וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי כשלושה חודשים ללא מפקד: הקרב על פיקוד הימ"מ מתחמם

13.5.2015 / 19:25

לוואלה! NEWS נודע כי המשטרה הוציאה מכרז למינוי מפקד חדש ליחידת העילית, שנותרה מיותמת בשל פרשות המין בצמרת הפיקוד. בין המועמדים – המפקד הזמני הנוכחי ואף מפקדי יחידות מובחרות בצה"ל

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' ומפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו בטקס החלפת מפקד מחוז מרכז ברמלה. ראובן קסטרו
ייתכן שהמינוי לא ייעשה בתקופתם. השר אהרונוביץ' והמפכ"ל דנינו/ראובן קסטרו

בימים האחרונים הוציאה המשטרה מכרז למינויו של מפקד היחידה המשטרתית המיוחדת (ימ"מ), יחידת העלית החשובה ביותר של המשטרה, שנותרה ללא מפקד בפועל בשל פרשות המין בצמרת המשטרה – כך נודע לוואלה! NEWS. למכרז זה יכולים להגיש את מועמדותם כל המפקדים המתאימים מיחידות שונות ברחבי הארץ. בשלב זה, כיוון שמדובר בתקופה שבה מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו והשר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' מסיימים את תפקידיהם, לא ברור אם המינוי ייעשה עוד בתקופתם, אך כבר יש שורה של מועמדים ראויים.

בין המועמדים הבולטים ניתן למצוא שורה של מפקדים, ובהם ממלא מקום מפקד ימ"מ הנוכחי סגן-ניצב נ', מפקד יחידת המסתערבים של מג"ב ביהודה ושומרון סנ"צ ע', ששימש בעבר סגן היחידה, וגם סנ"צ ח', מפקד יחידת הגדעונים (יחידת המסתערבים של המשטרה - י"א). עם זאת, לא מן הנמנע כי גם מפקדים נוכחיים ביחידות מובחרות בצה"ל, ובהם מפקדי שלדג או סיירת מטכ"ל, יהיו מועמדים לתפקיד היוקרתי ביותר בקרב היחידות המיוחדות.

עוד ידיעות בנושא צבא וביטחון
"מפחיד להסתובב כאן במדים": מתקפה מבית על קצינים חרדים
לראשונה בעזה: מרכזים דתיים שיעים במימון איראני מלא
אלוף פיקוד הדרום: "אין תחליף לחמאס כריבון ברצועה". האזינו

ניצב שלומי מיכאל, ממונה למפקד מחוז שי פברואר 2015. חטיבת דובר המשטרה
מפקד הימ"מ האחרון שלומי מיכאל בזמן מינוי למפקד מחוז ש"י, פברואר/חטיבת דובר המשטרה

מאז מינויו של מפקד הימ"מ האחרון שלומי מיכאל למפקד מחוז ש"י, הוחלט בסגל הפיקוד הבכיר שלא למנות מפקד חדש עד לכניסת המפכ"ל הבא לתפקיד. זאת בעיקר לנוכח שורת פרשות המין שהביכו מאוד את המשטרה ואילצו את המפכ"ל לקדם במהרה את מיכאל לדרגת ניצב ולתפקיד מפקד המחוז במקומו של ניצב קובי כהן, שפרש לאחר שנחשד בקשר אסור עם שוטרת.

לפי גורמים המעורים בתהליך קבלת ההחלטות, העיכוב במינוי מפקד קבוע ליחידה האמונה על לוחמה בטרור נבע מהרצון לאפשר למפכ"ל החדש למנות את האדם המועדף עליו לתפקיד. תחילה היה זה המצב גם במקרה של מחוז ש"י ואגף התנועה, אך לאחר גל של פרישות ופיטורים בשל פרשות שבהן נקשרו שמותיהם של ניצבים, לבסוף הוחלט שלא ניתן להותיר את שני התפקידים מיותמים זמן כה רב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully