וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעצור את כדור השלג של החרמות האקדמיים

4.6.2015 / 17:30

הניסיונות להטיל חרם אקדמי על ישראל מהווים פגיעה במשאב הלאומי החשוב ביותר שלה, ההון האנושי. משאב זה נמצא תחת מתקפה בינלאומית של גורמים אנטי ישראלים. חרם אקדמי משמעו, פגיעה ביתרון האסטרטגי של מדינת ישראל וסכנה ממשית לעתידה ולחוסנה

קמפיין פלסטיני להחרמת תוצרת ישראלית. פייסבוק, צילום מסך
קמפיין נגד תוצרת ישראלית/צילום מסך, פייסבוק

פגישת החירום שנערכה בשבוע שעבר בבית הנשיא בנושא הטלת חרמות אקדמיים, וההתכנסות של כלל ראשי מערכת ההשלכה הגבוהה מעידה על חשיבות וחומרת העניין. נשיא המדינה הגדיר זאת כאיום אסטרטגי מהמעלה הראשונה ונאות להירתם "כחייל במאבק" לדבריו, למיגור התופעה.

אנו נמצאים בעיתוי בו ניתן עדיין לפעול על מנת למנוע נזק כבד למחקר, לתעשייה לכלכלה ולחוסנה העתידי של מדינת ישראל. זהו נושא בעל חשיבות לאומית. אנו עומדים כיום בפני סכנה משמעותית הניצבת לפתחנו. זהו כדור שלג בתחילת גלגולו ואנו אנו מאמינים כי אם לא נפעל היום הוא עלול להוות איום על המחקר במדינת ישראל.

בשנים האחרונות אנו עדים, לניסיונות, מצד גורמים אנטי ישראליים בעולם, הקוראים להטיל חרמות אקדמיים על מוסדות אקדמיים במדינת ישראל, על חוקרים ישראלים ויהודים במוסדות אקדמיים ברחבי העולם. הקריאות הפומביות בעולם לחרם אקדמי, הן ביטוי קיצוני לתופעה חמורה, הנשענת על אנטישמיות ואנטי ישראליות, ושרובה מתרחשת בחדרי חדרים. מאחורי הקלעים של העולם האקדמי. תמרורי האזהרה הנחשפים מדי פעם הם קצה הקרחון של גילוי החרמות שברובם כלל אינם מוצהרים.

הניסיונות להטיל חרם אקדמי על ישראל מהווים פגיעה במשאב הלאומי החשוב ביותר שלה, ההון האנושי. משאב זה נמצא תחת מתקפה בינלאומית של גורמים אנטי ישראלים. חרם אקדמי משמעו, פגיעה ביתרון האסטרטגי של מדינת ישראל וסכנה ממשית לעתידה ולחוסנה.

המחקר האקדמי וההתפתחות המדעית בעולם מתבססים ותלויים בחילופי ידע ובשיתוף פעולה בין מוסדי ובינלאומי והצלחתם מותנים בכך. הטלת חרם על חוקרים או על המוסדות האקדמיים הינה תופעה בעלת השלכות חמורות שעלולה לבלום ולעצור פיתוחים מדעיים החיוניים לקידום המחקר. אך לא כאן מסתכמת הבעיה, אותו מחקר, הניצב כיום בפני מתקפה, הוא הבסיס לחברות ההיי-טק ולחברות הרפואה הישראליות, הוא הבסיס לפיתוחים הטכנולוגים והמדעיים בתעשייה ובייצוא, הוא העומד בבסיס הכלכלה, הוא המניע את המשק בישראל והוא ששם אותנו בחזית הפיתוח הבינלאומית.

נשיא המדינה ראובן ריבלין וועדד ראשי האוניברסיטאות והמכללות, מאי 2015. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
פגישת החירום בבית הנשיא בנושא הטלת חרמות אקדמיים/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

איום חמור לא פחות ומידי הרבה יותר, מגיע מצד ארגוני הסטודנטים עצמם בקמפוסים באירופה וארה"ב. מספר החלטות אנטי ישראליות שקידמו ארגוני סטודנטים באוניברסיטאות מובילות בארה"ב הם עדות למצוקה בה נמצאים ישראל ותומכיה בקרב אוכלוסיית הסטודנטים שם, אותה אוכלוסייה ממנה עתידה לצמוח ההנהגה הפוליטית והציבורית של ארה"ב בשנים הקרובות. אנו קוראים לממשלת ישראל להכיר בבעיה ולרתום את המשאבים העומדים לרשותה על מנת לסייע לאלו שכבר נאבקים בתופעה מסוכנת זו, לא פעם בסביבה עוינת ותוך סיכון אישי בלתי מבוטל.

אסור לנו לעמוד מנגד בזמן שכדור השלג הזה ממשיך לצבור תאוצה. עלינו לעלות את הסוגיה החשובה לסדר היום הציבורי, להכיר בנושא כעניין בעל חשיבות לאומית ולפעול בכוחות משותפים לבלימה שלו ולמניעת התפשטות התופעה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully