וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה כסף באמת מוציאים המעשנים על סיגריות בחודש?

במסגרת יום ללא עישון מנסים במשרד הבריאות ובאגודה למלחמה בסרטן לשכנע את המעשנים להפסיק בגלל העלויות הגבוהות. מחיר סיגריות ומוצרי טבק מגיע לאלפי שקלים בשנה, רבע מהוצאת משק בית במעמד נמוך. ראיון באולפן וואלה!NEWS

עריכה: ניר חן

8,000 ישראלים מתים מדיה שנה מעישון, 700 איש בגלל עישון פאסיבי. לרגל "יום ללא עישון" פרסם משרד הבריאות נתונים על ההפסד הכלכלי הטמון בעישון: סך ההוצאה הביתית הממוצעת של מעשן היא 700 שקלים בחודש, מעל 8,000 ש"ח בשנה. ההוצאה המשפחתית על מוצרי טבק ועישון עלולה להגיע במשפחות מעוטות יכולת לרבע מכלל ההוצאה הביתית. מדובר בפגיעה בביטחון התזונתי ובהגדלת הפערים בבריאות ובחברה בכלל.

חיים גבע-הספיל, מרכז מניעת עישון במשרד הבריאות, סיפר על ההחלטה לבחור השנה בקו הסברתי כלכלי: "סקר של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה משנת 2013 מצא ש-40% הפסיקו לעשן מסיבות כלכליות. אין מעשן שהפסיק לעשן שלא כועס על עצמו בדיעבד על כמות הכסף שהוא שרף על סיגריות.
זה אחד התרגילים הראשונים שעושים בסדנה לגמילה מעישון". מרבית המעשנים מודאגים מהסיכוי לנזק בריאותי, אבל לעלות הכלכלית יש תפקיד חשוב לכן במקביל להסברה חשוב להעלות את שיעור המס על הסיגריות כדי להפוך אותן לעוד פחות זמינות, הדגיש גבע-הספיל.

משקי הבית בישראל הוציאו בשנת 2014 מעל ל-8.2 מיליארד ש"ח על רכישת מוצרי טבק ועישון, בעוד שהעלות ההוצאה על מוצרי חלב הכוללים חלב וגבינות עמדה 7.5 מיליארד ¤, שוק החיתולים לתינוקות גלגל כ-600 מיליון ¤ בשנה, שוק דגני הבוקר הסתכם בכ-619 מיליון ¤. עלות נזקי העישון בשנה מוערכת בכמעט 13 מיליארד ש"ח בשנה בעוד שההכנסות ממסים למדינה עומדות על 6 מיליארד שקלים בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully