וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי יומיים: אותרה רקטת הגראד שהתפוצצה בבאר טוביה

28.5.2015 / 18:19

הרקטה ששוגרה ביום שלישי נמצאה בשטח פתוח במועצה האזורית באר טוביה, מדרום לגן יבנה. בתגובה לרקטה תקף צה"ל יעדי טרור ברצועת עזה, כשההערכה היא שהירי בוצע על רקע סכסוך פנימי בג'יהאד האיסלאמי

צילום: דוברות מועצה אזורית באר טוביה, עריכה: טל רזניק

רקטת הגראד ששוגרה לפני יומיים מרצועת עזה לעבר שטח ישראל אותרה הערב (חמישי) בשטח פתוח במועצה האזורית באר טוביה, מדרום ליישוב גן יבנה. לפני נפילת הרקטה נשמעה אזעקה באשדוד, באשקלון וביישובים רבים במועצות האזורית לכיש וחוף אשקלון. לא היו נפגעים או על נזק.

בתגובה תקף כלי טיס של חיל האוויר בלילה הקודם ארבע תשתיות טרור בדרום רצועת עזה. לפי הודעת דובר צה"ל, זוהו פגיעות מדויקות במטרות. כלי תקשורת פלסטינים דיווחו כי הותקפו שתי מטרות השייכות לג'יהאד האסלאמי ברפיח ובחאן יונס, מטרה אחת של ועדות ההתנגדות העממית, ומטרה נוספת השייכת לחמאס בצפון הרצועה. לא דווח על נפגעים. התקיפה בוצעה בתגובה לירי רקטת הגראד אמש מרצועת עזה לעבר ישראל, אשר התפוצצה בשטח פתוח באזור גן יבנה.

גורם ביטחוני בכיר אמר אתמול כי הירי בוצע ככל הנראה על ידי פלג בג'יהאד האסלאמי בעקבות סכסוך פנימי בתוך הארגון. בשלישי מסרו מקורות בעזה לוואלה!NEWS כי "הג'יהאד האיסלאמי עומד מאחורי הירי". לטענתם, הג'יהאד האסלאמי מינה מפקד חדש לאזור צפון הרצועה. אולם, כאשר הוא אמור היה היום להיכנס לתפקידו החדש, קודמו בתפקיד סירב לכך והחל עימות בין תומכי השניים. אנשיו של מנסור חטפו שניים מאנשי המפקד הקודם - ואלה בתגובה החליטו "לנקום" וירו לעבר ישראל. כוחות הביטחון של חמאס עצרו כמה חשודים במעשה.

מקום נפילת הגראד, מועצה אזורית באר טוביה. דוברות מועצה אזורית באר טוביה, מערכת וואלה! NEWS
אזור נחיתת הרקטה, הערב/מערכת וואלה! NEWS, דוברות מועצה אזורית באר טוביה

שר הביטחון, משה יעלון, אמר בהתייחסותו לתקיפה כי "לישראל אין כל כוונה לעבור לסדר היום על ירי לעבר אזרחיה, כפי שבוצע אמש בידי גורמי ג'יהאד אסלאמי". לדבריו, "צה"ל תקף מטרות ג'יהאד אסלאמי וחמאס בעקבות הירי לדרום. אנו רואים בחמאס אחראי למתרחש משטח הרצועה, ולא נסבול כל איום על תושבי הדרום".

יעלון אמר כי אם לא ישרור שקט, "רצועת עזה תשלם על כך מחיר כבד מאוד, כזה שיגרום לכל מי שמתכנן לאתגר אותנו להצטער על מעשיו". עוד אמר יעלון כי "מוטב לחמאס כי יפעל לרסן כל ניסיון ירי לעבר ישראל או פרובוקציות כלפיה, אחרת ניאלץ לפעול בעוצמות גדולות יותר. לא הייתי מציע לאיש לבחון אותנו. אנו פועלים בנחישות, באחריות ובשיקול דעת כדי להבטיח את ביטחונם של תושבי הדרום ואת שגרת החיים שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully