יואשם; משפחתו: "נבעיר את השטח"
החייל ממוצא אתיופי שהוכה תובע את המשטרה: "מניע גזעני"

פנינה תמנו - שטה ביום עיון לחברי הכנסת החדשים, ינואר 2013. טלי מאייר
"יש אלימות משטרתית נגד בני הקהילה באחוזים מבהילים". פנינה תמנו-שטה/טלי מאייר

חברת הכנסת לשעבר פנינה תמנו-שטה מסרה: "לצערנו, החלטתו של היועץ המשפטי הזכירה לנו שזה רק תחילתו של המאבק לשוויון. מה שהיה ברור כמעט למרבית אזרחי ישראל, שאין מנוס מהגשת כתב אישום והעמדה לדין של השוטר, לא היה ברור ליועץ המשפטי". לדבריה, "אין ספק שיש שיטור יתר וגם אלימות משטרתית נגד בני הקהילה באחוזים מבהילים. מעבר לכך, אנחנו אומרים די לאפליה ולגזענות, בכל תחום ותחום. לא נשתוק עד אשר ייעשו מעשים, ולא רק דיבורים".

מובילי המחאה הציגו רשימת דרישות, ובראשה הגשת כתב אישום נגד השוטר שהכה את פיקדה. כמו כן, דורשים מובילי המחאה להקים צוות משפטי חיצוני, שיבדוק את כל ההחלטות שבהם היה מעורב וינשטיין בנושא ישראלים יוצאי אתיופיה, לסגור את כל התיקים שנפתחו למעורבים באירועי המחאה בשבועות האחרונים ולהקים צוות מיוחד בראשות שופט בית המשפט העליון בדימוס בשיתוף יוצאי אתיופיה, שבמסגרתו ייבחנו מחדש תיקים של תקיפת שוטרים מצד בני הקהילה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
ישיבת חירום בכנסת עם בני העדה האתיופית, מאי 2015. נועם מושקוביץ
מובילי המחאה דורשים לאסור אכיפת חוק על פי מאפיין גזעי. ישיבת חירום בכנסת, לפני כחודש/נועם מושקוביץ

בנוסף לכך, מובילי המחאה קראו לנקוט צעדים נגד שוטרים שהתקבלו עליהן תלונות חוזרות על אלימות ולהתקין מצלמות זעירות של מדי השוטרים. לבסוף, קוראים המוחים לאסור אכיפת חוק על פי מאפיין גזעי ולאסור באופן מוחלט על שוטרים לדרוש תעודה מזהה או לעכב אזרחים שאינם חשודים בביצוע עבירה.

לפניות לכתבת: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully