וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזכרתו של יוני נתניהו: מה שאתם צריכים לדעת היום

היום יתקיים טקס האזכרה ליוני נתניהו, מכבי תל אביב תערוך את אימון הפתיחה החגיגי, בכנסת יציינו את "יום הסביבה", ברחבי העולם יציינו את "יום השירות הציבורי" ונחגוג יום הולדת לאחינועם ניני

יוני נתניהו

יוני נתניהו. דובר צה"ל
יוני נתניהו/דובר צה"ל

אתם צריכים לדעת שהיום יערך טקס האזכרה לזכרו של יוני נתניהו במלאת 39 שנים לנפילתו במבצע אנטבה. בטקס שיתקיים בה הרצל יקחו חלק בני משפחתו, בהם גם אחיו, ראש הממשלה בנימין נתניהו, ונשיא המדינה. סא"ל יונתן "יוני" נתניהו שירת בצנחנים, שימש כמפקד סיירת מטכ"ל והוא בעל עיטור המופת. הוא נהרג בעת מבצע אנטבה שנועד לשחרר את בני הערובה הישראלים ממטוס אייר פרנס שנחטף לאוגנדה. נתניהו, שפיקד על המבצע, נפצע בחזהו במהלך הפשיטה ומת עוד על אדמת אוגנדה. לאחר סיום המבצע בהצלחה הוחלט לקרוא את המבצע על שמו – "מבצע יונתן".

מכבי ת"א פותחת עונה

סלבישה יוקאנוביץ' מאמנה החדש של מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
יוקאנוביץ', המאמן החדש/יוסי ציפקיס

אתם צריכים לדעת שהיום תערוך מכבי תל אביב את אימון הפתיחה החגיגי שלה לקראת העונה החדשה. עוד קודם לכן, בשעה 16:00, תקיים הקבוצה מסיבת עיתונאים ראשונה בהשתתפות המאמן החדש סלבישה יוקאנוביץ', שידבר על המטרות שלו משחקניו החדשים אחרי שהחליף בתפקיד את פאקו אייסטרן, למרות שהמאמן היוצא זכה באליפות, בגביע המדינה ובגביע הטוטו. הפנים החדשות היחידות בסגל של הצהובים הוא טל בן חיים, שחזר לקבוצת נעוריו אחרי 11 עונות באנגליה, והקבוצה של ג'ורדי קרויף צפויה להודיע בימים הקרובים על חיזוק נוסף, שיעזור לה להגיע לראשונה בעידן מיטש גולדהאר לשלב הבתים של ליגת האלופות

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

כנסת וסביבה

השר להגנת הסביבה אבי גבאי הצטרף לצלילה לניקוי הים התיכון בקיסריה  יוני 2015. צילום: לירן אוזן, מערכת וואלה! NEWS
השר להגנת הסביבה, אבי גבאי, בפעולה/מערכת וואלה! NEWS, צילום: לירן אוזן

אתם צריכים לדעת שהיום תארח כנסת ישראל את אירועי "יום הסביבה". ביום זה יתקיימו דיונים בשמונה מוועדות הכנסת בנושא סביבה, יחולק באודיטוריום הכנסת פרס "הגלובוס הירוק" במעמד יושב ראש הכנסת, וכן יתקיים דיון מיוחד במליאת הכנס שבו יעלו הצעות לסדר וחקיקה סביבתית. מאות פעילים מעשרות ארגונים סביבתיים מכל רחבי הארץ צפויים להשתתף בדיונים, ולצבוע בירוק את מסדרונות הכנסת. לדברי נאור ירושלמי, מנכ"ל חיים וסביבה, יום הסביבה בכנסת מהווה שיא לפעילות ארגוני הסביבה: "התנועה הסביבתית עומדת בפני שנה לא פשוטה לנוכח הניסיונות המתרבים לפגוע במערכת התכנון ובדרך זו בסביבה, בדמוקרטיה ובאזרחי ישראל. ארגוני הסביבה יפעלו בשיתוף פעולה עם כל גורם בממשלה, בכנסת ובשלטון המקומי שיהיה מחויב לערכים של הגנת הסביבה".

יום השירות הציבורי

יום השירות הציבורי של האו"ם. ShutterStock
צילום: ShutterStock/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום, כפי שקבע ארגון האומות המאוחדות, הוא "יום השירות הציבורי". ביום זה מכירים כי הדמוקרטיה והממשל התקין בנויים על בסיס שירות אזרחי מוסמך. מטרתו המובהקת של היום היא חגיגת הערך והכוח של השירות הציבורי לקהילה. באו"ם עורכים מדי שנה ביום זה טקס בו מוענקים פרסים על השירות הציבורי במטרה לקדם את המודעות לתפקיד, המקצועיות והנראות של השירות הציבורי. ארגוני שירותים ציבוריים ברחבי העולם חוגגים יום זה על ידי קיום אירועים שונים המסבירים את תפקיד השירותים בשיפור פני החברה. הפעילויות כוללות – דוכני מידע, ארוחות צהריים בליווי הרצאות למשרתים את הציבור, טקסי הענקת פרסים ואירועים המכבדים את נותני השירות.

מזל טוב לאחינועם ניני

אחינועם ניני בעצרת השמאל בכיכר רבין בתל אביב, אוגוסט 2014. דרור עינב
צילום: דרור עינב/דרור עינב

אתם צריכים לדעת שהיום חוגגת הזמרת אחינועם ניני יום הולדת 46, מזל טוב! ניני נולדה בישראל וגדלה בארה"ב והיום מתגוררת בארץ עם בעלה ושלושת ילדיה. ניני חלקה את הבמה במהלך הקריירה עם סטינג, פט מתיני, קווינסי ג'ונס, סטיבי וונדר, אנדראה בוצ'לי ועוד רבים אחרים. היא שגרירת הרצון טוב הראשונה של ישראל לארגון המזון והחקלאות של האו"ם וגם קיבלה את תואר כבוד מידי הנשיא לשעבר של איטליה מר נפוליטנו. כמו כן, היא זכתה ב"פרס קריסטל" של הפורום הכלכלי העולמי, שבו היא גם נבחרה ל"מנהיגה עולמית של המחר". יחד עם השותף הוותיק שלה גיל דור, היא הוציאה מעל 15 אלבומים שנמכרו במיליוני עותקים ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully