וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטרים פגעו בראשה של נכה עם פטיש - בגלל טעות מודיעינית

7.6.2015 / 0:43

מרגריטה שולמן נסעה עם בן זוגה לאשקלון בזמן ששוטרים עצרו את רכבה כדי לחפש סמים, שברו את חלונות הרכב בפטישים ופגעו בראשה. לאחר מכן התברר כי מדובר בטעות. המשטרה: נבדוק הטענות על אלימות

תפרים בראשה של מרגריטה שולמן שהוכתה על ידי שוטרים בעת חיפוש סמים באשקלון 06 יוני 2015. צילום מסך מתוך פייסבוק, צילום מסך
"אני זועמת". התפרים בראשה של מרגריטה שולמן/צילום מסך, צילום מסך מתוך פייסבוק

מרגריטה שולמן ובן זוגה נסעו לפני כשבוע אל ביתם שבאשקלון, אך את שאירע באותה נסיעה היא לא תשכח אף פעם. "היינו בדרך חזרה הביתה", שיחזרה שולמן. "בערך בשעה 11:00 חסמו לנו את הדרך שלוש מכוניות. שוטרים עם פטישים יצאו מהמכוניות והחלו לשבור את החלונות".

"אחד הפטישים פגע לי בראש והוא נפתח", הוסיפה. "הם אמרו לנו לא לגעת במפתח, הם פתחו את הדלתות ושמו עלינו אזיקים. לקחו אותנו לתוך העיר ואמרו לנו שיש להם מידע מודיעיני שאנחנו מעבירים סמים בתוך האוטו".

אחרי חיפוש קצר במכוניות של מרגריטה, הבינו השוטרים את גודל הטעות. "הם לא מצאו שום דבר", היא אומרת. "הם לא התנצלו. ביקשנו מהם שיזמינו לי אמבולנס ורק אחרי זמן רב שאני מדממת הם עשו כך".

עוד בוואלה!NEWS:
בפרטנר לא מתרשמים: "דברי מנכ"ל אורנג' מעורפלים ומתחמקים"
חיזבאללה משיב את השליטה בקלמון: "נטהר את האזור מחמושים"
פעילי ימין קיצוני תקפו את משתתפי מצעד הגאווה בקייב. צפו

ניידת משטרה. ראובן קסטרו
"שוטרים על אזרחי, שלא הזדהו כשוטרים בכלל, שברו למרגריטה את הגולגולת"/ראובן קסטרו

אמבולנס הגיע לזירת האירוע ופינה את מרגריטה לבית החולים ברזילי שבעיר, שם קיבלה טיפול רפואי שכלל תפרים בראש ובצוואר. "אני זועמת. זה לא היה צריך להגיע למצב הזה", היא אומרת. "משטרה שצריכה להגן על אזרחים תוקפת אותם? מחר אני אגיש תלונה למח"ש. אני סובלת ממחלת גנטית שפוגעת בהליכה ובעמידה".

ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) שמעה על המקרה והחליטה להגיב: "כרגע שוחחתי עם מרגריטה שולמן, בת 26 מאשקלון, שנפגעה מאלימות משטרתית והגיעה לבית חולים 'ברזילי' עם חור בגולגולת", כתבה סבטלובה בפוסט שפרסמה היום (שבת) בפייסבוק. "שוטרים על אזרחי, שלא הזדהו כשוטרים בכלל, חיפשו ברכב שבו נסעה היא ובן זוגה - סמים. על הדרך שברו למרגריטה את הגולגולת, נתנו מכות רצח לחבר ולא מצאו כלום. הזוג הזעיק אמבולנס והגיע לבית החולים".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

המשטרה: החיפוש אחר סמים נעשה על פי חוק

"הסיפור עוד יותר מזעזע ממה שזה נראה בהתחלה", המשיכה סבטלובה. "הבחורה העדינה, נמוכת קומה ורזה, סובלת ממחלה קשה ובעלת 65% נכות. לא ברור עדיין איזה נזק נגרם לה מה'טיפול המשטרתי המסור'. שוחחתי גם עם כמה משכניה ומחבריה שמכירים אותה שנים רבות וכולם נדהמו מעוצמת הזעם של השוטרים והיחס הנוראי שהיא ובן זוגה קיבלו מהמשטרה".

בפוסט הוסיפה סבטלובה כי הופתעה מהעובדה שהסיפור כמעט ולא הגיע לכלי התקשורת. "אני, כעיתונאית לשעבר וכחברת כנסת מכהנת, לא מבינה למה", ציינה. "האם זה בגלל שדוברי רוסית בארץ לא יוצאים להפגנות? כי חבריה של מרגריטה לא חוסמים את נתיבי איילון? הבטחתי למרגריטה שאני לא אעזוב את הסיפור הזה עד שהצדק ייעשה. ביום ראשון אעביר מכתב דחוף למח"ש בעניין הזה וגם אדרוש את הקמת גוף ציבורי שיפקח על התנהגות השוטרים וייאבק באלימות משטרתית".

במשטרה טוענים כי מדובר היה בפעילות של שוטרי תחנת אשקלון שעצרו כלי רכב לבדיקה לאחר שנחשד כי נמצא בתוכו סמים. לדברי המשטרה, "השוטרים ביקשו לערוך חיפוש בתוך כלי הרכב ואילו החשודים התנגדו לחיפוש וסירבו לפתוח את דלתות הרכב. מתוך כך, נאלצו השוטרים לנפץ את החלונות של הרכב על מנת לבצע חיפוש אחר סמים, וזאת בסמכות ועל פי חוק". עם זאת, המשטרה מאשרת כי לא נמצאו סמים בתוך כלי הרכב. כמו כן, מהמשטרה נמסר כי מח"ש יבדוק את הטענות על אלימות שהופעלה לכאורה על ידי השוטרים.

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

(עדכון ראשון: 21:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully