וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק של מרצ: לסמן מוצרים שיוצרו בהתנחלויות

7.6.2015 / 19:12

הסערה החדשה במשכן הכנסת? הצעת החוק שהוגשה בחודש שעבר ועליה חתומים כל חברי הסיעה, לא צפויה לעבור, אולם עיתוי הגשתה בצל צעדים דומים באיחוד האירופי צפוי לעורר מחלוקת עזה

אתר בנייה במודיעין עלית, 2010. AP
אתר בנייה בהתנחלות מודיעין עילית/AP

הצעת חוק חדשה של סיעת מרצ, שהונחה על שולחן הכנסת בחודש שעבר, מציעה לסמן מוצרי התנחלויות. כל חברי הכנסת מטעם מרצ חתומים על ההצעה, שלפיה יוכנס תיקון לחוק הגנת הצרכן שיחייב את היצרנים לציין את "העיר או היישוב בהם נוצר המצרך". בדברי ההסבר להצעה נכתב כי הפירוט הנהוג כעת בחוק הוא חסר, "שכן מענו של הצרכן לא משקף בהכרח את מקום ייצורם של הטובין, ויכול אף להיות רחוק ממנו בצורה משמעותית".

"ליישוב או לעיר שבהם נוצר מוצר נודעת חשיבות רבה באשר לטיב המוצר, תנאי העבודה הנהוגים באותו מקום, ההשפעות האקלימיות על ייצורו ובאשר לנסיבות ייצורו, לרבות אם מדובר בשטח השיפוט של ישראל או בשטח המוחזק על ידה בדרך של כיבוש", צוין בדברי ההסבר.

עוד בוואלה חדשות:
מנכ"ל אורנג' לא מתחרט: "להחלטה אין שום קשר למצב הפוליטי"
חברת גרירה סירבה לקחת רכב ליצהר: "לא גוררים לשטחים"
יהודי ארה"ב נגד החרם: "הקהילה עולה להתקפה נגד האנטישמיות"

חידוש פתיחת מושב הכנסת, אפריל 2015. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
"הצרכן יקבל החלטה מושכלת ולא הטעיה". ראשת מרצ זהבה גלאון/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ

הצעות דומות הועלו על ידי סיעת מרצ גם בכנסת ה-18 וה-19. עם זאת, העיתוי שבה מוגשת ההצעה הנוכחית, בצל הליכים מתקדמים באיחוד האירופי לניסוח החלטה כוללת בנושא סימון מוצרי התנחלויות בתמיכת כל מדינות האיחוד, צפוי לעורר מחלוקת עזה בתוך משכן הכנסת. זאת, למרות שסיכוייה של ההצעה לעבור קלושים.

"לצרכן הישראלי מותר לדעת מה שיודע הצרכן האירופי – אם המוצר שלפניו יוצר במדינת ישראל או בהתנחלויות", נמסר ממרצ. "הצעת החוק הוגשה על ידי סיעת מרצ כבר לפני שתי כנסות ומטרתו של החוק האמור היא הגנה על הצרכן הישראלי ומסירת מירב הפרטים הנחוצים לו על מנת לקבל החלטה מושכלת, בלא הטעיה".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully