וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5.5 שנות מאסר לראש עיריית רמת גן לשעבר צבי בר

4.6.2015 / 10:33

על בר, שהורשע כי קיבל כספים מיזמי נדל"ן בעת כהונתו בתמורה למתן הקלות בנייה, הושת גם קנס של 1.5 מיליון שקלים. "הנאשם התנהל בעיר כאדון באחוזתו וניצל את מעמדו לקבלת שוחד", נכתב בגזר הדין

צילום: באדיבות ערוץ 9, עריכה: מתן חדד

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (חמישי) חמש וחצי שנות מאסר על ראש עיריית רמת גן לשעבר, צבי בר, שהורשע בקבלת שוחד. על בר הושת גם קנס של מיליון וחצי שקלים.

בר בן ה-78, ששימש כמעט 25 שנים בתפקיד ראש העיר, הורשע בפברואר האחרון בעבירות מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון, שיבוש מהלכי משפט, עשיית פעולה ברכוש אסור והשמטת הכנסות. זאת, לאחר שקיבל שוחד מארבעה יזמי נדל"ן ברמת גן ובמחוז תל אביב בסך כולל של שני מיליון שקל, בעת תפקידו כראש עיר ובמסגרת חברותו במוסדות התכנון המקומיים והמחוזיים בשנים 2008-2003. תמורת השוחד פעל בר כדי לקדם את פרויקטי הנדל"ן שבהם היו מעורבים היזמים, תוך ביצוע עבירות של מרמה והפרת אמונים כעובד ציבור. אחד מהיזמים, עמנואל ארביב, הפך לעד מדינה נגד בר.

על שלושת יזמי הנדל"ן שהורשעו במתן שוחד והועמדו לדין - שאול לגזיאל, חיים גייר ודוד לוי - הוטל היום עונש מאסר של 33, 11 ו-22 חודשי מאסר, בהתאמה, בגין מתן שוחד.

עוד בוואלה!NEWS:
מופז מסר עדות אופי על צבי בר: "אדם מיוחד שנלחם על המדינה"
ראש העיר רמת גן לשעבר הורשע בקבלת שוחד של 2 מיליון שקל
"מי שנזקק לחסדי העירייה ידע שצבי בר השקעה בטוחה"

צבי בר ראש עיריית רמת גן לשעבר במחוזי בתל אביב, טיעונים לעונש. אפריל 2015. יותם רונן
בר בשלב הטיעוניו לעונשי, לפני כחודשיים/יותם רונן

"עיקר החומרה היא בניצול מחפיר של מעמדו של הנאשם כראש עיר וכראש ועדה מקומית לתכנון ובנייה לצורך הפקת רווחים כספיים", כתב השופט צבי גורפינקל בגזר הדין. "הנאשם התנהל בעיר כאדון באחוזתו וניצל את מעמדו הרם לצורך קבלת שוחד.

"לא התעלמתי מהעובדה שחרף קבלת השוחד לא הזיק הנאשם לעיר ופעולותיו לא גרמו להרעה במצב הבניה בה, ואלמלא השלמונים שקיבל היה מקום לראות בו ראש עיר שפועל רבות למען עירו ומקדם אותה למעמד עיר נבחרת ובכירה", ציין גורפינקל. "למרות זאת, החומרה היתרה בפרשה היא עצם קבלת סכומי כסף גבוהים ביותר עבור פעולות שהנאשם היה אמור לבצע במסגרת תפקידו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

כרמל שאמה הכהן, חבר הכנסת לשעבר שהתמודד על ראשות העיר וכיהן כחבר אופוזיציה מול בר במועצת העיר, מסר היום: "זהו רגע של נחת להרתעה, לצדק ולשלטון החוק, אך צבי בר שייך לעבר. ההווה לא שונה בהרבה והעתיד לא נראה ורוד. המושחתים עדיין רבים, מקושרים וחזקים מדי".

"לכן, חשוב דווקא עכשיו לחזק את המשטרה, הפרקליטות ומערכת המשפט ולא להתבלבל", הוסיף שאמה הכהן, "שכן ערן מלכה ורות דוד הם אכן תפוחים רקובים, אך הם יוצאי דופן וחריגים, מה שאי אפשר לומר על צבי בר. לצערנו הוא גם תפוח רקוב אך לא חריג בסלסלת השלטון המקומי".

"כמי שחשף את הפרשה, הגיש את התלונה, כתושב רמת ובעיקר כמי ששילם על הובלת המאבק מחיר יקר, רגשותיי מעורבים", סיכם שאמה הכהן. "אך זה גם הרגע לומר תודה ולהביע הערכה למעטים שהאמינו והיו מוכנים לעשות מעשה מול בר".

מנגד, קרא ח"כ לשעבר דוד מנע, תושב רמת גן שהתמודד בעבר על ראשות העיר, להעניק חנינה לבר."צבי בר, שגילו קרוב ל-80, הוא איש שנלחם למען המדינה, גידל דור של לוחמים ובנה עיר לתפארת. את העונש שלו הוא כבר קיבל וראוי לחנון אותו".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

בהכנת הכתבה השתתפה דנה ירקצי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully