וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראק: מנהיג דאעש החדש נהרג בתקיפה אמריקנית

לפי הודעת משרד ההגנה אבו עלאא אל-עפרי, סגנו של אל-בגדאדי, נהרג בתקיפת כוחות הקואליצייה בעיר תל עפר שבעיראק. בחודש שעבר דווח כי מנהיג דאעש נותר נכה לאחר תקיפה אמריקנית וכי אל-עפרי משמש כמנהיג הארגון בפועל

צילום: רויטרס

(תיעוד חיסולו של אל-עפרי כפי שהוצג על ידי משרד ההגנה של עיראק)

משרד ההגנה העיראקי הודיע היום (רביעי) כי אבו עלאא אל-עפרי, האיש השני בחשיבותו בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) וסגנו של מנהיג הארגון, אבו בכר אל-בגדאדי, נהרג בתקיפת מטוסי הקואליצייה הבינלאומית הלוחמת בארגון בהובלת ארצות הברית. על פי ההודעה, המסתמכת על מידע שהגיע מגופי המודיעין העיראקיים, כוחות הקואליצייה תקפו מסגד שבו נפגש אל-עפרי עם בכירים נוספים בארגון בעיר תל עפר, במחוז נינוה שבצפון-מערב עיראק.

כמו כן, משרד ההגנה מסר כי בכיר אחר בארגון, אכרם קרבאש, נפגע בתקיפה, וכן רבים נוספים ממנהיגי הארגון שנכחו בפגישה עם אל-עפרי. בתחילת החודש דיווח הגארדיאן הבריטי כי אל-בגדאדי נותר נכה כתוצאה מניסיון החיסול שלו, וכי מי שעומד בפועל בראש דאעש הוא אבו עלא אל-עפרי.

עוד כתבות בנושא:
דאעש פרץ לבית כלא בעיראק, יותר מ-50 אסירים נהרגו
דיווח: דאעש הוציא להורג מאות יזידים בעיראק
דיווח: מנהיג דאעש נותר נכה בעקבות ניסיון החיסול

חוסל מנהיג דאעש בפועל. צילום מסך
התקיפה שבה נהרג אל-עפרי, על פי הודעת משרד ההגנה של עיראק/צילום מסך

אל-עפרי נולד ככל הנראה לפני כ-55 שנים במוסול שבעיראק. הוא פרופסור לפיזיקה וחבר זה שנים בדאעש. הוא טופח כיורשו של המנהיג הקודם של הארגון, אבו עומר אל-בגדאדי, שנהרג בתקיפה אמריקנית ליד תיכרית ב-2010. עם זאת, לבסוף מונה על ידי מועצת השורא של הארגון אבו בכר אל-בגדאדי. בתחילת החודש הודיעה מחלקת המדינה של ארצות הברית על פרס של שבעה מיליון דולר תמורת מידע שיביא ללכידתו או למותו של אל-עפרי‏.

בתוך כך, היום דווח כי כוחות הקואליצייה תקפו ביממה האחרונה 16 מטרות של דאעש בסוריה ובעיראק. לפי הדיווח, בסוריה נערכו חמש תקיפות בסמוך לעיר הכורדית כובאני וכן ליד העיר חסכה וא-רקה – מעוז הארגון הקיצוני. עוד נמסר כי בעיראק נערכו התקיפות באיזורים ליד העיר מוסול, פאלוג'ה, סינג'אר, בייג'י, אל-קאים ותל עפר – המקום אשר על פי הדיווח נהרג אל-עפרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully