וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינשטיין תקף את שקד: "תפיסה פשטנית ובלתי מבוססת"

7.6.2015 / 15:51

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין התייחס לשרת המשפטים החדשה, מבלי להזכיר את שמה במפורש, ולהתבטאות שלה לאחר כניסתה לתפקיד. "דמוקרטיה אינה רק שלטון הרוב, מערכת המשפט לא מבקשת למשול"

צילום: דוברות כנס הרצליה, עריכה: קשת סידי

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, תקף היום (ראשון) את שרת המשפטים איילת שקד על רקע התבטאות שלה באשר ליחסי הכוחות בין הכנסת לרשות השופטת. "יש הסבורים שבישראל של היום המשילות אינה עוד בידי נבחרי העם, אלא בידי מערכת המשפט, ואף סבורים שקיים טשטוש בין הרשויות וצריך למצוא נוסחה חדשה לאיזון. אני חולק לחלוטין על הדברים הללו – זו תפיסה פשטנית ובלתי מבוססת של המושג משילות", אמר וינשטיין בכנס הרצליה שנפתח היום, מבלי לציין במפורש את שמה של השרה, בתגובה לדבריה בחודש שעבר בכנס לשכת עורכי הדין באילת.

וינשטיין פתח את דבריו עם התייחסות לתפקיד המצופה ממערכת המשפט. "היא צריכה להיות שומרת סף, להבטיח עקרונות של דמוקרטיה ושלטון החוק", אמר. "השופטים אינם נדרשים למשול במקום נבחרי הציבור, הם אינם קובעים את המדיניות. אלו תפקידם של נבחרי הציבור המייצגים".

עם זאת, היועץ המשפטי לממשלה דחה את התפיסה שלפיה המחוקקים כל יכולים. "דמוקרטיה אינה רק שלטון הרוב. אסור בשום פנים ואופן שתפקידיה יסתפקו בכך. דמוקרטיה שפוגעת בסמכויות המיעוט ולא שומרים בה את השוויון וזכויות האדם, איננה דמוקרטיה. ודאי שעריצות הרוב איננה דמוקרטיה", אמר וינשטיין.

וינשטיין על שקד: "תפיסה פשטנית ובלתי-מבוססת". מערכת וואלה!
"תפיסה בלתי מבוססת של המושג משילות". וינשטיין בכנס הרצליה, היום/מערכת וואלה!

בשלב זה התייחס וינשטיין לדבריה של שקד. "היכרותי עם מערכת המשפט הישראלית שונה בתכלית, ישראל יכולה להתגאות ברשות השופטת שלה. היא עצמאית ומקצועית, בלתי תלויה ונקייה מהשפעות פוליטיות. בית המשפט העליון מייצג בכבוד רב את ישראל, ומהווה דוגמה למשפטנים במדינות דמוקרטיות. מעטים הם החוקרים וחלקי החוקים שבוטלו בבית המשפט העליון. מערכת המשפט אינה מושלת ואינה מבקשת למשול".

הוא הוסיף: "העמידה על הגבולות בין המותר והאסור בדמוקרטיה אינה מדע מדויק. ניתן לטעון שבמקומות מסווים הציבה מערכת המשפט את הקו רחוק מהמקום שבה היה ראוי שיהיה, אך בין זה לבין הטענה שאל למערכת המשפט להציב גבולות כלל - המרחק רב מאוד. אינני חושב שכל מי שמבקש לקדם רפורמות שונות פוגע בדמוקרטיה. זו לא מחלוקת בין בני אור לבני חושך. איני מושפע מפוליטיקאים, מאנשי תקשורת או גורם אחר. אני מאמין שגם לא השפיעו כך על קודמיי, ושלא ישפיעו כך על אלו שיביאו אחריי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

שקד: "אחזק את היכולת של הממשלה למשול"

בחודש שעבר, עם כניסתה לתפקיד, התבטאה שקד נגד מה שנתפסה בעיניה הגמוניה של מערכת המשפט. "נדמה שהמשילות אינה מסורה עוד בידי העם, אלא בידי אנשי מערכת המשפט", אמרה אז שקד. "אין זה סוד שאני מבקשת לחזק את מעמדם של נבחרי הציבור ברשות המחוקקת והמבצעת, לפעול לחיזוק ריבונותה של ממשלת ישראל ויכולתה של הממשלה לפעול ולמשול, והכול תוך שמירה על מעמדה של הרשות".

שקד: "אפעל לחיזוק המשילות". שי מכלוף
"למצוא הנוסחה הנכונה לאיזון בין הרשויות". שקד/שי מכלוף

"עלינו למצוא את הנוסחה לאיזון הראוי בין כלל הרשויות", הוסיפה בחודש שעבר שקד. "בתפקידי החדש אני מצפה מעצמי ומאחרים לשיח מכובד ומכבד, ליושרה, לפתיחות ולפלורליזם אמיתי, בייחוד ממי שערכי חופש הביטוי נתונים בלבו ובפיו. אני מצפה לשיח שבו לכולם יש אינטרס אחד ומאוחד ונטול דעות קדומות".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully