וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וואלה, הבנתי: מי נגד מי בפרשת פישר-מלכה-רות דוד?

אתמול הואשמו השלושה, אבל הפרשה בה הם מעורבים רחוקה מלהסתיים. אז איך עבדה השיטה, מי היו ה"לקוחות" שלהם ואיך לכל זה קשור האייפון של פישר? צפו בכתבה ותוכלו להגיד: "וואלה, הבנתי"

עריכה: ניר חן

בשבועות האחרונים כמעט שאין יום ללא הסתעפות נוספת בפרשת עורך הדין רונאל פישר וקצין המשטרה ערן מלכה. מדובר בשיטת פעולה די פשוטה. רפ"ק ערן מלכה, קצין בכיר ומוערך ביחידת להב 433 מדליף, על פי החשד, לעורך הדין רונאל פישר מידע על קיום חקירה נגד אישים, בעיקר בעלי ממון. פישר פונה לכאורה לאותם האנשים, מעדכן אותם ומבטיח שתמורת סכום נאה הוא יפתור את הבעיה. כמה פשוט ככה מורכב.

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה השבוע לבית המשפט המחוזי בירושלים כתבי אישום נגד פישר ומלכה בגין לקיחת שוחד, מתן שוחד, הלבנת הון וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר ,רות דוד, הואשמה בשיבוש הליכי משפט ובקבלת נכסים שהושגו בפשע. גם נגד שי ברס, לשעבר מנכ"ל נתיבי ישראל, הקבלן יאיר ביטון, והאחים יוסף ואביב נחמיאס, בעלי חברת בנייה, הוגשו כתבי אישום, אבל לפרשה הזאת יש הסתעפויות נוספות, חלקן עוד בשלב החשדות, בחלקן ישנה חקירה שיכולה להוביל לידי כתבי אישום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חסרי גבולות ונטולי מורא" הפרקליטות על פישר ומלכה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מי שפתח את תיבת הפנדורה הוא יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד אלון חסן. פישר פנה לכאורה לחסן והציע לו מידע תמורת על חקירת יחידת להב 433 על עסקיו הפרטיים, אבל חסן חשד ופנה למח"ש שארגנה את מסירת הכסף ואת התיעוד. פישר נעצר ולחוקרים היה ברור שיש מישהו שמשתף איתו פעולה בצמתים רגישים בתוך המשטרה. החוקרים מחרימים את האייפון שלו, ולאחר פריצתו התמונה מתבהרת, רפ"ק ערן מלכה נעצר ונחשפות עוד פרשות רבות, בינהן פרשת הקבלן יאיר ביטון (בה עלה לראשונה שמה של פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר, רות דוד), פרשת אילון מכלוף, פרשת האחים נחמיאס, שי ברס מנכ"ל נתיבי ישראל לשעבר, פרשת השיבוש ועוד. מדובר בקובץ פרשיות סבוכות ומסועפות, אבל בכולן השיטה דומה.

אז מי נגד מי בכל פרשה? ומי, פרט לחסן, הלך מיד למשטרה? אחרי שתצפו תוכלו להגיד: "פרשת פישר, מלכה ודוד - וואלה, הבנתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully