וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקרבים לגבול: הפצמ"רים שהתפוצצו ברמת הגולן נורו בידי דאעש

29.4.2015 / 12:21

הזליגה אתמול מהלחימה בסוריה הגיעה מעימותים בין ארגון שנשבע אמונים לדאעש לבין המורדים הסורים בכפר המרוחק קילומטרים בלבד מישראל. גם היום זלג ירי מהלחימה הפנימית בסוריה לשטח ישראל

צילום: חמד אלמקת, עריכה: גדי וינסטוק

ארגון המדינה האיסלאמית (דאעש) הולך ומתקרב לישראל: שתי פצצות המרגמה שהתפוצצו אתמול בשטח ישראל נורו בידי אנשי הארגון. מדובר בפצמ"רים שזלגו לשטח ישראל במהלך קרבות בין אנשי דאעש לבין כוחות מורדים סורים במרחק קילומטרים בודדים מהגבול בין ישראל לסוריה.

בימים האחרונים הצליח ארגון הטרור סראיא אל-ג'יהאד, שנשבע אמונים לדעאש, לכבוש את הכפר אל-קחטאניה שברמת הגולן הסורית, ובכך לקבוע את אחיזתה בנקודה הקרובה ביותר שאליה הגיעו פעילי דעאש לגבול ישראל – 2.5-3 קילומטרים בלבד מהגבול. שליטה בכפר, הממוקם ממזרח להריסות קונטרה, תאפשר לארגון הטרור גישה נוחה לביצוע פיגועים נגד ישראל.

הכפר הסורי היה עד כה בשליטת צבא סוריה החופשי וארגון ג'בהת אל-נוסרה, השומרים על סטטוס קוו בגבול ישראל. אתמול לפנות בוקר יצאו כוחות משני הארגונים לתקוף את הכפר במטרה לכבוש אותו ולהניס את פעילי דעאש מהאזור. במהלך הקרבות, שכללו ירי מקלעים, טילי נ"ט ופצצות מרגמה, נפלו שתי פצצות מרגמה בסמוך לקיבוץ עין זיוון שברמת הגולן, ואזעקה נשמעה בכל האזור.

איום דאעש - כל הכותרות:
דאעש בסרטון ראשון מתימן: "נשסף את גרונם של החות'ים"
דיווח: מנהיג דאעש אל-בגדאדי נפצע קשה בהפצצה בעיראק
מבקשי מקלט מאריתריאה שעזבו את ישראל הוצאו להורג בידי דאעש

רמת הגולן, אזור נפילת הפצמ"רים, אפריל 2015. חמד אלמקת, מערכת וואלה! NEWS
אזור נפילת הפצמ"רים ברמת הגולן, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, חמד אלמקת

גם היום זלג ירי מהלחימה הפנימית בסוריה לשטח ישראל. מצה"ל נמסר כי נורה ירי מקלעים לעבר שטח ישראל באותו אזור שבו התפוצצו הפצמ"רים אתמול, בשטח החקלאי הסמוך לקיבוץ עין זיוון. כוחות צבא שהגיעו למקום ביקשו מהחקלאים להתפנות מהאזור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אזור גדר הגבול עם סוריה שבו הונח מטען חבלה. צילום: חמד אלמקת, מערכת וואלה! NEWS
זירת הנחת מטען החבלה בגולן ביום ראשון/מערכת וואלה! NEWS, צילום: חמד אלמקת

בתוך כך, במערכת הביטחון לא פוסלים את האפשרות שחוליית המחבלים שהניחה מטען חבלה בסמוך לגדר הגבול ברמת הגולן בתחילת השבוע פעלה בשליחות משטרו של נשיא סוריה בשאר אסד. אביו של אחד המחבלים היה כלוא בישראל בשנות ה-80 לאחר שנתפס מקיים קשרים ענפים עם המודיעין הסורי, ולאחר שחרורו עבר להתגורר בסוריה.

בצה"ל הביעו שביעות רצון מתפקודו של מפקד אוגדה 210, תת-אלוף אופק בוכריס, באירוע. "סגירת מעגלי האש המהירים מרגע זיהוי התנועות החשודות על ידי התצפיות, הפללת החשודים והתקיפה המהירה של כלי הטיס הם תוצר של עבודה שהחלה עוד בתקופת הרמטכ"ל בני גנץ במסגרת ההיערכות לאיומים ברמת הגולן, שכללו בין היתר גם גדר וגדוד איסוף קרבי", אמר גורם ביטחון.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully