וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בישראל מבהירים: לא נשלם לאויב האיראני מיליארד דולר

בהליך בוררות בשווייץ נקבע שחברת קו צינור אילת-אשקלון (קצא"א) תחויב לפצות את איראן על שביטלה את חלקה ברווחיה לאחר המהפכה. משרד האוצר: "אסור להעביר כספים לאויב"

ראש הממשלה בנימין נתניהו וסגן השר אופיר אקוניס מבקרים באזור דליפת הנפט בערבה, דצמבר 2014. ישראל מרק סלם, מערכת וואלה! NEWS
דליפת נפט מהצינור באזור עברונה/מערכת וואלה! NEWS, ישראל מרק סלם

סוכנות הידיעות האיראנית אירנ"א דיווחה שלשום כי חברת קו צינור אילת-אשקלון (קצא"א) תחויב לשלם לאיראן 1.1 מיליארד דולר בהתאם לפסק בוררות שניתן בשווייץ. זאת, משום שחלקה של איראן בשותפות עם החברה לא שולם מאז סוף שנות ה-70. קצא"א העדיפה שלא להתייחס לפרסום. במשרד האוצר הגיבו אמש (רביעי) לדיווח ואמרו: "מבלי להתייחס לגופו של עניין, נזכיר כי בהתאם לדיני המסחר עם האויב - אסור להעביר כספים לאויב, ובכלל זה לחברת הנפט הלאומית האיראנית".

לקריאה נוספת:
יעלון לבן דהן: מצטער שלא עודכנת בביטול ההפרדה באוטובוסים
נתניהו: "תומך בחזון של שתי מדינות לשני עמים"
התיכוניסטים צלחו את הבגרות המאיימת ביותר: "היה הוגן"

החברה הישראלית הוקמה בשנת 1968 והיא הייתה בבעלות משותפת של חברות דלק ישראליות, ממשלת ישראל וממשלת איראן, אך בעקבות המהפכה האיסלאמית באיראן ב-1979 התבטלה השותפות. כיום מתנהלים שלושה הליכי בוררות במוסדות בינלאומיים בין שתי המדינות. טהראן טוענת כי עם הדחת השאה, שהיה בעל ברית של ישראל, החליטו בירושלים לבטל את חלקה של איראן בהסכם. ישראל, מצדה, מאשימה את איראן בכך.

בתחילת חודש דצמבר האחרון דלפו כ-5 מיליון ליטרים של נפט מהצינור שזיהמו את שמורת עברונה. האסון האקולוגי החמור אירע בעקבות העתקת הצינור המעביר נפט גולמי מאילת לאשקלון, כמה מאות מטרים מזרחית לכיוון כביש 90. לחץ זרימת הנפט בצינור גרם לבקיעתו ולדליפת מיליוני הליטרים המזהמים.

(עדכון ראשון: 18:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully